וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים על הטעות ומצפים לתוצאה שונה

ח"כ אריה אלדד

19.1.2009 / 18:56

חבר הכנסת אריה אלדד מוחה כנגד הפסקת מבצע "עופרת יצוקה" וטוען שמבצע רק הוכיח את צדקת המחנה הכתום לפני ההתנתקות

כשהחליטה ממשלת ישראל לצאת למבצע "עופרת יצוקה" כמעט לא היה איש יהודי בישראל שלא תמך בה. בדומה למה שחש רוב הציבור היהודי בישראל לאחר טבח ליל הסדר במלון פארק בנתניה בפסח תשס"ב, והיציאה ל"חומת מגן" – גם בחנוכה תשס"ט הוגדשה הסאה, הקפיץ הדרוך השתחרר, וצה"ל יצא להכות באויב.

אבל בניגוד למה שהיה במבצע חומת מגן, ולמרות ההצלחות הצבאיות המרשימות – בלם הדרג המדיני את הצבא לפני מיצוי ההישג בעזה. דומה כי העופרת נוצקה דווקא ברגלי אולמרט ברק ולבני. הרי אין בר דעת אחד בישראל שאינו מבין כי שום דבר לא ימנע את החמאס מלחדש את מלאי הרקטות שלו, ולהצטייד בטילים שיגיעו בסיבוב הבא לדימונה ולתל אביב. מצרים, ששיתפה פעולה עם החמאס בשנים האחרונות, ולא מנעה את ההברחות – לא תמנע אותן גם בעתיד. ו"הפסקת האש", ככל קודמותיה ממשפחת ההודנא והתהדייה אינה אלא בתו החורגת של "אבו עלי". ממשלת ישראל מרמה אותנו כשהיא מבטיחה שהפעם המצרים יתאמצו באמת וחמאס למד לקח.

איינשטיין הגדיר פעם טירוף מהו: לבצע אותה פעולה שוב ושוב ושוב, ולצפות כי בפעם הבאה תהיה התוצאה שונה. מדוע היה צורך להסכים ל"תהדייה" האחרונה, חרף כל האזהרות של מערכת הביטחון כי ההפוגה תאפשר לחמאס לירות אל אשדוד ובאר שבע? איך לא ידע שר הביטחון מה שידעה כל בעלת מכולת בשדרות ? ואיך כל תחזיותינו ערב "ההתנתקות" התגשמו אחת לאחת, אבל לא קם אפילו אחד מכל נביאי השקר, מבית מדרשם של שרון-אולמרט-מופז –לבני, שהבטיחו כי ההתנתקות "תשפר את מצבה הביטחוני של ישראל" ולא הטיח ראשו בכותל ואמר: טעיתי, ואתם צדקתם. איך בראש מקהלת צועקי "אמרנו לכם – עזה תהפוך לחמאסטן!" התייצבו דווקא נתניהו ושטייניץ, הבטוחים כי בגלל יללות הצופרים ונפץ הטילים שכחנו כי הם, במו ידיהם, הצביעו בעד הנסיגה מעזה ועקירת היישובים?

"חומת מגן - עומדת על תילה"

ראוי לשוב ולנתח, ולהבין את ההבדל בין יהודה והשומרון אחרי "חומת מגן" ועד היום, ובין רצועת עזה – מימי אוסלו, ועד היום, בתום העופרת היצוקה. ביהודה ובשומרון - מאות יישובים יהודים וכוחות צה"ל. ומעזה יצאנו, וגם כששבנו אליה כדי להכות באויב הערבי – אנו עומדים לצאת משם שוב, בלי לתפוס מחדש את ציר פילדלפי. בלי להפנים כי רק צה"ל יכול לערוב למניעת התחמשות החמאס. בלי להבין – שוב לא להבין – כי אמת דיברנו, אנחנו "הכתומים", ערב ההתנתקות, כי ניסנית ואלי סיני הם חגורת המגן לאשקלון, כי נצרים שומרת על אשדוד, כי נווה דקלים מגינה על באר שבע. איך לעגו לנו, איך האשימו אותנו כי אנו מקדשים אדמה יותר מחיי אדם... כאז כן עתה : ממשלת ישראל עיוורת מראות את האמת או מפחדת להודות באשמה ולתקן את הטעות.

ממש ערב "עופרת יצוקה" ועם פרסום דו"ח מבקר המדינה על הטיפול במגורשי גוש קטיף, שבו מומחים שונים וחישבו את עלות ההתנתקות: 12 מיליארד שקלים, פחות או יותר. והיום ראוי להוסיף לכך את 5 המיליארדים שעלה המבצע האחרון. וכשמסיימים את המבצע בטרם רוצצנו את ראש הנחש בעזה, בטרם החזרנו הביתה את גלעד שליט, ברור לכל כי החשבון עודנו פתוח. ועד שלא יחזירו אחורה את הגלגל – נשוב ונשלם את מחיר האיוולת ההיא. "חומת מגן" – עומדת על תילה, וכך גם ביטחון ישראל ביהודה ובשומרון. ולעומתה – העופרת נוצקה, ולא הקימו ממנה חומת מגן חדשה. לא קם ממנה קיר הברזל, ובקרוב נאלץ לשוב ולהילחם בעזה עד שנבין. עד שנבין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully