וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארנק של גאידמק

גיל קול

27.4.2007 / 9:47

גיל קול בילה השבוע במסיבת יום העצמאות של גאידמק, האיש שלהזכירכם לא הורשע עדיין בכלום, להבדיל מחצי מהממשלה

הייתי בחגיגה של גאידמק; היה סבבה. מכיוון שאני נמצא בסביבה "נאורה" של אנשים שחושבים שאפלטון מפציע להם מהתחת- מהר מאוד הבנתי כיצד ערערתי את אושיות הדמוקרטיה. התברר לי שבעוד שאני חשבתי שאני הולך לשמוע קצת "משינה", מה שבאמת עשיתי היה להצטרף למצעדי הארקדי יוגנד ולהצדיע במועל יד שכזה לעבר הכתפייה של ריטה.

לפני שאמשיך אגלה את אוזניכם שהיו דברים במופע שצרמו לי, חוץ מאיכויות ההנחיה של עדן הראל ויעל בר זוהר. למשל מופע הזיקוקים צבט לי בלב כשראיתי משכורת אחר משכורת מתפזרת מולי בשמיים בצבעים מרהיבים. גם פולחן האישיות גרם לי לנענע את הישבן באי נוחות, והסטיקר של תנועתו של גאידמק, "צדק חברתי" - היה קצת עצוב כשחושבים על מספר הארוחות החמות שניתן היה לקנות בכספיי האירוע. גם הסיסמה "מדינת ישראל היא של כולנו" (ארקדי גיידמק), שהתנוסס שם בגאון יכול היה להיות מוחלף ב"יש למישהו מצית?" ודבר לא היה נפגם מבחינת ההנאה.עוד הפריע לי כ"שמשינה" לא חזרו להדרן, אבל אתם יודעים מה? לא מוצא חן בעיניי- שאבקש את הכסף בחזרה.

גיידמק תרם עשרות רבות של מיליוני שקלים עד כה לארגונים פילנתרופיים, ממלכתיים ומוסדות צדקה. אמנם אפשר היה לבזבז את הכסף של החופשה לאנשי שדרות מוכת הקסאמים באופן יותר פרודוקטיבי, כך גם לגבי הכסף שהושקע באפטר-פרטי של יום ההולדת ה-59 למדינת ישראל, אך זה לא הכסף שלי. ברור לי שהסיבה לתרומות היא מושכלת ונוגעת במה שגיידמק רוצה, לאו דווקא מה שעמישראל צריך. זו גם אחת הסיבות שבגינה לעולם לא אצביע עבורו. אבל סלחו לי שאני מסרב להתרגש מהדמוניזציה שעושים לו, בעיקר בהקשר של עסקאות נשק.

ראשית, הוא לא הואשם או הורשע בסחר בנשק. שנית, ישראל עצמה סוחרת עם סין הקומוניסטית שמעגלת פינות בנוגע לזכויות אדם ועם כל מדינה שאינה מהווה עליה איום ישיר, בין אם ישירות ובים אם באמצעות משרד הביטחון ותעשיות ביטחוניות "פרטיות". כדאי גם לזכור שיש לגיידמק רשימת חברים מעוררת קנאה לאור היותו "איש רע ונורא". חברים שלא נמנעו מלהיעזר בו או לעשות עמו עסקים. חברים כמו שר המשפטים לשעבר דן מרידור, לב לבייב, ניצב אריה עמית, ראש המוסד לשעבר דני יתום ובכיר נוסף מהארגון, החבר לשעבר רה"מ אולמרט, ונתניהו שהוא ככל הנראה החבר החדש. פירוט ניתן למצוא בכתבה המצוינת של גיא לשם בלינק בתחתית העמוד.

למעשה, גיידמק מבוקש על ידי הצרפתים בשל עבירות של העלמות מס. אם ישראל לא הסגירה אותו, אינה מעמידה אותו לדין וחקירות המשטרה עדיין לא הובילו לאף כתב אישום- זו חוצפה להפוך דווקא אותו לשק חבטות. בינתיים יש לנו שר מורשע בדין (כשהתפלפלות ההרשעה והתנהלות החקירה מפוקפקת מאוד בעיניי) החוזר לפוליטיקה, שרים ורה"מ בחקירות משטרה (גם כאן יש מקום לספקנות בריאה עד הגשת כתב אישום), נשיא בנבצרות, ושופטי בית משפט עליון וח"כים שמוסרים מידע כוזב לגבי לימודיהם. ולהזכירכם, ההתנהלות של גיידמק הייתה כאדם פרטי, לא כנבחר או עובד ציבור.

שוב, לו יתמודד גיידמק לכנסת – לא אצביע עבורו. הונו המופלג לא ימנע ירי קסאמים, הוא בטח שלא יתרום למדד השחיתות של ישראל, אין לי מושג מהן תפיסותיו בכל הנוגע לביטחון פנים וחוץ, תקינות שלטונית, חינוך, ביטחון, מדיניות חוץ, תשתיות ועוד כל מיני תחומים "משניים" שאינם נוגעים לעסקאות נשק עלומות. הוא בעל הון, לא מנהיג. והוא גם לא ממש יודע עברית שזה קצת חיסרון בישראל. בעיה נוספת היא הימנעותו מלגלות מידע על עסקיו והתנהלותו בעוד יש לו שאיפות פוליטיות. כבר קנינו מספיק חתולים בשק, ולמה לי עוד אחד. אך להתמודד- מותר לו.

אז במקום לצייר לו קרניים וקלשון כשהוא עושה שמיייח לעמישראל, נא התפנו בשביל לפוצץ את הבועה הפסאודו-חברתית שהוא עומד עליה. שאלו אותו מה הוא הולך לשנות ואיך, שאלו על ההיסטוריה של ישראל, שאלו אותו מה שבא לכם. אני בעד. אבל כשהוא תורם כסף לנזקקים ומאפשר לאנשים שאין להם כסף לריטה ומשינה ליהנות בהופעה- תסתמו את הפה ותגידו תודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully