וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות וירטואליות

בוריס בולטיאנסקי

31.12.2008 / 15:16

בוריס בולטיאנסקי עוקב אחר תעמולת הבחירות באינטרנט ורואה הרבה פוליטיקאים שרוצים ללמד אותנו מנהיגות מהי

אחוזי ההצבעה הגבוהים ביותר שנרשמו בבחירות לכנסת היו בשנת 1949, בבחירות הראשונות. עתה, אנו עומדים בפתח הבחירות לכנסת השמונה עשרה, ובמהלך כל השנים הללו, ניתן לראות מגמה של ירידה באחוזי ההצבעה.

נציגי תנועת "קודם קול" יצאו לרחובות ישראל על-מנת לנסות ולברר מה המילה מחאה אומרת לנו. בין עשרות התשובות שהתקבלו, ניתן היה לשמוע גם את אי ההשתתפות בבחירות וההימנעות מהצבעה. בסרטון שנערך בעקבות הממצאים, מועבר המסר כי לא להצביע אינה מחאה תוך כדי שימוש במשפט כי ב-10 בפברואר אנחנו בוחרים להצביע, לא משנה למי, אבל העיקר לממש את זכותינו להשתתף בקביעת העתיד שלנו.

9 מתוך 10 על המסר החיובי והחשוב, 4 מתוך 10 על מתן עודף זמן מסך לדוגמאות אחרות של מחאה.

צעירים למען לבני

מקוריות ממש לא הולכת להיות סימן ההיכר של מערכת הבחירות לכנסת השמונה עשרה. מגזין טיים בחר בברק אובמה לאיש השנה שלו, ויותר מידי מנהלי קמפיינים בחרו בקמפיין של אובמה כבמודל לחיקוי.

"צעירים למען לבני" יצרו סרטון קולאז' שבו המצלמה נוסעת ברחבי תל-אביב ומצלמת אנשים שונים מכל הגילאים והעיסוקים בעודם מצהירים על תמיכתם בציפי לבני לראשות הממשלה, באהדה כלפיה. חלקם לא מסתפקים בהבעת התמיכה אלא מסבירים מדוע לדעתם על ציפי לבני להבחר ומדוע היא המתאימה מבין המועמדים לתפקיד. כמובן שנוכח הסרטון הנ"ל, קשה עד מאוד להתעלם מן הדמיון הברור לסדרת סרטוני I believe מהקמפיין של אובמה.

3 מתוך 10 על מקוריות אל מול 9 מתוך 10, על הפנייה לקהל ברחוב ועל מספר נכבד של אנשים שצולמו.

לאותו העניין ניתן לשייך גם את הסרטון "לבני בוי" (תגידי לי כן) שרץ כמה כמה זמן באתרי המדיה השיתופית ותוכן הגולשים ואשר הושפע מהסרטון המקביל "Obama girl" מתקופת הבחירות לנשיאות ארצות הברית.

האח הממשיך

תוכנית האח הגדול הסתיימה לה. יש שיגידו כי הדבר לטובה ויש כאלה שכבר מתגעגעים. מה שבטוח, ההייפ שנוצר סביב התוכנית ומשתתפיה העיקריים לא ישכח במהרה.

הסרטון הבא אינו חדש באמת, והוא נוצר בתקופה שטרם סיום התוכנית. על רקע דגל ישראל מתנפנף וג'ינגל קליט לא פחות מהזה של מפלגת ש"ס (ראו סרטון הבא) קורא הסרטון להצביע ליוסי בובליל לראשות הממשלה ולתת לדורבן לנהל את המדינה.
8 מתוך 10 על הרעיון ועל היישום – מדובר במועמד עליו ניתן לומר בוודאות כי מעלליו ידועים ליותר אזרחים במדינה מאשר מעלליהם של כל שאר המתמודדים גם יחד. 3 מתוך 10 בשל הידיעה כי כמו עם גלעד שליט, גם כאן יהיו אנשים שיקחו את הסרטון הזה ברצינות.

שומרים תורה, מציגים סרטונים

להתאחדות הספרדים שומרי התורה, אותם רובכם מכירים דרך שתי האותיות ש"ס יש הסטוריה של ג'ינגלים קליטים. גם במערכת הבחירות הנוכחית ש"ס לא מאכזבת ומציגה ג'ינגל בחירות חדש בלחן מזרחי שמפרט את עיקרי מצע המפלגה כאשר ברקע רואים את יו"ר ש"ס אלי ישי לוחץ ידיים במהלך סיור בשוק וכן קטעי מאסיפות מפלגתיות.

לש"ס יש דף רשמי ביוטיוב שם ניתן למצוא סרטונים רבים אשר מייחצנים את המפלגה וכן עוקבים אחרי פעילותו והופעותיו בתקשורת של אלי ישי. בין הסרטונים אפשר למצוא את "בעזרת השם אנחנו יכולים" ואת "אנחנו האח הגדול שלך".

8 מתוך 10 על הפזמון הקליט, 1 מתוך 10 על הצביעות שבשימוש הכה מושכל באינטרנט בעוד חברי כנסת מן המפלגה פועלים להחלת צנזורה של תכנים באינטרנט הישראלית.

מנהיגות, גרסת ליברמן

אביגדור ליברמן ועוזי לנדאו מלמדים אותנו על מנהיגות בסרטון מתעמולת הבחירות של האיחוד הלאומי. הסרטון הינו פלאש טקסטואלי המעביר ביקורת על ההנהגה בישראל ומדגיש את חולשותיה ומגרעותיה (לדעתם של יוצרי הסרטון) ומציע את האלטרנטיבה תחת הנהגתם של אביגדור ליברמן ועוזי לנדאו שיעשו דברים אחרת ממה שמתרחש כעת.

9 מתוך 10 על האפקטיביות של העברת המסר באופן ויזואלי. 3 מתוך 10 על משחק בסלוגנים שאינו כולל התייחסויות קונקרטיות ומצע ספציפי.

מנהיגות, גרסת ברק

המטה הצעיר של העבודה מציג סרטון קצר אשר מסתכם בכך שאהוד ברק הוא מנהיג. בחלקו הראשון של הסרטון רואים מנהיגים ערבים שונים, וסכנת הפטרייה הגרעינית שרודפת את תמונתו של מחמוד אחמדיניג'אד מתחלפים בגרף יורד על רקע עיתונים כלכליים. מיד אחרי זה אפשר לראות את בנימין נתניהו הלוחץ את ידו של יאסר ערפאת ואת מלחמת המהלומות המילוליות בין הליכוד לקדימה כאשר ברקע מתנגן השיר "אין לי ארץ אחרת". ואז המוזיקה הופכת לקצבית ושמחה יותר ומתחיל החלק השני שהוא בעיקר רצף תמונותיו של אהוד ברק המסתיים בכך שאנחנו צריכים מנהיג אמיתי, במיוחד עכשיו.

7 מתוך 10 על בחירת המנגינות לשני חלקי הסרטון. 4 מתוך 10 על האיכות הירודה של מרבית התמונות המופיעות ברצף השקופיות שמהן הסרטון מורכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully