וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עובדיה: "הבית היהודי - בית של גויים"

19.1.2013 / 22:55

אחרי שהלם באמנון יצחק, מנהיגה הרוחני של ש"ס תוקף את מפלגתו של בנט. בדרשה השבועית שלו הוא הצהיר: "אסור לקרוא להם דתיים, אסור לבחור בהם. מי שבוחר בהם כופר בתורה"

צילום: יעקב כהן עריכה: טל רזניק

הרב עובדיה יוסף נגד נפתלי בנט: מנהיגה הרוחני של ש"ס תקף הערב (שבת) בחריפות את רשימת הבית היהודי. בדרשה השבועית שנשא בירושלים אמר הרב: "יש אנשים חושבים אותם שהם דתיים. קוראים אותם מפד"ל, ויש קוראים אותם 'הבית היהודי'. זה בית יהודי? זה בית יהודי של גויים. הם רוצים לעקור את התורה, לעשות נישואים אזרחיים, לעשות תחבורה ציבורית בשבת. איזה דתיים אלה? אסור לקרוא להם דתיים, אסור לבחור בהם. מי שבוחר בהם הוא כופר בתורה".

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

הרב עובדיה עבר אירוע מוחי קל: "בהכרה מלאה". עומר מירון,
"הם רוצים לעקור את התורה". הרב יוסף/עומר מירון

גורמים בש"ס טוענים, כי דברי הרב עובדיה יוסף נאמרו על רקע דברי איילת שקד, המתמודדת מטעם הבית היהודי שהביעה תמיכה בנישואים אזרחיים של יהודים ושאינם יהודים במקרים מסוימים. בש"ס אומרים, כי יו"ר הבית היהודי לא שלל את דברי שקד.

שקד צוטטה השבוע כמי שאמרה בחוג בית בהשתתפות יוצאי חבר העמים: ”יש לי חברה שמתחתנת בהוואי, מפני שהיא יהודייה ובן זוגה לא. אביו יהודי, ואמו התגיירה בגיור רפורמי. אנחנו רוצים לאפשר נישואין אזרחיים גם למקרים כאלה. אבל נישואין אזרחיים באופן גורף אנחנו לא יכולים לאשר, מתוקף היותנו מפלגה דתית. אבל למי שלא יתחתן ברבנות - ניתן לו אפשרות להתחתן באופן אזרחי במקרים מסוימים“.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הבית היהודי: "אנו רוחשים כבוד לרב"

בתגובה לדברי מנהיגה הרוחני של ש"ס, נמסר הערב מהבית היהודי: "הרב עובדיה יוסף הוא מנהיג רוחני חשוב של ציבורים רבים בישראל, ואנו רוחשים לו כבוד והערכה. מטרת הבית היהודי היא להיות גשר בין חלקי החברה, ואנו נמשיך בכך. אם אנו מותקפים מכל המפלגות במקביל, כנראה אנחנו בדרך הנכונה".

מוקדם יותר השבוע יצא הרב עובדיה יוסף חוצץ נגד אמנון יצחק, המזוהה עם מפלגת "כח להשפיע". במפגש עם משלחת של רבני העדה התימנית, שהגיעה למעונו, אמר הרב יוסף כי יצחק מחרף את בני ביתו וכי הוא אינו מעוניין להיפגש עמו.

מנהיגה הרוחני של ש"ס קרא לרבנים לסייע למפלגתו ואמר: "תעזרו לנו שנוכל להתגבר על כל הדברים האלו. יש יוצא דופן אחד כמו אמנון יצחק שמחליש אותנו. במקום שאנחנו נתגבר על האויבים שלנו כאיש אחד, חברים, נתגבר בשביל לעסוק בתורה, בשביל להחזיק את התורה. זו מגמתנו. תעזרו לנו. אל תעזרו לו".

"הוא שופך כל חמתו על בני ביתי, מבזה אותם, מחרף ומגדף אותם. הם לא עשו כלום הם לא אמרו כלום", הצהיר הרב עובדיה. "אומר לי: 'אתה רוצה שיבוא אליך?' לא, אני לא רוצה שיבוא אליי. לא מאמין שישמע לי. אני לומד תורה. למה להפסיק את התורה בשביל לדבר שיחה בטלה?. לא שאני שונא אותו, אלא שהוא לא ישמע לי".

לקריאה נוספת:
הרב עובדיה: "אמנון יצחק מגדף, לא רוצה שיבוא אליי"
מלחמתה הלא הרשמית של ש"ס ברב אמנון יצחק
מודעת בנט-נתניהו: פני ראש הממשלה כוסו בצבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully