וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן לא נאמן לבוחריו

ג'עפר פרח

2.2.2009 / 13:16

יו"ר ישראל ביתנו שוב יורד על הערבים במקום להודיע שלא עשה כלום למען בוחריו. ג'עפר פרח, מנהל מרכז מוסאוא, על נאמנות ואזרחות

כשליברמן מדבר על נאמנות, ראוי לבחון עד כמה הוא היה נאמן לבוחריו. ראוי לבדוק מה הוא הבטיח לרוסים בעשר השנים האחרונות, במהלכם כיהן בתפקידים בכירים כמעט בכל הממשלות. מתברר שמאז ששימש כמנכ"ל משרד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בין השנים 1996-1997, הוא הבטיח לעולים החדשים שהושפלו ברבנות לסיים את הפארסה של הטלת ספק ביהדותם, וזה כמובן לא קרה. כידוע, עד היום נציגיו של ליברמן לא יושבים ברבנות, אך זה לא הפריע לו לשבת שוב ושוב עם ש"ס בממשלות ישראל, והרבנות המשיכה להטיל ספק ביהדותם של בוחריו.

כשבוחריו (במיוחד המבוגרים) לא הבינו רוסית, נתקעו בתחנות האוטובוסים ולא קיבלו מידע בסיסי בשפתם, ליברמן ישב בממשלה כשר התחבורה עד 2002. כשהעולים הצעירים נשלחו למילואים על חשבון לימודים, הוא עצמו ישב בממשלה כשר התשתיות עד 2004.

ליברמן שמריח בחירות ומסתייע בכמה שונאי ערבים מקצוענים, לא טיפל בבעיות המובטלים העולים שפוטרו ונשלחו לויסקונסין. הוא דווקא ישב בלשכת סגן ראש הממשלה עד ינואר 2008. ובל נשכח כמובן את התפקיד המיותר ביותר בהיסטוריה של ממשלות ישראל - "השר לעניינים אסטרטגיים", שם תרומתו הגדולה הסתכמה בהצעה להפציץ את סכר אסואן שבמצרים, ולהרוס את השלום עם הגדולה שבמדינות ערב - שלום שמחזיק מעמד זה כמה עשורים.

בינתיים אלי ישי הרחיב את ויסקונסין מנצרת עלית ליישובים נוספים והמובטלים טורטרו ללא עבודה. כשהריח את הבחירות המתקרבות, שוב התפטר וירד על הערבים במקום להודיע שלא עשה כמעט כלום למען בוחריו.

את הערבים ליברמן לא מאכזב

בעשר השנים האחרונות בהן בילה בממשלות ישראל, ליברמן מילא תפקידים מגוונים: מנכ"ל משרד ראש הממשלה, שר התחבורה, שר התשתיות ואפילו סגן ראש הממשלה. ומה הוא עשה "למען מדינה" בכל עשר השנים בהם בילה בתפקידים הבכירים במשרדי הממשלה? כמעט כלום, למעט לעזור לבת שלו להיות מיליונרית, ולקבל משכורת עתק לעצמו. אז לא פלא שעתה הוא מבקש למשוך קולות על ידי הפצת שנאה נגד הערבים, כאילו הם היו אלו שהפריעו לו לעשות "למען מדינה" ובוחריו כשישב בממשלה.

עובדה מדהימה לא פחות קשורה לשותפיו של ליברמן. אלי ישי וש"ס הטילו ספק ביהדותם של מצביעיו, וטרטרו אותם ברבנות בתהליכי גיור מיותרים ומשפילים. הם אלה גם שמנעו ממי שביקש לשמור ולדבוק בתרבותו ואמונתו החילונית כל אפשרות לנישואים אזרחים בתוך המדינה, אלה היו שותפיו שמתייחסים לתרבותו ולדרך חייו של הציבור הרוסי בביטול, בבוז, בעוינות. "מבחני הנאמנות" שהוא מציע עתה פועלים בחסותו נגד בוחריו עצמו.

את הערבים ליברמן לא מאכזב. אנחנו מעולם לא בחרנו בו ולא נבחר בו. הוא לא היה וגם לא יהיה נציגם של הערבים. אך לצערנו הוא יהיה נציגם ופרצופם של אלה אשר יבחרו בו, וחמור יותר אם יהיה שר הוא יהיה נציגה ופרצופה של המדינה. על כן, מי שמתבייש בדברי הבלע שלו, שיתנגד להם. ומי שחושב שליברמן לא עשה מאומה פרט לביתו, שלא יצביע לו או למפלגת המריונטות שלו.

בינתיים, כל שהוא עושה בקמפיין השנאה שלו הוא לדרבן חלק מהציבור הערבי לצאת ולהצביע בבחירות הקרובות. ולאזרחי המדינה, ששותקים על דבריו ויושבים בחוסר מעש, כדאי שיתכוננו למילואים הבאים, כי ליברמן מתכונן לשלוח אותם לעוד מלחמה שיהיו בה בשר תותחים.

*הכותב הוא מנהל מרכז מוסאוא, לזכויות האזרחים הערבים בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully