וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה: שוויון בין הליכוד למחנה הציוני, בנט בירידה

6.3.2015 / 7:40

הליכוד מתחזק במנדט אחד בעקבות נאום נתניהו בקונגרס, אך כך גם המחנה הציוני, ושתי המפלגות עומדות על 24 מנדטים. הבית היהודי לא מצליח לעצור את הדימום וכחלון מתחזק על חשבון לפיד - כך עולה מסקר וואלה ו-TNS טלסקר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נואם בקונגרס. 3.3.2015. רויטרס
נאום נתניהו בקונגרס עצר את המגמה השלילית בסקרים. ראש הממשלה במהלך נאומו בשלישי האחרון/רויטרס

גם אחרי נאום נתניהו בקונגרס, נשמר השוויון בין הליכוד והמחנה הציוני: סקר TNS טלסקר שנערך עבור וואלה חדשות מראה כי אילו הבחירות היו נערכות היום (שישי), שתי המפלגות הגדולות היו זוכות ב-24 מנדטים כל אחת. מדובר בעלייה של מנדט אחד לכל מפלגה בהשוואה לסקר הקודם מהשבוע שעבר.

בליכוד יכולים להיות מרוצים מכך שהמגמה השלילית שבה הייתה נתונה המפלגה בארבעת הסקרים האחרונים נבלמה בעקבות נאומו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפני שני בתי הקונגרס האמריקני ביום שלישי האחרון. הקולות האופטימיים בליכוד יגידו, במידה לא מבוטלת של צדק, כי די במספר זה של מנדטים, 11 יום לפני הבחירות, כדי לשייט בבטחה לעבר הרכבת הממשלה ביום שאחרי ה-17 במרץ. תחושת האופטימיות אף מתגברת לנוכח העובדה שאין אף מפלגה מהמחנה הציוני ימינה אשר שוללת ישיבה עם נתניהו, בזמן שעבור יצחק הרצוג הרכבת הקואליציה תהיה מלאה באילוצים ופסילות, ונראית כמו "סודוקו למתקדמים".

בחירות 2015 - כותרות אחרונות בוואלה חדשות:
נגנז סרטון של הליכוד שהשווה בין עובדי נמל לפעילי חמאס
"הדמוקרטיה בגדולתה": אחוז הצבעה גבוה בקלפיות ישראל בעולם
הקרב על כיכר רבין: עצרות ענק לימין ולשמאל בתוך שבוע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, הקולות הפסימיים במפלגה, ויש גם לא מעט כאלה, טוענים שאם אחרי שבוע כל כך מוצלח הליכוד הוסיף לעצמו רק מנדט אחד או שניים בכל הסקרים, הרי שיש עוד סיבה לדאגה, והסיפור רחוק מלהיות גמור. חובבי הקונספירציות במפלגת השלטון אף טענו כי התגייסותו של השר לשעבר, גדעון סער, לעזור לקמפיין הליכוד השבוע, מראה שהוא מעריך ששלטון הליכוד בסכנה. "הוא רוצה שביום שאחרי יזכרו שהוא עזר ולא נטש", העריך בכיר במפלגה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתון מעניין נוסף אותו בדקנו הוא מידת ההתאמה לראשות הממשלה. מהסקר עולה, כי נתניהו ממשיך להוביל על הרצוג בפער ניכר. עם זאת, יש לציין כי למרות תשומת הלב הציבורית שאליה זכה נתניהו בשל ביקורו בוושינגטון, הוא עלה בשני אחוזים בלבד, מ-45.1% ל-47.4%. דווקא הרצוג רושם השבוע עלייה של ארבעה אחוזים במידת ההתאמה שלו לתפקיד, מ-26.2% ל-30%.

דרעי הכריז כי יתמוך בנתניהו - ועלה במנדט

מבחינה פוליטית, הנאום המשמעותי ביותר שאירע ביום שלישי האחרון הוא לא של נתניהו בקונגרס או של הרצוג בעוטף עזה, אלא דווקא נאומו של יו"ר ש"ס אריה דרעי ביד אליהו, שם הכריז כי יתמוך בראש הממשלה לכהונה נוספת. דרעי יכול להיות מרוצה - על פי הסקר הנוכחי, הוא עולה משבעה לשמונה מנדטים, בזמן שמפלגת "יחד" של שנוא נפשו, אלי ישי, יורדת מחמישה מנדטים לארבעה.

ההכרזה של יו"ר ש"ס, כך העריכו השבוע גורמים ב"כולנו", גומרת למעשה את הסיפור. לטענתם, הרצוג לא יצליח להרכיב ממשלה מתוך 60 המנדטים שנותרו, הכוללים גם את הרשימה המשותפת, גם את ישראל ביתנו וגם את מרצ. ההכרזה של דרעי מגיעה למרות שלפני שנה, כאשר הגיע חוק הגיוס להצבעה בקריאה שלישית, הרצוג התנדב להישכב למענו על הגדר ולמנוע ממפלגתו להיכנס ולהצביע בעד החוק, כצעד של חנופה פומבית למנהיגי ש"ס ויהדות התורה.

"הם קיבלו את עונשם", אמר על כך אתמול יו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד, בשיחה עם וואלה חדשות, בנימה לא מבוטלת של שמחה לאיד. "זה מוכיח שתמיד כדאי לעשות את מה שאתה מאמין בו, אחרת אתה גם 'אוכל אותה' וגם לא יודע לחיות עם עצמך". במחנה הציוני, לפחות כלפי חוץ, טענו כי אינם מתרגשים מהדברים. לדבריהם, אם יעקפו את הליכוד בשניים או שלושה מנדטים, דרעי יצטרך לחשוב על הדברים בשנית.

הבית היהודי בירידה, "כולנו" עולה במנדט

מפלגה נוספת שנפגעת מהעלייה של הליכוד השבוע היא הבית היהודי, שיורדת מ-13 מנדטים בסקר הקודם ל-11 בסקר הנוכחי. נפתלי בנט אמנם התנהל בקולגיאליות ונסע עד לוושינגטון כדי לתמוך בנתניהו, אבל הקרדיט על הנסיעה, כך נראה, נשאר בידיו של ראש הממשלה. גם "יש עתיד" רושמת השבוע ירידה מתונה של מנדט אחד, מ-13 ל-12 מנדטים, כאשר במקביל מפלגתו של כחלון, "כולנו", עולה מ-7 מנדטים בסקר הקודם ל-8 בסקר הנוכחי.

יתר המפלגות נותרות ללא שינוי בהשוואה לסקר הקודם: הרשימה המשותפת זוכה ל-12 מנדטים, יהדות התורה ל-7, ישראל ביתנו נותרת עם 6 מושבים בכנסת הבאה ואילו מרצ ממשיכה להיצמד לאחוז החסימה עם ארבעה מנדטים בלבד. הסקר נערך אתמול בקרב 500 נשאלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה המירבית היא שני מנדטים.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully