וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי הסביר מה זה "כוס אמוק" - והוצא מהמליאה

פנחס וולף

17.1.2012 / 17:33

"כוס בחולם ולא בשורוק זה כלי מפלסטיק המכיל בדרך כלל 250 סמ"ק של מים המשמשים לשתייה או לשפיכה", הסביר את נאום "אנסטסיה השופכת". ויכוח חריף התפתח בינו לבין ח"כ וקנין

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

לאחר שהתבטאויותיו "זיכו" אותו בהשעיה של שבוע מהכנסת, ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) לא נותן לפרשת שפיכת כוס המים של ח"כ אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו) לרדת מסדר היום ובחר היום להסביר את התבטאויותיו בנושא. "לפני שבוע נאמתי כאן על שפיכת המים. היום הורחקתי על ידי ועדת האתיקה לשבוע שלם. וולטר אמר מה אני מסיק מדבריי הרבים? שמה שמעוות אותם זה הגיונם של הטיפשים. ובכן רבותיי רגע של עברית. אמוק בחולם זה לא אמוק בשורוק. אמוק בחולם זה שם אזור באיי מלאיה בדרום מזרח אסיה שמי שנתקף במחלת הנפש ההיא מתחיל לרוץ ריצת אמוק. מכאן בא השם", הסביר טיבי והמשיך: "כוס בחולם ולא בשורוק זה כלי מפלסטיק המכיל בדרך כלל 250 סמ"ק של מים המשמשים לשתיה או לשפיכה". ולבסוף אמר כי "הכנסת הזאת לא מוסיפה לי כבוד. אני מוסיף לה כבוד".

טיבי הושתק באמצע דבריו על ידי יו"ר ועדת האתיקה, ח"כ יצחק וקנין (ש"ס), שניהל את הדיון. "אתה לא מוסיף כבוד לאף אחד", השיב לו וקנין ולא נתן לו לסיים את נאומו בן הדקה. "אתה מוכן לא להפסיק אותי?" – אמר טיבי, ואילו וקנין ענה: "אפסיק אותך מתי שאני רוצה. אין לך זכות להטיף מוסר פה. אוציא אותך בחוץ. חוצפן. יש גבול לחוצפה ולעזות מצח. אנחנו לא סמרטוטים שלך".

חילופי הדברים ביניהם לא הפסיקו: "אתה לא יכול לומר לי מה לומר. אתה יו"ר הישיבה. אמשיך לומר את דעתי גם אם היא לא מוצאת חן בעיניך. אתה הפסקת אותי באמצע בניגוד לכל תקנון, אתה לא הולך לפי התקנון", אמר טיבי לוקנין, שהשיב הפעם - "תסיים את דבריך. אתה פועל לפי התקנון? אתה מבזה את הבית הזה. אני קורא לך פעם ראשונה. סיימת לדבר". ואז פנה וקנין למשמר הכנסת ואמר: "נתק לו את המיקרופון", ושוב לטיבי: "לא נותן לך לדבר. אתה לא תחנך אותנו. שב במקומך".

"אני בז להחלטה הזאת"

טיבי לא נשאר חייב והשיב שוב לדברי וקנין: "ההחלטה שלך ראויה לבוז. בערבית קוראים לזה טוז. אני בז להחלטה הזאת. טוז פיקום, טוז פי קרארקום". וקנין אמר את המילה האחרונה בוויכוח: "יטיף לנו מוסר עוד אחד. הפה המנובל הזה. אנחנו גם צריכים לשמוע את כל הלכלוך מהפה שלך. יש גבול לחוצפה הזאת. הוא קיבל את היומית שלו, את ההצגה שלו. זה בסדר גמור".

לאחר חילופי הדברים הקשים אמר ח"כ טיבי לוואלה! חדשות כי "זו התנהגות חמורה של וקנין. ההתנהלות של אי מתן זכות דיבור וניבולי הפה לא מתאימים ליו"ר ועדת האתיקה. בכוונתי לשוחח על כך גם עם יו"ר הכנסת".

כזכור, נאום "אנסטסיה השופכת" של טיבי הוא שהצית את המהומות בשבוע שעבר, במהלכו אמר כי לח"כ מיכאלי "נדפקה האינסטלציה". ואילו היום אמר טיבי לאחר ההחלטה להשעות אותו מהכנסת כי "אני נדהם אך לא מופתע", והוסיף כי "כנראה שהוועדה נבהלה מעצמה בשל העונש שהטילה על אנסטסיה, ששפכה כוס מים, ואצה לאזן זאת בעונש הרחקה הזוי על ח"כ ערבי". עוד אמר טיבי כי "ועדת האתיקה הזו היא ועדה נטולת ערבים, וחלק מחבריה מתייחסים אליי כאל אויב. על כן החלטותיה נגועות בדעות קדומות. יכול להיות שלוועדה נדפקה האינסטלציה והיא נתקפה באמוק ללא כוס?".

עוד באותו נושא:
בגלל נאום "אנסטסיה השופכת": טיבי הורחק מהכנסת
תקרית בכנסת: ח"כ מיכאלי שפכה מים על ח"כ מג'אדלה
אחמד טיבי: לאנסטסיה מיכאלי "נדפקה האינסטלציה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully