וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כץ על ניצחון הליכוד: "זה לא ההישג ששאפנו לו"

השר כץ הסביר בערוץ 2 את הסיבה למספר המנדטים המאכזב שקיבל הליכוד: "הציבור ראה שנתניהו בלאו הכי יהיה ראש ממשלה". על המגעים: "שואפים לכמה שיותר מפלגות בממשלה"

שר התחבורה, ישראל כץ, התייחס הערב (שבת) לתוצאות הבחירות ואמר כי "ההישג הוא לא ההישג ששאפנו לו". השר כץ הסביר בראיון לתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שאף לא רק לזכות בקדנציה נוספת, אלא גם ב-40 מנדטים למפלגתו. "בניתוח של ארבעה ימים לאחר הבחירות, הציבור ראה שנתניהו בלאו הכי יהיה ראש ממשלה", הסביר כץ את העובדה שנפילת מפלגת השלטון לעומת הסקרים הראשונים. לדבריו, "רצינו יותר מנדטים. הציבור ראה את נתניהו כראש ממשלה בדברים הגדולים, בביטחון ובחוץ, ובסדר היום הפנימי הוא רצה לשים דגש אחר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר התחבורה ישראל כ"ץ וראש עיירת בית שאן ג'קי לוי בטקס הנחת אבן פינה לתחנת רכבת בית שאן, דצמבר 2012. ערן גילווארג
"שואפים שתהיה ממשלה רחבה שתוכל לפעול בחופש פעולה". נתניהו וכץ/ערן גילווארג

השר כץ הדגיש כי מתחילת מערכת הבחירות ועד סופה היה ברור לכולם שנתניהו הולך לכהונה שלישית. "הליכוד ניצח בזה שכל סיעה בכנסת הייתה מוכנה היום להתחלף עם הליכוד-ביתנו ועם נתניהו", אמר. "למעלה מ-80 חברי כנסת שמיוצגים בכנסת החדשה נמנים על סיעות שבצורה כזו או אחרת הבהירו שנתניהו הולך להיות ראש הממשלה". הוא התייחס לתהליך הרכבת הממשלה הבאה ואמר כי "השאיפה שלנו היא שכמה שיותר מפלגות יהיו בממשלה. שתהיה ממשלה רחבה שתוכל לפעול בחופש פעולה".

"כישלון קמפיין הליכוד גובה מחיר"

לאחר הבחירות אמרו גורמים בליכוד כי "הכישלון של קמפיין הבחירות גובה מחיר. יהיה משא ומתן בעייתי שישלמו עליו גם האחראים לקמפיין". נתניהו שוחח בימים האחרונים עם ראשי המפלגות השונות והזמין אותם לשוחח על האפשרות של הצטרפות לממשלה. יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', הודתה לנתניהו על ההצעה, אך השיבה בשלילה. "בכוונתנו להיות אופוזיציה חריפה וקשה לצעדים שאתה מתכוון לעשות", אמרה לו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

ביום חמישי נועד נתניהו במעונו הרשמי בירושלים עם יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד. הליכוד ביתנו ויש עתיד מסרו כי הפגישה נמשכה שעתיים וחצי והתנהלה "באווירה טובה מאוד". עוד נמסר כי השניים דנו באתגרים שעומדים בפני המדינה ובדרכים להתמודד איתם וקבעו להיפגש שוב בקרוב. מאוחר יותר כתב לפיד לתומכיו, "אני נמצא עכשיו בתחילתו של משא ומתן שעומד להיות לא פשוט, אבל אני כבר יכול לומר לכם שהוא מורכב בעיקר משמועות, וספקולציות, וכמויות אינסופיות של מלל".

נתניהו שוחח גם עם יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, בעניין. "ראש הממשלה מנסה להוריד את בנט על הברכיים ומתנהג בצורה לא מכבדת", אמרו גורמים בבית היהודי. חלקם טוענים כי נתניהו "נוקם" בבית היהודי על כך שהרשימה זכתה במרבית הקולות בקרב המתנחלים, ואילו גורמים אחרים במפלגה הדתית-לאומית תולים את התנהגותו של נתניהו במשקעים האישיים שהיו בינו לבין בנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully