וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי יש עתיד התפטרו: "נתניהו התנהג בפחדנות"

2.12.2014 / 20:55

אחרי שראש הממשלה פיטר את יו"ר המפלגה, הודיעו בתגובה השרים פירון, גרמן, פרי וכהן כי הם מתפטרים מיוזמתם. השר פירון: "אין טעם לשבת בממשלה שמתנהלת בכוחנות". סגן השר מיקי לוי: "בחירות מיותרות"

צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק

כמה שעות לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, פיטר את יו"ר יש עתיד, שר האוצר יאיר לפיד, הודיעו הערב (שלישי) בתגובה שרי המפלגה - שי פירון, יעל גרמן, יעקב פרי ומאיר כהן - כי הם מתפטרים מיוזמתם מהממשלה.

"אחרי המעשה כוחני שראש הממשלה עשה, מעשה פחדני שמאפיין את התנהלותו, לא נותרה לנו ברירה אלא להצטרף לשר האוצר ולשרת המשפטים - פשוט כי אין טעם לשבת בממשלה שמתנהלת בכוחנות, שלא נותנת תקווה ושאין בה עתיד", אמר שר החינוך פירון מחוץ לבית ושל שר האוצר לפיד בתל אביב, שם נפגשו שרי המפלגה. "קיוויתי עד אתמול בלילה שדברים ישתנו. השר לפיד הגיע לפגישה עם ראש הממשלה מתוך רצון לפתוח דף חדש וללכת קדימה אבל היה מי שראה את הדברים אחרת. לצערנו אנו הולכים לקראת מערכת בחירות מיותרת לחלוטין".


עוד בנושא | ישראל בדרך לבחירות
נתניהו פיטר את לבני ולפיד: "ללכת בהקדם לעם"
ליברמן: "יכולנו אחרת, לא היינו צריכים להגיע לבחירות"
מדינה בהמתנה: המסלול המפותל בדרך אל הקלפי

שי פירון שר החינוך מחוץ לבית של יאיר לפיד 2.12.14. ראובן קסטרו
"מעשה פחדני". פירון, הערב/ראובן קסטרו

שר המדע והטכנולוגיה, יעקב פרי, אמר: "כאשר ראש הממשלה מאשר תקציב, ומאשר את 'חוק מע"מ אפס', ובסופו של דבר מחליט מחליט במקום להוליך תקציב חברתי לגרור אותנו למערכת בחירות, אנו נבקש מעם ישראל את האמון ומאמינים שנזכה בו".

"נגמרו לנו המילים", אמר סגן שר האוצר, מיקי לוי, "אולי לראש הממשלה יש. שיסביר לציבור הרחב למה הוא גרר את כולנו לבחירות מיותרת שעלותן יותר משני מיליארד שקלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מאיר כהן יעקב פרי ושי פירון מחוץ לבית של יאיר לפיד 2.12.14. ראובן קסטרו
שלושה משרי יש עתיד: מאיר כהן/ראובן קסטרו

מוקדם יותר הערב, פרסמה יש עתיד הודעה בשם כלל שרי המפלגה. "האקט המבוהל של פיטורי השרים הוא מעשה של פחדנות ואובדן עשתונות. ראש הממשלה כשל בניהול מדינת ישראל ובטיפול בצרכים של הציבור הישראלי", נאמר בהודעה. "צר לנו כי הוא בחר לנהוג בחוסר אחריות לאומית ולגרור את מדינת ישראל למערכת בחירות מיותרת שתסב נזק לכלכלה ולחברה הישראלית והכל מתוך שיקולים פוליטיים קטנים, חולשה וכניעה לחרדים, לחברי מרכז ולקבוצות אינטרסים".

לבני מצדה הייתה תקיפה לא פחות בתגובתה, והיא בחרה להדגיש כי ההליכה לבחירות היא באשמתו של נתניהו - בניגוד לדברי ראש הממשלה. "ההחלטה ללכת לבחירות הייתה שלך, אני אמשיך ואעמוד על עקרונותיי, וחבל שלא היה לך את האומץ וההגינות לעשות את זה בארבע עיניים", אמרה השרה היוצאת בשיחת טלפון עם נתניהו. "אני מאוד גאה על כל מה שעשיתי עד עכשיו בממשלה במאבק מול הקיצוניים במפלגה שלך ואמשיך להילחם למען הציונות ומדינת ישראל. ואני מקווה שתגלה יותר אומץ מול האיומים שמדינת ישראל ניצבת מולם".

מאוחר יותר, היא צייצה בטוויטר בעקבות ההאשמות שהשמיע נתניהו במסיבת העיתונאים כינס בירושלים והבהירה כי לא היה "שום פוטש". "אם היה כזה", הוסיפה, "אנחנו לא היינו מזיעים כמוהו".

נשיא המדינה, ראש הממשלה ושרת המשפטים העניקו הערב עיטור למצטיינים במאבק בסחר בבני אדם 02.12.14. לשכת העיתונות הממשלתית
"לא היה שום פוטש". לבני/לשכת העיתונות הממשלתית

"בשבועות האחרונים, לרבות ביממה האחרונה, תקפו השרים לפיד ולבני בחריפות את הממשלה בראשותי", נמסר מטעמו של נתניהו בהודעת הפיטורים של השרים. "לא אסבול יותר אופוזיציה בתוך הממשלה, לא אסבול שרים שתוקפים מתוך הממשלה את מדיניות הממשלה ואת העומד בראשה".

ראש הממשלה, שהנחה את מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט להוציא מכתבי פיטורים ללבני וללפיד, אמר כי "יקרא לפיזור הכנסת בהקדם כדי ללכת לעם ולקבל ממנו מנדט ברור להנהיג את ישראל".

מאוחר יותר, מסר ראש הממשלה הצהרה מיוחדת בלשכתו שבירושלים, ותקף את לפיד ולבני. "אני מאמין שהייתה מהממשלות הטובות ביותר, היא הייתה ממשלה אמיתית", אמר נתניהו. "אלא שהשנה הנוכחית הייתה הממשלה לעומתית. היא התנהלה תחת התקפות בלתי פוסקות". לדבריו, "לפיד ניסה לעשות פוטש. ככה אי אפשר להנהיג".

יאיר לפיד שר האוצר מגיע לביתו לישיבת עם שרי יש עתיד. ראובן קסטרו
"אבסורד מגוחך". לפיד מגיע לביתו, הערב/ראובן קסטרו

הבוקר, שעות אחרי פיצוץ השיחה עם נתניהו שסללה את הדרך לפירוק הקואליציה, תקף לפיד את ראש הממשלה, שהחליט לתפיסתו ללכת לבחירות מיותרות. "הוא גורר את המדינה לבחירות שאין בהן שום צורך, רק כי הוא עשה 'דיל' עם החרדים", אמר לפיד בכנס חדרה לאנרגיה בגני התערוכה בתל אביב. "זהו חוסר אחריות לאומי בלתי-נסלח".

לפי לפיד, הבחירות הצפויות אינן מתקיימות בשל נושא מסוים. "אלה בחירות בין אלה שבאו לעבוד, ואלה שתוקעים הכול", אמר שר האוצר. "אנחנו באנו לעבוד. זה כל מה שרצינו, זה כל מה שאנחנו רוצים. זה כל מה שביקשנו משותפינו לקואליציה - שיעמדו בהתחייבויות שלהם וייתנו לעבוד". הוא התייחס לטענה שלפיה הוא ניסה להקים ממשלה חלופית עם החרדים, וכינה אותה "אבסורד מגוחך של אנשים שהפכו את החשדנות והספינים לדרך חיים".

מחר צפויה מליאת הכנסת להצביע בקריאה טרומית על הצעות חוק לפיזור הכנסת שיזמו סיעות האופוזיציה. בכירים בליכוד אמרו לוואלה! חדשות כי סיעת הליכוד צפויה לתמוך בהצעות הללו, מה שיקנה להן רוב. אחרי שיאושרו ההצעות בקריאה טרומית, יחל דיון בתאריך הבחירות שיוסכם על כל סיעות הכנסת, והן ככל הנראה ייקבעו לאחד מימי השלישי במרץ 2015. זאת בשל ההמלצה לקיים אותן מהר ככל הניתן ולאור העובדה שלא ניתן לקיים בחירות מוקדם מ-90 יום מרגע אישור פיזור הכנסת.

(עדכון ראשון: 19:18)

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully