וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט ללבני: "לכי לאופוזיציה"

סיעת קדימה צפויה לתמוך בהחלטה שלא להצטרף לממשלת אחדות ללא רוטציה: "העם בחר קדימה". הליכוד: "לבני צריכה להעמיד את האינטרס הלאומי בראש"

במהלך סוף השבוע המליץ ראש הממשלה אהוד אולמרט ליו"ר קדימה ציפי לבני, שלא להצטרף בשום תנאי לממשלה החדשה ולהעדיף ישיבה באופוזיציה, כדי שתוכל לנצח בבחירות הבאות. חברי סיעת קדימה צפויים לתת גיבוי מלא ללבני, וללכת לאופוזיציה בשל סירובו של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו להקים ממשלת אחדות שתופעל ברוטציה.

יו"ר הכנסת דליה איציק אמרה הבוקר (ראשון) כי "העם בחר קדימה ולכן אני מקווה שביום רביעי הנשיא יטיל עליה את מלאכת הקמת הממשלה". בראיון לגלי צה"ל הוסיפה איציק כי אם זאת, קדימה לא נרתעת מללכת לאופוזיציה. "היום אני משוכנעת שציפי לבני תקבל גיבוי מוחלט, פה אחד, להליכה לאופוזיציה אם וכאשר לא יסתייע בידנו להקים ממשלה", אמרה.

גם השר לביטחון פנים אבי דיכטר אמר הבוקר כי ללא רוטציה, מפלגתו לא תשב בממשלה. "קדימה לא תשב בקואליציה בלי ציפי לבני כראש ממשלה, או לכל הפחות רוטציה בינה לבין נתניהו", הצהיר.

המשנה לראש הממשלה חיים רמון, אמר לעומת זאת כי יש לכונן ממשלת אחדות. "בנימין נתניהו צריך להבין שאין לו ממשלה של 65 מנדטים, כמו שלציפי לבני אין ממשלה כזו", אמר בראיון לגלי צה"ל. "יש רק ממשלה אחת של שניהם ולדעתי היא הטובה ביותר למדינת ישראל. זו ממשלה של שלוש המפלגות הגדולות – ליכוד, קדימה וישראל ביתנו. ממשלה כזו תהיה בת קיימא ותוכל להתמודד עם הבעיות הקשות שעומדות בפנינו".

הליכוד מסר אתמול, כי "מצער שלבני אינה בוחרת להניח את הפוליטיקה הקטנה בצד ולהציב את האינטרס הלאומי בראש סולם העדיפויות. מצער שציפי לבני אינה מוכנה לקבל את הרצון של רוב מוחלט בעם שרוצה את בנימין נתניהו כראש ממשלה, ואינה מוכנה להצטרף לממשלת אחדות בראשותו. רוב מוחלט של אזרחים, שהצביעו עבור 65 מנדטים, רוצים את נתניהו כראש ממשלה ואילו התמיכה בלבני היא כמחצית מכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully