וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגה הרוחני של ש"ס: "'התקווה' זה שיר מטומטם"

יניר יגנה ויקי אדמקר

22.2.2015 / 15:10

בהקלטה שהגיעה לידי וואלה חדשות מכנס של המפלגה, שבו נכח גם אריה דרעי, התייחס נשיא מועצת חכמי התורה להמנון הלאומי, וסיפר גם על גישתו של הרב עובדיה יוסף המנוח לשיר. את הכיפות הסרוגות השווה חכם כהן לעמלק

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

"'התקווה' זה שיר מטומטם" - כך נשמע בצהריים (ראשון) מנהיגה הרוחני של ש"ס, חכם שלום כהן, המשמש כנשיא מועצת חכמי התורה של התנועה, בהקלטה שהגיעה לידי וואלה חדשות. כהן אמר את הדברים בכנס של התנועה בנתיבות, שבו נכחו גם יו"ר המפלגה, אריה דרעי, וחברי המועצה, הרבנים שמעון בעדני וראובן אלבז.

הרב שלום כהן. קובי הר צבי, בחדרי חרדים,
"'התקווה' - שיר מטומטם". כהן/קובי הר צבי, בחדרי חרדים

בכנס סיפר כהן על הקשר הקרוב שלו עם הרב עובדיה יוסף, שהלך לעולמו לפני כשנה. "ליוויתי את מרן 60 שנה", סיפר כהן, "אין אצלו דבר אחר חוץ מתורה בהכתרה של רב היינו במקום, היינו יושבים אחד ליד השני, בסוף ההכתרה של יצחק ניסים התחילו לשיר 'כל עוד בלבב' וחשבתי – 'אלה משוגעים', אני לא עמדתי. הרב עמד". בהמשך מתאר כהן ששאל את הרב יוסף מדוע בחר לעמוד בשירת ההמנון, והוא אמר: 'אמרתי עלינו לשבח'. איש אמיתי, הוא לא רצה שהשיר המטומטם הזה ישפיע עליו".

עוד ידיעות בוואלה חדשות:
כוננות סערה: המבקר צפוי לפרסם את דוח הדיור בימים הקרובים
בגלל פרשות המין במשטרה - הימ"מ נותרה ללא מפקד
מלונדון לדאעש: מצוד בינלאומי אחר 3 נערות שנמלטו לסוריה

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

השוואה חריפה בין הכיפות הסרוגות לעמלק

בהמשך דבריו תקף חכם כהן בחריפות את הציונות הדתית, כשסיפר כיצד אמר לרב מרדכי אליהו: "למה אתה מתחבר איתם? אתה לא יודע 'כי יד על כס יה'?". ציטוט זה מיוחס להשפעה הרעה של עמלק, שמעכב את הגאולה, ופעמים רבות נשמעים רבנים בכירים בזרם החרדי ממשילים אותו לציונות הדתית. בעבר, אמר חכם כהן כי המילה "כס" היא ראשי התיבות "כיפה סרוגה", ואמר כי "כיסא הכבוד של הבורא יהיה שלם רק כאשר לא יהיה עמלק, זאת הכיפה הסרוגה".

הרב עובדיה יוסף במהלך תפילה מיוחדת למען גלעד שליט, מרץ 2011. עומר מירון
"שאלתי את הרב מדוע עמד בשירת ההמנון, והוא ענה: 'אמרתי עלינו לשבח'". הרב עובדיה יוסף/עומר מירון

הכנס, שהתקיים היום בנתיבות, בלט בשל נוכחות צמרת ההנהגה הרוחנית של ש"ס שלראשונה מאז ההודעה על הבחירות, התייצבה על במה אחת. בש"ס מיהרו לערוך את הכנס בהשתתפות הבכירים, בעיקר בשל העובדה שבשבוע שעבר הרב יורם אברג'ל, אחד מבכירי הרבנים בדרום הארץ שמתגורר בעיר, הודיע כי יתמוך במפלגת "יחד" של ח"כ אלי ישי. משמעות הכרזתו של אברג'ל, היא הסרת תמיכתו במפלגה הספרדית לאחר שנים, וזאת, על אף שהוא מהבולטים שברבני ש"ס ועומד בראש קהילה גדולה של בחורי ישיבה, אברכים ובני משפחותיהם שהצביעו עד כה למפלגה הספרדית-חרדית. בש"ס ניסו לשדר עסקים כרגיל כדי להוכיח שהסרת תמיכתו של אברג'ל במפלגה, לא משפיעה דבר.

כהן מכהן בתפקידו מאז מותו של הרב עובדיה יוסף. לפני כן שימש כחבר במועצה מאז הקמת ש"ס ב-1984. במקביל, הוא משמש זה עשרות שנים כראש ישיבת פורת יוסף הירושלמית, המזוהה עם ש"ס.

ש"ס: תורת ישראל עדיפה על שיר שנכתב בעשורים האחרונים

ממפלגת ש"ס נמסר בתגובה: איש לא ילמד את חכם שלום כהן שגדל כל ימיו בירושלים שבין החומות מהי ציונות ומהו היחס לארץ ישראל, זכותו וחובתו של חכם שלום כהן לחשוב שהמקורות של תורת ישראל שליוו את עם ישראל אלפי שנים ומדברים על הכמיהה והשיבה לציון עדיפים עשרת מונים על שיר שנוצר רק בעשורים האחרונים.

אנו מכבדים כל אדם על הדרך שבה הוא בוחר להתחבר לציון, מה שחשוב זה עצם החיבור של עם ישראל למולדתו ולא הדרך שבה הוא נעשה.

לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully