וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן הפסיק לספור ב-25

יהושע בריינר

6.2.2009 / 8:00

ישראל ביתנו, שהסקרים מנבאים לה למעלה מ-20 מנדטים, רשמה 25 מועמדים בלבד לבחירות. הכירו את המדורגים במקומות 11 עד 20 בכיתה האלמונית של איווט

מספר 11 ברשימה: רוברט אילטוב

את העשירייה השנייה של ישראל ביתנו פותח ח"כ אילטוב, שכיהן בכנסת האחרונה כחבר כנסת מטעם המפלגה. הוא בן 37 ומתגורר בנתניה, שם החל את דרכו הפוליטית כסגן ראש העיר. בכנסת האחרונה שימש חבר במספר וועדות, בהן הכלכלה, העלייה והקליטה וכן בוועדת חוקה חוק ומשפט. עד לבחירתו בכנסת היה אילטוב איש יחסי ציבור בבית החולים לניאדו בנתניה.

מספר 12 ברשימה: חמאד עמר

עו"ד עמאר (44) הוא הנציג הדרוזי במפלגה ופעיל מוכר בעדה בצפון הארץ. הוא מתגורר בשפרעם, שם שימש בעבר כחבר מועצה. הוא בין מייסדי תנועת הנוער הדרוזי וכיום עובד במע"צ כאחראי לפרויקטים במגזרים. בנוסף לכך הוא גם מומחה לאומנויות לחימה ובעל חגורה שחורה דאן 5 בקראטה.

"הדרוזים הם ישראלים לכל דבר והיום כבר כל אחד יודע שהדרוזים כבר לא צריכים להוכיח את נאמנותם למדינה", הוא אומר לוואלה! חדשות. "מעשינו בשטח הוכיחו זאת. לצערי יש כאלה שעל אף שהם גרים במדינה, אינם נאמנים לה. אני מבטיח שביום הבחירות הציבור יראה למי הציבור הדרוזי מאמין ולמי לא". לדבריו, הוא מתכוון לקדם חקיקות בנושא המגזר. "אני רואה את עצמי כשליח העדה בכנסת. אני מתכוון לקדם את נושא הענקת השכלה גבוהה לדרוזים ולהקטין את אחוזי האבטלה במגזר. בנוסף אפעל לקידום ושילוב תעסוקת נשים מהמגזר במעגל העבודה וכמייסד תנועת נוער אקדם נושאים הקשורים לחינוך הלא פורמלי".

מספר 13: משה (מוץ) מטלון

חבר הכנסת העתידי משה (מוץ) מטלון (55) שימש עד לא מזמן כיו"ר ארגון נכי צה"ל, והוא נע בעזרת כיסא גלגלים לאחר שנפצע -1973 בהתהפכות משאית עם תחמושת בהיותו חייל בצנחנים והוכר כבעל מאה אחוזי נכות. בשנות ה-90 שימש כחבר מועצת עיריית הרצליה, שם הוא מתגורר. מטלון מוכר גם כספורטאי בספורט הנכים, ואף היה ראש המשלחת למשחקים הפראלימפיים בבייג'ין השנה. כניסתו של מטלון לכנסת צפויה להביא למספר שינויים בכנסת, בהם גובה דוכן הנואמים, זאת בשל נכותו. הוא צפוי לעסוק בכנסת בקידום זכויות הנכים, בבעיות של נגישות, בעידוד העסקת נכים וכן בנושאי חברה ורווחה.

"היום בו ישנו את גובה הדוכן ותהיה נגישות גם לי אל דוכן הנואמים בכנסת בעזרת שיפוע שייבנה, יהיה יום של ניצחון עבור הנכים והסימן הראשון לשינוי אמיתי בחברה", הוא אומר. "אני שמח שהציבור הישראלי הגיע להכרה שיש בארץ מפלגה רצינית ואחראית שעומדת מאחורי האמירות שלה עם עמדות ברורות. היום כל ישראלי מבין שהאיום הדמוגרפי הוא הבעיה האמיתית שלנו, ואני שמח להיות חלק במפלגה של אדם כמו ליברמן. זכיתי לאוזן קשבת אצלו ואצל אנשיו כיו"ר ארגון נכי צהל, שם נוצרו בינינו יחסי אמון. מהמקום שאני בא, או יותר נכון יושב, אהיה רגיש יותר לבעיות הציבור".

מספר 14: ליה שמטוב

גם ח"כ שמטוב בת ה-50 כיהנה בכנסת האחרונה כחברת כנסת מטעם ישראל ביתנו, ושימשה בין היתר כיו"ר הוועדה לקידום האישה וכן כחברה בוועדות המדע והטכנולוגיה והכנסת. שמטוב החלה את דרכה הפוליטית בעיר מגוריה, נצרת עילית, שם היתה לפני בחירתה לכנסת כסגנית ראש העיר וחברת מועצה. בין היתר צפויה שמטוב להמשיך ולקדם את נושאי קידום מעמד האישה בכנסת, וכן את נושא הטיפול במפוני גוש קטיף, בו עסקה גם בכנסת האחרונה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מספר 15: אלכס מילר

מילר (31) כיהן בכנסת האחרונה, ואף היה הח"כ הצעיר במליאה – בן 29 בלבד כשנבחר לראשונה. ברשימה לכנסת הקרובה נדחק לאחור לטובת ה"כוכבים" שהביא ליברמן, אבל כעת מסתבר שהמקום שלו ריאלי מאוד . מילר נולד במוסקווה ועלה לישראל כעבור 14 שנה, ובעבר שימש כיו"ר אגודת הסטודנטים במכללת אריאל וכסגן יו"ר ארגון הסטודנטים הארצי. הוא מורה אלקטרוניקה במקצועו ובעל תואר שני במדיניות ציבורית. מילר השתחרר מצה"ל כרב סמל, ושימש כטכנאי מטוסים בבסיס תל נוף. בכנסת הקרובה צפוי מילר לקדם את נושא זכויות הסטודנטים והזוגות הצעירים.

מספר 16: יצחק סלבין

נציג השכונות ברשימת ישראל ביתנו. לסלבין (52), תושב קריית גת, תואר ראשון בעבודה סוציאלית. בעבר תפקד כעובד סוציאלי וכאחראי על פרוייקט שיקום שכונות בעיר הדרומית. כיום הוא משמש כמפקד מחוזי במשרד העבודה והרווחה לעבודה קהילתית ולשיקום שכונות.

מספר 17: סמדר בת אדם

סמדר בת אדם, בת 56, היתה יועצת התקשורת של עוזי לנדאו והצטרפה איתו ל"ישראל ביתנו". בעבר היתה בת אדם עיתונאית בעיתון מעריב וכן ניהלה את מחלקת ההסברה של עיריית חולון, בה היא מתגוררת. בעבר התמודדה בפריימריז של הליכוד אך כשלה, ואז נוצר הקשר הראשוני עם ליברמן, שהיה אז מנכ"ל המפלגה. התחזק במהלך כתיבת ביוגרפיה על רחבעם זאבי פרי עטה, לאחר שריאיינה את ליברמן. בשנים האחרונות היא משמשת כמנכ"ל עמותת 'ארץ נהדרת' שהקים לנדאו במטרה לחזק את הקשר בין אזרחי ישראל לציונות ולארץ. "אני עם אמונה זהירה שאכנס לכנסת", היא אומרת, "אני מאמינה שזה אפשרי ואותי זה לא מפתיע. כשרואים את משבר המנהיגות שיש בשנים האחרונות בעם ובמקביל את המנהיגות של ליברמן, אז תוצאות הסקרים אינן מפתיעות. בנוסף, ההצטרפות של לנדאו הוסיפה נדבך נוסף של אמינות למפלגה וחיזקה מאוד את המפלגה".

לדבריה, במידה שתיבחר לכנסת תקדם נושאים חברתיים ותחזק את הקשר בין תלמידים לארץ. "ארצה מאוד לחזק את תחושת הזכות והשייכות של אזרחים לארץ. בין היתר אנסה לקדם בעזרת חקיקה או תקנות שונות נושא של הגברת טיולי תלמידים בארץ כפי שגנדי האמין, שדרכם יתאהבו האנשים בארץ דרך הרגליים ויתחזקו בערכים. כמו כן הייתי פעילה בשנים האחרונות במספר עמותות, ושם למדתי שיש הרבה דברים שאפשר לעשות למען ילדים בסיכון".

מספר 18: יוליה מלינובסקי

האישה השביעית ברשימת ישראל ביתנו לכנסת היא יוליה מלינובסקי, בת 33, עולה חדשה מאוקראינה שעלתה לארץ לפני 11 שנים בלבד. מלינובסקי היא בעלת תואר במשפטים וכיהנה בעברה כגזברית איגוד ערים לכבאות חולון-בת ים. ב-2003 נבחרה לכהן במועצת העיר חולון מטעם המפלגה. עד שרצה לכנסת היתה גם מנהלת אגף הדוברות במפלגה.

מספר 19: ארקדי פומרנץ

נציג אנונימי נוסף לכנסת הוא ארקדי פומרנץ, בן 38 שעלה לישראל מאזרבייג'אן ב-1990, מתגורר כיום במעלות ועובד כיום ברכבת ישראל. פומרנץ הצטרף למפלגה עם הקמתה ב-99' ומאז נחשב לפעיל מרכזי בתנועה.

מספר 20: מתן וייס

ספק אם וייס פילל להיכנס לכנסת. במידה שייבחר צפוי וייס בן ה-25 להיות צעיר החברים. וייס נולד ברוסיה ועלה בגיל 12 לארץ, שירת במערך הנ"מ והשתחרר בדרגת סגן. הוא נמצא כעת בשלבי סיום של תואר ראשון במנהל עסקים ובתקשורת. במידה שייבחר לכנסת צפוי וייס לקדם את נושא זכויות חיילי מערך המילואים וכן את נושא הגיוס לצה"ל, נושא בו עסק כפעיל ב"פורום לשיוויון בנטל" בשנים האחרונות.

ישראל ביתנו רשמה לבחירות לכנסת 25 מועמדים בלבד, בזמן שנכון לעכשיו חוזים לה הסקרים למעלה מ-20 מנדטים. מסתבר שלפני שבועות אחדים אפילו מנהיג המפלגה, אביגדור ליברמן, לא חזה הצלחה כה גדולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully