וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי על תכנית לפיד לגיוס: "לא יקום ולא יהיה"

לדברי בכיר ש"ס, מפלגתו מסכימה להגדלת מספר המתגייסים מדי שנה לשירות צבאי או אזרחי, אך לא תסכים להגבלת מספר לומדי התורה. "אם רוצים ממשלה יציבה, יצטרכו להגיע להבנה"

צילום: דניאל בוק, עומר מירון, ניב אהרונסון, רומן ואינר, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

כן לנשיאה משותפת בנטל, לא להגבלת הפטורים משירות צבאי: בכיר ש"ס אריה דרעי הבהיר היום (שישי) כי מפלגתו לא תקבל את הסעיף בתוכניתו של יאיר לפיד לשוויון בנטל, לפיו תיקבע מכסה מצומצמת של תלמידי ישיבה שיוכלו להמשיך בלימודים מלאים. "מבחינתנו - לא יקום ולא יהיה", אמר דרעי בראיון לרדיו "קול ברמה". עם זאת, דרעי ציין כי מפלגתו מוכנה להגיע להבנות עם לפיד.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

אריה דרעי בבוקר אחרי הבחירות, ינואר 2013. טלי מאייר
"אנחנו מוכנים לשבת ולראות פתרונות". דרעי/טלי מאייר

לדברי דרעי, "עם כל הכבוד ללפיד, מי שמרכיב את הממשלה זה ראש הממשלה... ברור שעם יאיר לפיד יהיה לנו יותר קשה, כי הוא התחייב התחייבויות, אבל גם שם יש מסלולים של הידברות. לאט לאט, זה ייקח זמן".

בכיר ש"ס הוסיף: "אני התרשמתי שיאיר לפיד לא בא גם בדעות שהן לפעמים מנוגדות לנו. הוא לא בא ממקום של שנאה. הוא אדם טוב מבחינת המהות שלו. הוא בעד פשרות. הוא לא זורק הצהרות לוחמניות, והוא מבין שבשביל להגיע לשוויון בנטל כפי שהוא רוצה, זה רק יהיה בהבנה, כיוון שבחקיקה וכפייה אנחנו נחזור עשרות שנים אחורה". דרעי הדגיש, כי "אם רוצים ממשלה יציבה שתחזיק מעמד ותוכל לפתור את הבעיות האמיתיות שבהן מתמודדת החברה, יצטרכו להגיע להבנה".

עם זאת, לפי דרעי ההבנה לא תוכל לכלול הגבלה של מספר הלומדים תורה. תוך שהוא מזכיר את הרב עובדיה יוסף, הצהיר דרעי: "מר"ן חזר על המשפט שבנושא בני הישיבות אנחנו 18 מנדטים. מר"ן אומר שאנחנו ויהדות התורה שותפים מלאים לעניין הזה... מי שיושב ולומד תורה, אנחנו נילחם על כך לאפשר למי שלומד תורה ורוצה ללמוד תורה שימשיך ללמוד תורה. ללא תנאים, ללא מכסות, ללא מגבלות ולקבל את מה שמגיע לו כמו שהמדינה נתנה עד עכשיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יאיר לפיד מחוץ לביתו ביום שלאחר הבחירות, ינואר 2013. דרור עינב
יישב יחד עם ש"ס? לפיד/דרור עינב

לדברי מספר 2 בש"ס, "אנחנו מוכנים לשבת ולראות פתרונות איך אנחנו מגדילים ואיך אנחנו עם הצבא ועם משרד הביטחון, הממשלה והאוצר, איך אנחנו מגדילים את כל המסלולים גם בצבא, גם בנח"ל החרדי, אם בחיל האוויר, הים, בשירות האזרחי... להגדיל את מספר אלה שרוצים ואלה שלא רוצים לשבת ללמוד, או לא יכולים לשבת ללמוד או גמרו לשבת ללמוד, אנחנו מוכנים לתת כתף ולשאת בעול. אם באמת מישהו רוצה לפתור את הבעיה – זה הפתרון".

בתגובה לדברי המראיין מוטי לביא, לפיהם יו"ר מפלגת "יש עתיד" מעוניין שרק 400 חרדים יקבלו פטור משירות בכל שנתון, אמר דרעי: "מבחינתנו – לא יקום ולא יהיה... אנחנו נדבר על איך להגדיל את מספר המתגייסים כל שנה וכל שנה, אבל לא יעלה על הדעת. שום מגבלה אנחנו לא נקבל".

אף על פי כן, בכיר ש"ס טען כי יש סיכוי שש"ס בכל זאת תשב באופוזיציה. הוא אמר למראיין: "אם היית שואל אותי שלשום, הייתי אומר לך שיש סיכוי גדול שנשב באופוזיציה, אבל היום אני אומר שיש סיכוי שנשב בקואליציה. אבל אני לא יכול לחתום על זה, כיוון שאם לא נפתור את הבעיה של בני הישיבות אנחנו לא יכולים להתקדם אפילו לא צעד אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully