וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "בבחירות הבאות נקבל 30 מנדטים"

רמי שני

7.2.2009 / 12:41

יו"ר ישראל ביתנו אמר כי נתניהו לא הבטיח לו דבר בתמורה לתמיכה בו. את מבצע "עופרת יצוקה" מגדיר ליברמן כמבצע לא מוצלח: "חמאס עדיין בשלטון וגלעד שליט עדיין בשבי"

אמיל טבוסוב

(צילום: יוסף בדלוב, עריכת וידאו: רן צימט)

"היעד שלנו לבחירות הבאות הוא לפחות שלושים מנדטים". כך אמר היום (שבת) יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, באירוע 'שבת תרבות' שהתקיים במשכן החדש לאמנויות הבמה בבאר שבע, "על המנדטים לבחירות האלה, אשמח לדבר ביום רביעי אחרי הבחירות. בשלב זה לא ניכנס לחלוקת שלל. הדבר היחידי שעל הפרק עתה – להביא את כל היכולת שלנו".

לדבריו, נתניהו לא הבטיח לו שום דבר, בתמורה לתמיכה בו: "אני לא יודע מה הוא הבטיח לאחרים. אני לא שמעתי ממנו באופן ישיר שום הבטחה. לא לשר בכיר ולא לכלום. יחד עם זאת, אני לא מתעקש על שום דבר, אלא על אותם עקרונות שאיתם ניכנס לממשלה". ליברמן לא שינה את תשובתו לשאלה אם קיימת אפשרות שנשיא המדינה יפנה אליו להרכיב ממשלה וסרב להצהיר במי יתמוך: "אנחנו רואים את עצמנו שותף בכיר בממשלה הבאה ונצטרך לשבת עם כל הגורמים כדי לגבש את קווי היסוד. אני מוכן לשבת עם כל אחד. ואם שתי המפלגות הגדולות ירצו ללכת על רוטציה, זאת זכותם בהחלט" אמר.

לא נגד הערבים, אלא נגד הטרור

בהתייחסו לתוצאות מבצע עופרת יצוקה הבהיר ליברמן, שלדעתו המבצע לא השיג את מטרותיו: "חמאס עדיין בשלטון, יש ירי על ישראל וגלעד שליט עדיין בשבי" הוא קבע, "צריך לפעול בשתי דרכים עיקריות: לנתק את החמאס מסיני באמצעות שליטה בציר פילדלפי ולמצוא ולטפח שותף נכון להידברות ברצועת עזה".

ליברמן התייחס גם לאיום האירני: "יש כאן מספר מרכיבים: יש למדינה הזאת גבול משותף איתנו בלי שלנו יהיה איתה, דרך לבנון, סוריה ורצועת עזה. בנוסף היא תובעת למחוק את מדינת ישראל. אף אחד לא מתרגש מזה. צריך לבדוק גם את האיום הזה, נוכח איומים אחרים. יש כאן מחלוקת טקטית. צריך להבין שזה הנושא המרכזי. חיזבאללה לא תוכל להתקיים בלא אירן וכך גם ארגוני החמאס והג'יהאד. חייבים לכן להסיר את האיום המרכזי ואדבר על כך בדיונים אחרים ובמקומות אחרים".

באשר לחשש התקשורת מפניו אמר ליברמן, שזה נעוץ בעברו של השמאל הישראלי: "אנחנו לא נגד ערבים אלא נגד טרור. אומרים עלי שאני רוצה לאמץ נורמות כמו באמריקה הלטינית ובעולם השלישי. אני רוצה לאמץ נורמות כמו באיחוד האירופי. שמעתי גם את חיים יבין לגבי הצהרת התמיכה ושבועה לדגל. זה קיים בארצות הברית. אנחנו רוצים לאמץ את זה גם לכאן. השמאל לא רוצה לאמץ את זה. אבל הוא יודע שהוא מפסיד. ההכרעה בין הגושים כבר קיימת. עכשיו צריך לראות איזו חלוקה יש, אבל השמאל הפסיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully