וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החבילה הנדיבה של הרצוג נחשפת: לבני תזכה ל-6 שריונים

14.12.2014 / 14:04

פרט למקום השני ברשימה שישוריין לה, יו"ר התנועה תזכה להכניס חמישה חברים נוספים ממפלגתה למקומות ריאליים ברשימה המשותפת לכנסת. המקום ה-11 שוריין למועמד שיצטרף בהסכם, כפי הנראה מדובר במופז

צילום: יותם רונן, עריכה: ניב פוקס

התנועה קיבלה שישה שריונים ברשימת העבודה לכנסת ה-20 - כך נמסר היום (ראשון) ממפלגת העבודה, ודווח לראשונה בבלוג של טל שניידר. לאחר חבירתה של יו"ר התנועה ציפי לבני ליו"ר העבודה יצחק הרצוג, טענו גורמים במפלגה כי פרט להסכם רוטציה בין השניים, הוסכם כי לבני תזכה בחמישה שריונים לחבריה מהתנועה. עם זאת, לקראת כינוס ועידת מפלגת העבודה, עולה כי ישנו מקום נוסף לח"כ ממפלגתה של לבני, במקום שנחשב ריאלי ביחס לסקרים המחמיאים שלהם זוכה הרשימה המשותפת.

בחירות 2015 - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
בליכוד תקפו את לבני: "שתפסיק לנבל את הפה"
"הריבים עם בנט מאחוריי": דני דיין הצטרף לבית היהודי
אפקט ישי: כיצד תשפיע פרישתו מש"ס על המפלגה?

ציפי לבני ויצחק בוז'י הרצוג במסיבת עיתונאים, דצמבר 2014. דרור עינב
לבני והרצוג/דרור עינב

רשימת השיבוצים בעבודה תעלה היום לאישור חברי המפלגה, כאשר פרט למקום השני ברשימה ששוריין ללבני, התנועה תזכה גם במקומות 8, 16, 21, 24 ו-25 ברשימה המשותפת.

המקום ה-11 ברשימה שוריין גם הוא, לשיקול דעתו של הרצוג, שעשוי לשבץ שם את יו"ר מפלגת קדימה ח"כ שאול מופז, אם וכאשר יגיעו השניים להבנות. גורמים במפלגת העבודה אמרו כי אין כל חדש במגעים עם פרופסור מנואל טרכטנברג, ששמו עלה כמועמד להצטרף לשורות העבודה לקראת הפריימריז במפלגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מאז האיחוד: העבודה הפכה למפלגה הגדולה בסקרים

הסקרים לאחר האיחוד בין לבני והרצוג החמיאו לשניים, והפכו את העבודה למפלגה הגדולה ביותר. לבני, שלא חצתה את אחוז החסימה לבדה, הגדילה את כוחה של מפלגת העבודה שזכתה ב-24 מנדטים בסקר ערוץ 2. שתי המפלגות מחזיקות בכנסת הנוכחית ב-21 מושבים. מיד אחריה מתייצב הליכוד בראשות בנימין נתניהו עם 23 מנדטים.

מהסקר עולה כי האיחוד בין העבודה לתנועה נוגס בהישגיהן של כמה מפלגות אחרות. מפלגת כולנו של משה כחלון זוכה רק לתשעה מנדטים, אחרי שברוב הסקרים הקודמים קיבלה מספר דו-ספרתי. הבית היהודי של בנט מתחזקת ל-15 מנדטים לעומת 12 היום. עם זאת, מדובר בעלייה מתונה יותר לעומת סקרים קודמים שנתנו לבית היהודי נתון גבוה יותר. עוד בסקר: ש"ס, שסובלת מקרע חמור בהנהגתה מקבלת למרות זאת תשעה מנדטים, יש עתיד של לפיד (19 היום) צוללת לשמונה וכך גם ישראל ביתנו של ליברמן. יהדות התורה מתחזקת לשמונה מנדטים, ואילו מרצ נחלשת מעט לחמישה. המפלגות הערביות זוכות יחד ל-11 מושבים בכנסת הבאה.

הבדיחה והסערה

הבוקר תקפו בליכוד את לבני, לאחר שהתארחה בתכנית הסאטירה "מצב האומה" ותקפה את ראש הממשלה בנימין נתניהו, כשתיארה את הזוגיות בינה לבין הרצוג, ואמרה כי "יש לנו זוגיות יציבה. החלטנו מראש שאנחנו לא נריב על מי שוטף כלים ומי עושה כביסה, שנינו נוריד את הזבל ביחד". בנוסף, לבני אמרה כי "עדיפים שני מועמדים בפוטנציה על פני מועמד באימפוטנציה". בנוסף, כשנשאלה על כך שבעשור האחרון עברה בין ארבע מפלגות, ענתה: "מפלגה זו רק פלטפורמה".

על אף שמדובר בתכנית סאטירה, מקורבו של ראש הממשלה השר יובל שטייניץ אמר בפתח ישיבת הממשלה כי לבני "מרשה לעצמה לדבר בצורה בלתי נסבלת כלפי ראש הממשלה". "אני מציע ללבני להפסיק לנבל את הפה, גם לא בהומור. יש גבול לאיך אפשר לדבר על ראש הממשלה", אמר שטייניץ.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully