וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייגלין: "להפסיק קצבאות הילודה לערביי ישראל"

בראיון בוואלה! LIVE אמר חבר רשימת הליכוד כי "ערביי ישראל יוכלו לקבל קצבאות אולי מסעודיה". על האו"ם: "גוף אנטישמי שמנגח את ישראל"

מערכת וואלה!

(עריכת וידאו: איילת שולמן)

"מדינת ישראל צריכה להפסיק את קצבאות הילודה למגזר הערבי". כך אמר היום (חמישי) חבר רשימת הליכוד לכנסת משה פייגלין בראיון בוואלה! LIVE. לדבריו, "המצב הנוכחי הוא שלמעלה מ-50 אחוז מההוצאות של הביטוח הלאומי מופנות למגזר הערבי כאשר ההכנסות מאותו מגזר זניחות. הביטוח הלאומי הפך למכשיר שלוקח כסף מהאוכלוסייה היהודית ומעביר אותו לאוכלוסיה הערבית, וצריך לעצור את זה".

פייגלין לא הסתפק בהצהרה השנויה במחלוקת והציע פיתרון יצירתי. " ליהודים בארץ ובעולם יש אינטרס לעודד את הילודה היהודית ולכן הסוכנות היהודית היא שצריכה לספק את הקצבאות. זהו אינטרס יהודי מובהק". כשנשאל פייגלין מה יהיה דינם של ערביי ישראל, הוא אמר כי "הערבים בישראל או בכל העולם יוכלו לקבל קצבאות מהביטוח הערבי או מכל גורם ערבי אחר. אולי סעודיה, או אפילו מעצמם באופן וולונטרי".

פייגלין התייחס להשמצות שהופנו כלפיו בשבוע האחרון ולהסתייגות של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ממיקומו הגבוה ברשימה. "הליכוד זו המפלגה שלי", אמר. "אני הבנתי שרק הליכוד יכול. רק הליכוד יכול לבנות ורק הליכוד יכול חלילה להחריב". לדבריו, "צריך לזכור שאת גוש קטיף החריבו עם פתקי מחל". פייגלין הביע הסתייגות מחברו למפלגה דן מרידור. והודה כי העובדה שהוא ומרידור שותפים לאותה דרך פוליטית קשה לו. "אני מניח שגם עם מרידור אפשר לנהל מו"מ", הוסיף פייגלין.

מתנגד למבצע בעזה?

פייגלין הפתיע וטען כי הוא מתנגד למבצע צבאי בעזה , אך מיהר להסביר את כוונתו. "אני מתנגד לכניסה לעזה שתתבצע מתוך התודעה הקיימת. הבעיה שלנו היא שאנחנו לא מאמינים שעזה ויהודה ושומרון הם שלנו. היום אם תשלח את צה"ל לעזה יהרגו לנו מאות חיילים וכעבור כמה ימים האו"ם יכריח אותנו לצאת משם. איבדנו את החשוב מכל, את תחושת הצדק. מדינת ישראל משדרת לכל העולם שהארץ הזאת שייכת לערבים. כאילו אנחנו הכובש הקוליאניסטי שכבש את הארץ מהילידים הפלסטינים".

כשנשאל לגבי חברותה של ישראל באו"ם, אמר פייגלין: "מדינת ישראל הפכה להיות שק חבטות לגוף אנטישמי. יש פה איזה צורך שלנו להשתייך למועדון שכל הזמן רק מנגח אותנו. אני לא מבין, 4,000 שנות היסטוריה של העם היהודי לא מספיקות לנו?. האו"ם זה גוף שעוסק בגינויים לישראל בזמן שבסין קוצצים איברים למתרגלי הפאלון גונג. אני לא מבין למה אנחנו צריכים להשפיל את עצמנו בפני גוף כזה".

סגן שרת החוץ, ח"כ מגלי והבה (קדימה) אמר הערב בעקבות דברי פייגלין על ביטול קצבאות לערבי ישראל, כי "אות הקין של הגזענות בוהק על מצחו של הליכוד שמאפשר לאדם כמו פייגלין להיבחר לרשימתו לכנסת. תנועתו הגזענית של כהנא, שהוצאה אל מחוץ לחוק, קמה לתחייה במסגרת הליכוד שבין מנהיגיו גזען עם קבלות דוגמת פייגלין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully