וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבחירה היא בין קדימה לבין ביבי וש"ס"

פנחס וולף

28.1.2009 / 20:09

בנאום מול סטודנטים בירושלים קראה יו"ר קדימה לקולות הצפים להצביע ותקפה את השותפות בין ש"ס והליכוד. "מנהיגות לא צריכה להיבנות מהפחד מול איומים מבחוץ"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: איילת שולמן)

"הבחירה לגבי מי יהיה ראש הממשלה זה או ביבי וש"ס או אני", כך אמרה הערב (רביעי) שרת החוץ, ציפי לבני מהלך דברים שנשאה בפני סטודנטים באוניברסיטה העברית בירושלים. "בחירות במדינת ישראל הם קודם על מי יהיה ראש ממשלה ואחר כך על הדרך שהוא מייצג, בהנחה שאותו אדם לא כבל את ידיו עם מפלגות סקטוריאליות שנולדו בחטא. ש"ס ביקשה ממני, כתנאי להרכבת ממשלה, להפסיק את התהליך המדיני. וזה עוד לפני שדיברנו בכלל על הכסף".

"יש מפלגות של מצב רוח", אמרה לבני. "אני לא מזלזלת בהן, כי הן מייצגות אינטרסים ראויים, אבל כל פתק שהוא לא למפלגה קבועה הוא עוד פתק לביבי נתניהו. הדבר האחרון שהחברה הישראלית צריכה היום זה עוד קרעים. מנהיגות לא צריכה להיבנות מהפחד מול איומים מבחוץ כמו שמנהיגות לא צריכה להיבנות מפחד של קבוצה אחת לשנייה".

בעניין מפלגתה הקודמת, אמרה לבני: "עזבתי את הליכוד כי זו היתה מפלגה שאי אפשר היה לחיות בה פוליטית, עם הדרישות, הבקשות והאיומים של מי שבוחר את הח"כים והשרים. ראיתי את חולשת הפוליטיקאים, אלה נותנים, אלה שמפחדים לא לתת, את הכניעה המוחלטת בכל דבר. זו גם מפלגה שאומרת רק 'לא'. אני מעריכה ומכבדת אנשים שהאידיאולוגיה שלהם אחרת אבל שנדע שזו האידיאולוגיה שאיתה הולכים לקלפי".

לבני התייחסה גם לשאלת לימודי הליבה בבתי הספר החרדים, נושא שנגדו נלחמו המפלגות הדתיות מלחמת חורמה בכנסת האחרונה. "אני בעד שיהיו לימודי ליבה בכל בתי הספר בכל הזרמים", אמרה. "תשאלו את שאר המועמדים אם הם מסכימים לזה, תראו אם תקבלו מהם תשובה".

מאוחר יותר, עברה לבני לכנס ירושלים, שם התייחסה למעמדה של הבירה במערכת הבחירות. "נמאס לי מהמשחק הזה של ערב בחירות: למי חשובה ירושלים. ירושלים היא לא עניין של תשדירי בחירות. היא בעלת ערך לאומי היסטורי שחשוב לכל אחד. כשהייתי בליכוד התחלנו את העניין של להכניס את נושא ירושלים לתשדירי הבחירות בתור איום. זוהי הדרך שבה נוציא אותה מהקונצנזוס, במקום להכניס אותה ולהיאבק עליה בחדר המשא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully