וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריימריז בליכוד: ארדן ניצח, דיכטר השאיר את חוטובלי בחוץ

1.1.2015 / 17:43

אחרי ספירת 95% מהקולות, זכה השר לשעבר במקום ה-20 הריאלי ואילו חוטובלי הגיעה רק למקום ה-26 הלא ריאלי. רגב המנצחת הגדולה, אדלשטיין, ישראל כץ וסילבן שלום משלימים את החמישייה

צילום: יותם רונן, עומר מירון, עריכה: קשת סידי, קריינות: לירון בארי

(נתניהו: "הרשימה מאוזנת, מנוסה ואחראית")

בתום קרב צמוד בבחירות המקדימות בליכוד זכה השר לשעבר אבי דיכטר ככל הנראה במקום האחרון של המפלגה בכנסת ה-20. נכון לספירת 95% מהקולות, זכה דיכטר ב-900 קולות יותר מיריבתו סגנית שר התחבורה ציפי חוטובלי ויתברג במקום ה-15 ברשימה הארצית, שלאחר השתלבות נציגי המחוזות והשריונים יהפוך למקום ה-20 ברשימה הסופית. חוטובלי, שהגיעה למקום ה-16, תשתלב רק במקום ה-26 ברשימה הסופית, שעל פי הסקרים אינו צפוי להיות מקום ריאלי בבחירות הבאות.

בראש הרשימה יעמוד שר הפנים גלעד ארדן, שנאבק עם שר התחבורה ישראל כץ על הבכורה. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שהיה בקרב על מקום הראשון, הסתפק בסופו של דבר במקום ה-2. כץ נדחק למקום ה-3.

עוד על הפריימריז בליכוד:
הרצוג ולבני על רשימת הליכוד: השמות שהביאו אותנו למצב הזה
יעלון: "לא אעבור על החוק כדי להתברג גבוה בליכוד"
דיכטר יחזור לכנסת? "מדינה אחת לשני עמים - חוסר אחריות"

החמישיה הראשונה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כך או אחרת, המנצחת הגדולה של הבחירות המקדימות היא מירי רגב, שהצליחה לזנק מהמקום ה-13 היישר למקום הרביעי ברשימה. רגב נהנתה מתמיכה של מרבית הפוקדים, וכיכבה ב"דילים" – גם של חיים כץ וגם ביהודה ושומרון. יחד עם תמיכה ממתפקדים לא מאורגנים, שאינם משתייכים לקבוצה מסוימת, היא הצליחה לא רק להיות האישה הראשונה ברשימת הליכוד, אלא גם לעקוף על הדרך את רוב בכירי המפלגה.

ציפי חוטובלי ואבי דיכטר. יואב דודקביץ', מגד גוזני, עיבוד תמונה
הקרב על המושב האחרון הסתיים בניצחון של דיכטר. חוטובלי ודיכטר/עיבוד תמונה, יואב דודקביץ', מגד גוזני

שאר חברי הכנסת והשרים – משה יעלון, סילבן שלום, יובל שטייניץ, יריב לוין, זאב אלקין, אופיר אקוניס וגילה גמליאל – יכולים להיות מרוצים כך ששמרו פחות או יותר על מיקומם מהכנסת הקודמת. חלקם עלו במעט, ומהם בלט במיוחד צחי הנגבי, וחלקם ירדו במעט, בייחוד דני דנון, שהמרוץ לראשות המפלגה הקשה עליו לשחזר את ההישג מהפריימריז ב-2012, אבל התמונה בכללותה לא השתנתה באופן דרמטי. יעלון אמנם התלונן אתמול כי מתפקדי יהודה ושומרון מנסים "לחסל" אותו, ובסביבתו הביעו חשש ממשי שיידרדר לעשירייה השנייה, אך ספירת הקולות הראתה כי בקרב כלל המתפקדים מצבו נותר טוב למדי, והוא יכול להיות מרוצה.

ח"כ מירי רגב מצביעה בפריימריז בליכוד, גני התערוכה. ראובן קסטרו
המנצחת הגדולה של הבחירות המקדימות. מירי רגב/ראובן קסטרו

השינויים המשמעותיים ביותר ברשימה הם היחלשותם של הפוקדים המאורגנים – חיים כץ ומשה פייגלין. כץ, שעל פי מספר המתפקדים שלו היה אמור להתברג בקלות לחמישייה השנייה, הגיע רק לחמישייה השלישית, שמבטיחה לו מקום ריאלי, אבל לא יותר מזה. עובד בתעשייה האווירית אמר אתמול לוואלה! חדשות: "הכריחו אותנו לבוא להצביע, אבל מאחורי פרגוד אנחנו לא מחויבים לדילים שלו. אנחנו אנשים עצמאיים". סיפורו של פייגלין עגום אפילו יותר: מי שרק לפני שנתיים היה זוכה לעלייה לרגל מצד פעילים שרצו לבקש את תמיכתו, נותר הרחק מאחור, ללא סיכוי לכהן בכנסת הבאה. זאת אחרי שמרבית חברי הסיעה סירבו לחתום עמו על "דילים" בטענה שבפריימריז הקודמים הוא לא עמד בסיכומים עמם. מדובר אפוא בכישלון למפקד המאורגן אל מול המצביעים העצמאיים.

זו הרשימה המלאה:

1. בנימין נתניהו - יו"ר
2. גלעד ארדן
3. יולי אדלשטיין
4. ישראל כץ
5. מירי רגב
6. סילבן שלום
7. משה יעלון
8. זאב אלקין
9. צחי הנגבי
10. דני דנון
11. שריון יו"ר
12. יריב לוין
13. יובל שטייניץ
14. גילה גמליאל
15. אופיר אקוניס
16. דוד ביטן - נבחר מחוז שפלה
17. חיים כץ
18. ז'קי לוי - נבחר מחוז גליל ועמקים
19. יואב קיש - נבחר מחוז דן
20. אבי דיכטר
21. דוד אמסלם - נבחר מחוז ירושלים
22. מיקי זוהר - נבחר מחוז נגב
23. שריון יו"ר
24. איוב קרא - נבחר המגזר הלא-יהודי
25. נאווה בוקר - אישה חדשה
26. ציפי חוטובלי
27. אברהם נגוסה - נבחר עולה חדש
לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully