וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לא אסכים לרוטציה עם לבני"

פנחס וולף

12.2.2009 / 6:14

יו"ר הליכוד דחה את הקריאות לממשלת רוטציה עם יו"ר קדימה. ח"כ סער: "נחושים להקים ממשלת אחדות רחבה ככל האפשר"

מערכת וואלה!

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: נעמה דרור)

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו דחה אמש (רביעי) את הקריאות לממשלת רוטציה עם יו"ר קדימה ציפי לבני. בישיבת הסיעה הראשונה של הליכוד עדכן נתניהו את חברי הסיעה בשיחות שקיים במהלך היום עם ראשי הסיעות ואמר "לא נלך לממשלת רוטציה, בכוונתנו להקים ממשלה רחבה ככל האפשר".

ח"כ גדעון סער אמר הערב לוואלה! חדשות, כי מפלגתו נחושה להקים ממשלת אחדות רחבה. "לא נקבל דרישה לפסול שותפים טבעיים שלנו", אמר סער, "ככל שיהיה תלוי בנו, נרצה להרחיב את המעגל". בהתייחסו לאפשרות שיתגלעו חילוקי דעות בין ישראל ביתנו וש"ס שימנעו הקמת קואליציה, סער אמר כי הוא אינו חושש מכך. "טבעה של מסגרת קואליציונית היא שיש חילוקי דעות, ומנסים למצוא את המסגרת המשותפת". לדבריו, "המרכיב המשותף, במיוחד בנושאי ביטחון, יאפשר יצירת קואליציה".

ח"כ לימור לבנת תקפה את קדימה על הטענות כי הליכוד מבקש לגנוב את השלטון בניגוד להחלטת העם. "הסיעות קובעות מי יהיה ראש הממשלה", אמרה לבנת לוואלה! חדשות, "אנחנו לא חוטפים ולא גונבים, הגיע הזמן שהם יגלו אחריות ויפסיקו להתעסק ב'אכלו לי שתו לי'". לבנת העריכה כי ח"כ ליברמן ימליץ לנשיא להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על נתניהו. "קשה לי להאמין כי יש מי ממצביעי ישראל ביתנו שלא רוצה לראות את נתניהו כראש ממשלה", אמרה לבנת.

קודם לכן אמר מועמד הליכוד לכנסת בני בגין כי "צריך לקוות שמי שרוצה לקיים את בחירת הציבור ישתתף בממשלה, ושאף אחד מהמפלגות לא תחמיץ את ההזדמנות". בגין הוסיף, כי "צריך לתת מקום לקווי היסוד בתיקי הממשלה גם למפלגות אחרות, שהן לא ממפלגות הימין, כדי שנוכל להשתמש בכל הכשרונות והיתרונות שיש גם במפלגות אחרות".

חיבורים קיצוניים

לפני ישיבת הסיעה נועד נתניהו עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. השניים נפגשו במשכן הכנסת בירושלים, כחלק מהמגעים להקמת קואליציה בראשות נתניהו. הם ניתחו את המצב הפוליטי ביום שלאחר הבחירות. יו"ר הליכוד ביקש מליברמן להמליץ עליו לנשיא שמעון פרס, כמי שסיכוייו הם הגבוהים ביותר להקים ממשלה.

קודם לכן, אמר ח"כ יצחק אהרונוביץ (ישראל ביתנו) כי מפלגתו אינה פוסלת את האפשרות להמליץ לנשיא על יו"ר קדימה ציפי לבני. לדבריו, "עדיין לא החלטנו על מי נמליץ ואנו לא פוסלים אף מועמד ציוני".

בתוך כך, בישיבת הסיעה הראשונה שערכה בצהרים ישראל ביתנו הוחלט למנות את ח"כ סטס מיסז'ניקוב לעמוד בראש צוות המשא ומתן הקואליציוני של המפלגה. הסיעה הציגה ארבעה נושאים שיבדקו במשא ומתן: הכרעת הטרור והפלת שלטון החמאס, קידום חוק האזרחות, נושא דת ומדינה ושינוי שיטת הממשל.

נתניהו נועד היום גם עם יו"ר ש"ס השר אלי ישי. השניים העלו בשיחתם הערכות לגבי המצב הפוליטי שנוצר בעקבות הבחירות. נתניהו וישי הסכימו ביניהם שצריך להקים ממשלה רחבה על בסיס המחנה הלאומי. בתום הפגישה אמר השר ישי לגלי צה"ל כי הוא אינו פוסל ישיבה בממשלה עם מפלגתו של אביגדור ליברמן תחת הנהגת נתניהו והליכוד. לדברי ישי, "היו בעבר חיבורים קיצוניים. לכל מפלגה יש את העקרונות שלה, נגיע לשלב שבו כל אחד יאמר את דעתו".

נתניהו נפגש כמו כן עם יו"ר יהדות התורה, ח"כ יעקב ליצמן. ישי וליצמן נפגשו גם הם בעקבות המגעים הקואליציונים, כדי לדון באפשרות כניסה למשא ומתן הקואליציוני בבלוק משותף של שתי המפלגות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully