וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזו מפלגה מנצחת באינטרנט?

מעיין כהן

5.1.2009 / 9:19

האתר של העבודה מציע מגוון תכנים מעודכנים, אך לא ידידותי; בליכוד בחרו בעיצוב מוקפד ומאפשרים להעלות תוכן גולשים; ובקדימה העניקו לעמודים שמות לא ברורים שמקשים על חיפוש המידע. פניהן הווירטואליים של המפלגות הגדולות

העבודה - לא נוח ולא מזמין

התמצאות: מפלגת העבודה העלתה באחרונה אתר חדש, המשפר משמעותית את חוויית המשתמש. ההתמצאות באתר פשוטה בזכות סרגל ניווט ברור וחיווי נכון, המופיע בהתאם למיקום באתר.

עיצוב: נעשה שימוש נכון בצבעי המותג, אך עיצוב האתר אינו מפגין חדשנות. אין דגש על ריווחים נכונים בעמוד הבית, על גדלים שונים של טקסטים או על עוגנים ויזואליים, מה שמקשה על סריקת המידע. השוליים הצבעוניים בכל עמוד מוסיפים אלמנטים מיותרים שרק מעמיסים על הצפייה.

תוכן: האתר מציע כמות בלתי מבוטלת של תכנים איכותיים על המפלגה ופועלה. התוכן מסודר בקטגוריות ברורות ובנוסף קיים מנוע לחיפוש באתר.

שימושיות: חסרה הבחנה בין התכנים החשובים בעמוד הבית והנעה לפעולה. עמוד הבית של האתר מציע כמות גדולה של מידע, ללא כל הכוונה. לינקים ברורים וזמינים להתנדבות, לתרומה, לנוסח המצע של המפלגה ולעמוד האישי של המועמד לראשות הממשלה היו מספקים פתרון טוב יותר שכן המידע קיים, אך הגישה אליו לא נוחה ולא מזמינה.

חדשנות: נקודת האור בכל הקשור לחדשנות היא הקישורים לפרופילים של אהוד ברק ברשתות החברתיות השונות, בהן פייסבוק ו-TheMarker Cafe.

על המועמד: במפלגת העבודה הסתפקו במידע יבש יחסית על ברק ובסרטונים של הנאומים האחרונים שלו. נראה שלא נעשה מאמץ לחשוף את המועמד באתר. עם זאת, יש באתר מודעה שלפיה ברק מרכז את רוב זמנו בלחימה בדרום ולא בקמפיין הבחירות.

ליאור רוטברט, דובר מטה הבחירות של מפלגת העבודה, מסר בתגובה: "השקת האתר החדש של המפלגה, שתוכננה ליום ראשון שעבר, נדחתה בגלל הקרבות בדרום. עקב המצב, המפלגה החליטה לצמצם את העיסוק בבחירות, בעדכון האתר ובהשקתו. אלמנטים חדשניים רבים מתוכננים להופיע באתר החדש".

קדימה - עוקבים אחר הלו"ז של לבני

התמצאות: במבט ראשון נראה כי הניווט באתר פשוט. אך לאחר כמה ניסיונות התמצאות כושלים מתברר כי לאתר שני סרגלי ניווט הממוקמים זה מעל זה, דבר שמקשה מאוד על ההתמצאות והניווט באתר.

עיצוב: עודף האלמנטים הגרפיים באתר יוצר עומס ויזואלי ומקשה על הבנתו. הצבעים אמנם תואמים את המותג, אך כדאי היה לחשוב על התאמתם למדיה הדיגיטלית, שכן הם נראים בוהקים מדי על גבי המסך.

תוכן: בקדימה משקיעים בהפקה וביצירת תכנים רבים המתעדכנים על בסיס יומי. ובכל זאת, אין אפשרות לערוך חיפוש או סינון בתוכני האתר. בנוסף, לחלק מהעמודים שמות לא ברורים, כמו "מד דופק" שמוביל לעמוד סקרים, מה שמקשה עוד יותר על חיפוש המידע. התחושה היא שיש תכנים רבים בעלי פוטנציאל רב, אך הוא מפוספס עקב אפיון לקוי.

שימושיות: סידור המידע באתר מאוד לא ידידותי. האתר מתקשה להעביר מידע ברור וענייני לציבור הבוחרים, ובמקום זה ממתג את עצמו כאתר חדשותי. קיים ניסיון לכוון את הגולשים באתר לעמודי פעולות למען המפלגה, כמו התנדבות ותרומה, אך הוא נבלע בגלל חוסר היררכיה ויזואלית בעמוד הראשי.

חדשנות: גם ציפי לבני הצטרפה באחרונה לרשתות החברתיות הגדולות, וכעת ניתן אף למצוא פרופיל שלה בלינקד-אין, מעבר לרשתות הרגילות. רעיון נחמד נוסף הוא האפשרות להעלות לאתר סרטון בחירות.

על המועמד: באחרונה עלה בלוג חדש באתר בשם "יומן בחירות", המרכז את כל המידע על המועמדת לראשות הממשלה. בבלוג ישנם לינקים לפרופילים של לבני ברשתות החברתיות וכן מידע מקיף עליה, על סדר יומה ועל פועלה, עותק של קורות החיים שלה ומידע על חייה האישיים. בנוסף, הגולשים יכולים להפנות ללבני שאלות.

מקדימה נמסר בתגובה: "קדימה יצאה עם פעילות אינטרנטית בשני שלבים. השלב הראשון הוא יומן בחירות של ציפי לבני, שכעת משמש כזירת הפעילות המרכזית של הגולשים מול התנועה. השלב השני, שאמור לענות על כל מה שהצגתם, הוקפא לפי בקשת לבני עקב הלוחמה בעזה וההימנעות מכל פעילות בחירות בתקופה זו. האתר החדש אמור לעלות ברגע שיוחלט להמשיך עם פעילות בחירות".

הליכוד - מתורגם לשלוש שפות

התמצאות: סרגל הניווט וסדרי העדיפויות באתר ברורים ופשוטים, אבל חסרה אינדיקציה למיקום הנוכחי בעמודים הפנימיים, מה שפוגע בהתמצאות.

עיצוב: זה לא סוד שאתר הליכוד הוא אחיו, שלא לומר תאומו הישראלי והמועתק, של אתרו של אובמה. להוציא הסתייגות זאת, באתר יש הקפדה על כותרות גדולות, ריווחים וצבעים מתאימים, המאפשרים סריקה טובה של המידע ומקלים על העומס.

תוכן: התוכן מחולק בצורה נכונה ואינטואיטיווית למשתמש בעמודים השונים. שמות הקטגוריות פשוטים וברורים, מספר האפשרויות בסרגל הניווט סביר ואף קיימת אפשרות לערוך חיפוש באתר.

שימושיות: העמוד הראשי מנסה להניע את הגולשים לפעולות לטובת המפלגה, וברור מאוד מה אפשר לעשות באתר. האתר מתורגם לכמות השפות הגדול ביותר: עברית, אנגלית ורוסית.

חדשנות: באתר הליכוד קיימת אפשרות להעלות תוכן גולשים על ידי שימוש ברשת חברתית מצומצמת ופשוטה, שהופכת את האתר לאישי הרבה יותר. לאחר הרשמה מהירה ניתן להתעדכן באירועים ולהצטרף לקבוצות דיון. אזור המדיה מושקע ומאגד תמונות הנשאבות מפליקר.

על המועמד: הלינק הראשון בסרגל הניווט הוא "אודות נתניהו", שכולל את התכנים הרגילים (סרטוני וידאו, מידע על המועמד, בלוג ונאומים), לצד מאגר מידע הנקרא "דע את העובדות", שמטרתו לנפץ שקרים וחצאי אמיתות בקשר למועמד. אפשרס אף להשתמש במנוע "חיפוש שקרים".

מהליכוד נמסר בתגובה: "התוכן שאותו אנו מבקשים לספק לגולשי האתר נועד לספק קודם כל שקיפות וקשר בלתי אמצעי שלא ניתן לספק בכלי תקשורת אחרים, בין אם מדובר במפגשי וידאו יזומים עם נבחרי הליכוד הכוללים שאלות של גולשים, מתן במה לפעילים שאינם נחשפים בכלי התקשורת הרגילים, תיעוד פעילויות הנעשות בתנועה והצצה אל מאחורי הקלעים של ההתרחשויות הפוליטיות, האנושיות והארגוניות בליכוד".

כך דורגו האתרים

לצד השימוש ברשתות חברתיות, קטעי וידאו וכלי ווב 2.0 נוספים שבהם מתגאות המפלגות הגדולות, אתר הבית הרשמי שלהן עדיין נותר מקור המידע העיקרי של הגולשים על מצע המפלגה, המועמד שלה לראשות הממשלה והדרכים להצטרפות לפעילות או להעברת תרומה.

ליאור יאיר, מומחה לחוויית משתמש בחברת נטקראפט המתמחה באפיון, עיצוב ופיתוח מערכות ווב, ערך בעבור TheMarker השוואה ביקורתית של פני המפלגות הגדולות כפי שהן משתקפות באתר האינטרנט שלהן. הפרמטרים שנבחנו הם התמצאות באתר, עיצוב, תוכן, שימושיות, חדשנות ומידע על המועמד. אף אתר לא תומך בתקן הנגישות הישראלי או מתורגם לכל השפות הרשמיות בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully