וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע הלחימה: הקמפיינים נמשכים

פנחס וולף

11.1.2009 / 23:04

על רקע התמשכות המבצע הצבאי בעזה ממשיכות מפלגות הליכוד וקדימה להחליף מהלומות מילוליות. המלחמה הפוליטית שלצד המלחמה

"כשהתותחים רועמים המוזות שותקות" – כך נהגו לומר פוליטיקאים בתקופות מלחמה. כך אמרו גם הפוליטיקאים בתחילת הלחימה בעזה. כך, אם ממש מתעקשים, הם ינסו לומר גם בימים אלו. מהסיבה הזו, המפלגות שינו את קמפיין הבחירות שלהן ולכאורה סירבו לתקוף אלו את אלו.

אלא שאל מול הבחירות הקרובות, הפוליטיקאים לא ממש הצליחו לנצור את לשונם. כבר בשבוע שעבר הביקורות עברו ממפלגה למפלגה, ונדמה שהיום ההתקפות הפוליטיות עברו שלב נוסף.

המאבק ניטש כעת בעיקר בין קדימה לליכוד, כאשר שתי המפלגות כמעט לא מתחשבות במפלגת העבודה. לאחר שחברי כנסת עקצו את יו"ר קדימה שרת החוץ ציפי לבני על כך שהיא לא הצליחה למנוע את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם להפסקת אש, אמרה היום לבני כי, "אנחנו בתקופה של בחירות ומטבע הדברים יש ניסיון להעביר דבר שאין לו שום מקום במגרש הפוליטי למגרש הפוליטי. אני לא הולכת לעבור לשם. שיעסקו בזה אלו שרוצים לעסוק בזה. כל מי שיש לו איזשהו הבנה במה שקורה במצב המדיני בכל מבצע צבאי, יודע שבשלב כזה או אחר מגיעים להחלטה כזו שהגיעה אליה מועצת הביטחון".

מטה הליכוד מסר בתגובה כי, "מצער שהגברת לבני בחרה לעשות שימוש במסיבת עיתונאים דיפלומטית עם שר החוץ הגרמני לצורך תעמולה פוליטית. מוטב היה שבמקום להשתמש במעמד זה על מנת לספק סיסמאות פוליטיות בעברית לציבור בישראל, תשתמש לבני בבמה זו כדי להסביר באנגלית את עמדות ישראל באשר למבצע בעזה לדעת הקהל הבין לאומית".

בקדימה לא נשארו חייבים. "ביבי מתחבא מאחורי גדעון סער, גורמים ומקורבים", אמרו גורמים במפלגה. "מצער להיווכח כי פעם אחר פעם, ובמיוחד בימים האחרונים, יש מי שבליכוד מוטרד ומשתדל בכל מעדו לפגוע בשעת מלחמה בחזית האחידה של הציבור הישראלי, בצה"ל ובמלחמתו בטרור ולהפכה לכלי ניגוח פוליטי, מכוער ופלגני. יצא אותו הביבי הישן והמסית".

בתוך כך, נתניהו רמז הערב בראיון לרשת טלוויזיה סינית כי לבני תצטרך לעמול מאוד קשה כדי שהליכוד לא ידביק לה רבב של כישלון בתחום הדיפלומטי לאחר שוך הקרבות. "ההצלחה במבצע הזה תימדד לא רק במישור הצבאי אלא גם במישור המדיני", הוא אמר. "נדרשת פה הצלחה מדינית בכל מקרה. לא ניתן היה לסבול את המצב הקיים. אם היו יורים עליכם, איך אתם הייתם מגיבים?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully