וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת האתיקה דחתה קובלנות נגד ח"כים שתקפו ארגוני שמאל

פנחס וולף

2.1.2013 / 15:16

אקוניס האשים שרופאים לזכויות אדם לא גינו הטבח בסוריה, קירשנבאום טענה כי הקרן החדשה ממומנת משייח'ים ורגב קראה לפעילה חברתית "סייענית אויב". הוועדה: "היזהרו בדבריכם"

"חכמים היזהרו בדבריכם" – זאת החלטת ועדת האתיקה של הכנסת במענה לקובלנות של ארגוני שמאל שונים כלפי חברי כנסת מהליכוד-ביתנו שהתבטאו נגדם. מדובר בחברי הכנסת אופיר אקוניס ומירי רגב מהליכוד וחברת הכנסת פאינה קירשנבאום מישראל ביתנו. הוועדה החליטה לדחות את הקובלנות, אך הדגישה כי חופש הביטוי המוענק לחברי כנסת אינו מיועד להשמצות ולפגיעה באנשים ללא הבחנה.

הקובלנה שהוגשה כלפי אקוניס עסקה בפרסום בדף הפייסבוק שלו כנגד "רופאים לזכויות אדם". אקוניס טען כי הארגון אינו מגנה את הטבח בסוריה, וכתב כי יש לו "מה לומר לממשלת ישראל בעניין אירן. על הטבח בסוריה הם לא אמרו מילה". לאחר שהופנתה תשומת לבו לכך שהארגון אכן גינה את אסד, לטענת ועדת האתיקה הוא מחק את תגובתו וחסם את המגיבים. בתגובה לוועדה הוא ציין כי, "נכון שרופאים לזכויות אדם גינו באתר שלהם את הטבח בסוריה ובאותה הודעה ממש מתחו ביקורת על ההערכות הישראלית ברמת הגולן". אקוניס הוסיף כי לא יאפשר לפרסם אצלו קללות ונאצות שנכתבו על ידי ארגוני שמאל קיצוני.

כל הדיווחים, העדכונים והסקרים - וואלה! בחירות 2013

נגד רגב התלוננה אורנה עמוס, מנשות המחאה החברתית, לאחר שחברת הכנסת מהליכוד כינתה אותה "מדליקת משואה בארגון של סייעני אויב", בשל השתתפותה בטקס הדלקת משואות אלטרנטיבי של תנועת "יש גבול". רגב אמרה בתגובה כי מחובתה להפנות את תשומת לב הציבור לכך. ואילו מי שהגישה את התלונה נגד קירשנבאום היא מנכ"לית "הקרן החדשה לישראל", רחל ליאל, בשל דברים שחברת הכנסת אמרה בראיון לידיעות אחרונות: "הקרן החדשה לישראל היא הצרה הגדולה ביותר של ישראל. הכסף מגיע משייח'ים, אמירויות וקרן פורד ומנווט לשינוי סדר היום הפוליטי. גם בארה"ב חוקרים סוכנים זרים". קירשנבאום מסרה בתגובה כי הדברים הוצאו מהקשרם, וכי למרות שלא הוכח שהקרן מקבלת כספים מארגונים ערביים, פורסם כי ארגונים הנתמכים על ידי הקרן מקבלים כספים מארגונים ערביים.

בשל העובדה שהוועדה נוהגת שלא לצמצם את חופש הביטוי, הוחלט לא לפעול נגד השלושה, אך יו"ר הוועדה, חבר הכנסת יצחק וקנין מש"ס קרא לח"כים: "חכמים, היזהרו בדבריכם". בהחלטתו, הדגיש כי ההגנה על חופש הביטוי "לא נועדה להפוך את זירת השיח הציבורי לזירת הכפשות נטולת כללים, שבה
ניתן להשמיץ ולפגוע באנשים ובגופים שונים ללא הבחנה. הדברים נכונים במיוחד כאשר מדובר באמירות קיצוניות ובלתי מבוססות הנוגעות לאנשים או לארגונים שאינם שותפים לאותו שיח ואין להם אפשרות להגיב לדברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully