וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המערכת הפוליטית מאוחדת: אסור לדחות את הבחירות

31.12.2008 / 14:02

העבודה וקדימה רוצות לנצל את הקונצנזוס סביב המבצע בעזה, בליכוד מייחלים לניצחון, והמערכת הפוליטית, מימין ומשמאל, רוצה בחירות במועדן

הלחימה בעזה הצליחה לאחד את המפלגות שמתמודדות לבחירות לכנסת ה- 18, לפחות בנושא אחד: רוב מוחלט של המפלגות מתנגד לשינוי מועד הבחירות, ונכון לשעה זו הבחירות יתקיימו כמתוכנן ב- 10 בפברואר. ממפלגת קדימה נמסר כי "אין סיבה לדחיית הבחירות. אין סיבה לדון בנושא זה. אם ייווצרו נסיבות שיחייבו זאת יהיה ניתן לעשות זאת בהסכמה רחבה". גם במפלגת העבודה אמרו כי הם מתנגדים לדחיית הבחירות. האופוזיציה גם מתנגדת לשינוי תאריך הבחירות. לדברי מטה הליכוד "ישראל שמרה תמיד על המשטר הדמוקרטי ועל עקרונותיו, גם בתקופות ביטחוניות רגישות, ואין לסטות מהכלל הזה אלא בתרחיש קיצוני, שאיננו מצויים בו ואנו תקווה שלא נגיע אליו".

יש לציין כי לרבים במערכת הפוליטית אין אינטרס לדחות את הבחירות. על פי הסקרים האחרונים, מאז נפתח מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה, מפגלת העבודה התחזקה, כמו גם קדימה. הליכוד אומנם נחלש מעט, אך עדיין מקבל במרבית הסקרים את כמות המנדטים הגדולה ביותר, והמפלגה נחשבת בציבור לזו שיש לה את מרב הסיכויים להקים את הממשלה הבאה. בליכוד יודעים זאת, מתנהגים בממלכתיות ומצפים בכיליון עיניים לחילופי השלטון.

גם יתר המפלגות התנגדו לדחיית הבחירות. בישראל ביתנו מסרו: "זה לא הזמן לדבר על הבחירות, אלא על הכרעת הטרור". ש"ס: "נכון לרגע זה, נראה שלא נכון להזיז את מועד הבחירות". האיחוד הלאומי: "מתנגדים לדחיית הבחירות משתי סיבות - אין לנו אמון בממשלה שעשתה תהדייה עם החמאס ובגלל זה נפלו גראדים בבאר שבע. מעבר לכך, לא יכול להיות שקומץ מחבלים יקבע למדינה את סדר יומה. את הטרור צריך לנצח ולא להיכנע לתכתיבים שלו". נכון לעת הזו המפלגת הבית היהודי מתנגדת לשינוי לוחות הזמנים של הבחירות.

ברכה: "הפוליטיקאים משתמשים בכך כדי לנכס לעצמם הון פוליטי"

בצד השמאלי של המפה שמענו קולות אחרים, אבל המסקנה נשארה בעינה: אין לדחות את הבחירות. מרצ-התנועה החדשה: "אנחנו קוראים לממשלה לפעול כדי להגיע להפסקת אש ולסיום הלחימה בהקדם האפשרי. במצב כזה, ממילא לא יהיה צורך בדחיית הבחירות". הירוקים: "אם המצב של המלחמה יישאר כפי שהוא עכשיו, הבחירות צריכות להישאר במועד הנוכחי. ישראל נמצאת כל הזמן במאבק על ביטחונה".

ביהדות התורה דווקא כן חושבים על דחיית הבחירות. לדברי ח"כ משה גפני: "צריך לראות בימים הקרובים מה קורה ואם המלחמה תימשך צריך לדחות את הבחירות. בינתיים, אנחנו ביהדות התורה, החלטנו לדחות את קמפיין הבחירות שלנו".

היחיד מהמפלגות הציוניות שסירב להביע דעה לכאן או לכאן הוא יו"ר הגמלאים רפי איתן. לדבריו, "כרגע אין דעה לא לכאן ולא לכאן. צריך לחכות עוד קצת ולראות לאן זה מוביל".

המפלגות הערביות מבקשות לקעקע את הלגיטימיות של פעולת צה"ל בעזה. משום כך, הן מסרבות להיכנס לסוגיית דחיית מועד הבחירות. מלשכת יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, נמסר כי, "אנחנו לא נכנסים לוויכוח הזה, משום שהוא חלק מהמשחק האכזרי ואין לנו חלק בו. את התוצאה הסופית אנחנו כבר יודעים. אנחנו יודעים שהטבח בעזה היא אסטרטגיה ישראלית, אבל הפוליטיקאים וקברניטי הממשלה משתמשים בכך כדי לנכס לעצמם הון פוליטי וללכת לבחירות על זה".

ואילו בבל"ד אמרו: "מה שקורה בעזה זה פשעי מלחמה שצריכים להיפסק ללא קשר לבחירות. אנחנו לא חלק מהמשחק הזה של דחיית הבחירות, כדי לתת אפשרות לישראל להמשיך את הפשעים הללו".

יו"ר סיעת רע"ם-תע"ל, ח"כ אחמד טיבי, אמר: "אני מקווה שהמלחמה תסתיים במהרה ולא יהיה צורך לדחות את הבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully