וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנון יצחק: "בש"ס העדיפו את לפיד המחזיר בשאלה"

27.1.2013 / 0:00

הרב העומד בראש "כוח להשפיע" התייחס לעובדה שמפלגתו לא עברה את אחוז החסימה והאשים בכך את המפלגה החרדית הגדולה. "אתם חושבים שהבטחתי שתי ספרות סתם?"

צילום: סרטון שהועלה לרשת, עריכה: יותם בן-דוד

ארבעה ימים לאחר הבחירות, פרסם אמש (שבת) הרב אמנון יצחק תגובה רשמית לעובדה שמפלגתו "כוח להשפיע" לא עברה את אחוז החסימה. "השקר ברור לכל. אנשי ש"ס העדיפו את המחזיר בשאלה לפיד, סוגר הכוללים ומגייס בחורי הישיבות, על המחזיר בתשובה אמנון יצחק", אמר בסרטון שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו. "אף אחד מרבניהם לא מחה ולו אחד מהם על שפיכות הדמים שנעשית ברחובות עיר לעיני כולם וב'תשקורת' הכללית. רבותיי יהריני להודיעכם אין איש שינקה מזה".

הרב אמנון יצחק בחתונת בנו של שלמה בניזרי, נובמבר 2010. עומר מירון
"פתאום מובן איך עלה מר לפיד מ-12 מנדטים ל-19 מנדטים בין לילה". הרב אמנון יצחק/עומר מירון

הוא התייחס להבטחתו לזכות במספר דו-ספרתי של מנדטים בבחירות. "אתם חושבים שהבטחתי שתי ספרות סתם? כמה זיופים מתבררים לנו כרגע, זיופים מספירת הקולות, העלמת פתקאות, לכלוכים והחלפתם ב'פה' שפתאום מובן איך עלה מר לפיד מ-12 מנדטים ל-19 מנדטים בין לילה", הסביר הרב את הכישלון. "מאות אלפי קולות הלכו לפח מהפחד כדי שלא לעבור על דברי הרב עובדיה יוסף. מפלגת ש"ס, לצערנו המפלגה הזו התגלתה כמפלגה הגרועה מהמפלגות החילוניות. אין זו מפלגה להחזיר עטרה ליושנה, אלא זו מפלגה לחזרה בשאלה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ובינתיים בש"ס: הפסקת אש

כלפי חוץ, ש"ס לעולם לא נראתה מאוחדת יותר. בערב הבחירות, לאחר פרסום תוצאות המדגמים, השמחה בתנועה הייתה גדולה כל כך ונראה היה שכולם מרוצים מההישג. "אהוביי", כינה אריה דרעי את חבריו להנהגת המפלגה, שר הפנים אלי ישי ושר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס. אך נראה שלא הכל ורוד במפלגה החרדית. בימים האחרונים המתח בין ישי ודרעי חזר לגבהים המוכרים לפני תחילת הקמפיין ומקורבים לשניים מספרים כי אתמול הם נפגשו וסיכמו על הפסקת אש כדי להוביל יחדיו משא ומתן חיובי ככל האפשר מול ראש הממשלה.

מטה ש"ס חוגג, תוצאות המדגם -יום הבחירות ינואר 2013. עומר מירון
ההנהגה המשולשת של ש"ס ביום הבחירות/עומר מירון

כאמור, לאחר תוצאות האמת של הבחירות היחסים בין השניים עלו שוב על שרטון על רקע ההכרעה בסוגיית המנהיג הבלתי מעורער של התנועה. כל צד פירש בצורה שונה את תוצאות הבחירות - בעוד שמחנה דרעי דיבר על הצלחה, בסביבתו של ישי נשמעו קולות הסבורים שמדובר בכישלון. "המריבות הללו בוודאי מזיקות למפלגה", אמר גורם המקורב לרב בשיחה עם וואלה! חדשות. "בבית הרב מעוניינים שהם ימשיכו לעבוד ביחד כדי להשיג כמה שיותר במשא ומתן והמריבות הללו לא תורמות שום דבר".

ההבנה של השניים שיש להגיע להפסקת אש הגיעה ככל הנראה גם בעקבות הוראה מביתו של מנהיג התנועה, הרב עובדיה יוסף. "בבית הרב רוצים שהם ימשיכו בעבודה המשותפת ויפסיקו עם המאבקים הללו", הסביר הגורם המקורב. "עד עכשיו זה עבד כמו שצריך ולכן צריך להמשיך עם האחדות כי רק כך יוכלו להגיע להישגים". לדברי אותו גורם, לא ברור אם התנועה תקבל תיקים חשובים כמו שהיו להם בקדנציה הנוכחית ולכן "מאוד חשוב לרב שהמריבות ייפסקו כי יש מספיק עם מה להתמודד במשא ומתן הנוכחי לאור התוצאות".

מחר בצהריים צפויה להתקיים ישיבת הסיעה ואז תימסר הודעה לתקשורת שתכריע בנושא ניהול המשא ומתן. לפני הישיבה תיפגש ההנהגה המשולשת כדי לדון בנושא, אך כמובן שההכרעה נמצאת בידי מועצת חכמי התורה והרב עובדיה יוסף. לדברי הגורם המקורב, בבית הרב לא מרוצים מהתוצאות בעיקר בגלל העובדה שמפלגת "יש עתיד" בראשותו של יאיר לפיד הגיעה להישגים גבוהים. "הרב היה מרוצה בזמן שראה את התוצאות, אך באופן מוגבל בגלל שמפלגתו של לפיד הגיעה להישג משמעותי כל כך", הסביר.

אותו מקורב מסביר ששמירה על כוחה של המפלגה במציאות הנוכחית הוא הישג לא מבוטל. "לרב עצמו יש בין תשעה לעשרה מנדטים", אמר. "ללא ספק העבודה לקראת הבחירות אפשרה את המנדט הנוסף ואת הגדלת כוחה של המפלגה במספר המצביעים".

למרות הפרסומים על גוש חוסם עם יהדות התורה, בש"ס אומרים שתיאום העמדות יישמר אך האפשרות של יצירת גוש חוסם אינה עומדת על הפרק. "יש הרבה מן המשותף ולכן תיאום העמדות יימשך כמו שהיה בעבר, אבל לא מדובר בגוש חוסם שימנע את כניסתה של ש"ס לקואליציה ללא יהדות התורה", הסביר גורם בתנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully