וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצ: הפסקת אש מיד, הימין: לא לאבד תנופה

30.12.2008 / 20:50

חילוקי דעות פוליטיים עקב המלצת מערכת הביטחון על 48 שעות הפוגה. ליברמן: "לא לדבר על הפסקה עד להפלת שלטון חמאס"

התנועה החדשה – מרצ יצאה הערב (שלישי) בקריאה לממשלה "לאמץ את המלצת מערכת הביטחון ולפעול להשגת הפסקת אש לאלתר". במפלגה טוענים כי "המשך הפעילות בשלב זה יגביר את האבידות בנפש בשני הצדדים ויחליש את כוח ההרתעה הישראלי. המשך הפעילות הצבאית וכניסה יבשתית לרצועה יובילו לשקיעה בבוץ תובעני, הפעם בעזה".

המפלגה קראה לאמץ את ההמלצה "בין בסיוע יוזמות בינלאומיות שונות, בהידברות ישירה, או אף בהודעה חד צדדית על הפסקת אש לזמן קצוב שבמהלכה תיבחן נכונותו של החמאס להפסיק את פעולות האיבה". במפלגה הדגישו כי "למדינת ישראל יש את הזכות ואת החובה להגן על אזרחיה בדרום באופן היעיל ביותר, ובכלל זה גם אמצעים צבאיים", אך ציינו ש"לקח מלחמת לבנון השנייה הוא שחייבים לסיים את הפעולה במהירות". המפלגה קראה גם לדאוג לשחרורו של גלעד שליט ולפעול למיגון ראוי של תושבי הדרום.

בקדימה, לעומת זאת, מבקשים להמשיך בלחימה. לדברי ח"כ עתניאל שנלר, "אסור לאבד את המומנטום. שגיאת העיכוב (בפעולה קרקעית - פ"ו) נעשתה בצפון ואסור לחזור עליה. אסור לפתוח חלון מדיני ויש לשעוט קדימה. צריך להפוך את השטחים הפתוחים שיתפסו למפורזים ומסומנים, כדי להסיר את האיום וגם להציג תג מחיר פוטנציאלי טריטוריאלי".

בימין תוקפים את הדיבורים על הפסקת אש. ח"כ סילבן שלום (הליכוד) טען כי "המצב שבו ישראל מבקשת הפסקת אש ולא החמאס זה דבר הזוי שיפגע קשות בכח ההרתעה ובאינטרס הביטחוני בטווח הארוך. הרגיעה היתה טעות, היא זו שאפשרה לחמאס להתחמש בטילים שמגיעים עד באר שבע. אם נסכים להפסקת אש עכשיו, נאפשר להם להתחמש בטילים שיגיעו עד תל אביב".

לדברי יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, "אסור לדבר על הפסקת אש עד להפלת שלטון חמאס, סילוקו מרצועת עזה ומיגור הטרור המאיים כבר שמונה שנים על תושבי הדרום".

במפלגת האיחוד הלאומי הזהירו כי "הפסקת אש עם חמאס בשלב זה תגרום לקורבנות ישראלים רבים נוספים בשלב הבא. רק אתמול ושלשום נפלו בדרום קורבנות הרגיעה הקודמת. מי שהולך לישון בקן צפעונים ובטוח שמדובר בהפסקת אש, שלא יתפלא שמכישים אותו באמצע הלילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully