וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

62% מהציבור: לא לממשלה עם החרדים

7.12.2014 / 0:22

נתניהו מנסה לסגור איתם דיל, הרצוג מחזר אחריהם: אך רוב המצביעים, משמאל ומימין, מתנגדים לפי סקר של עמותת חדו"ש לממשלה עם ש"ס ויהדות התורה. 74%: לא להגדלה מחדש של תקציבי הישיבות

בנימין נתניהו ואריה דרעי בדיון על התקציב במליאת הכנסת. יולי 2013. יואב דודקביץ'
נתניהו מחזר אחריו, אבל הציבור לא מעוניין. נתניהו ודרעי/יואב דודקביץ'

רוב בעד ממשלה בלי החרדים: בצל הדיווחים לפיהם ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים מגעים עם ראשי המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, כדי לסכם עמם שיתוף פעולה להקמת ממשלה לאחר הבחירות, קובע סקר של מכון סמית הנחשף אתמול (שבת) לראשונה בוואלה! חדשות כי מרבית הציבור מתנגד לממשלה שכזו. לפי הסקר, שנערך עבור עמותת חדו"ש, 62% מהנשאלים השיבו כי הם תומכים בהקמת ממשלה בלי המפלגות החרדיות, ו-74% התנגדו להגדלה מחדש של תקציבי הישיבות.

גם בתוך מפלגתו שלו, דומה שרוב מצביעיו מתנגדים לממשלה עם החרדים. 57% ממצביעי הליכוד מתנגדים לממשלה עם החרדים. מנגד, גם רוב מצביעי מפלגת העבודה, שלוטשת אף היא עיניים לחברי הסיעות החרדיות, בתקווה לשתף עמם פעולה בהקמת קואליציה חלופית לנתניהו אחרי הבחירות, מתנגדים לממשלה בשיתוף ש"ס ויהדות התורה; 71% ממצביעיה מתנגדים להרכב שכזה. ההתנגדות לישיבתם של החרדים בקואליציה חוצה מפלגות, ואף בולטת בקרב אלה שטרם החליטו עבור מי יצביעו: 68% מתוכם מתנגדים לממשלה שתכלול את הסיעות החרדיות בקואליציה.

בחירות 2015 I סיקור מיוחד
תתרגלו במהירות ליום שאחרי נתניהו
יד אחת נגד נתניהו: התקדמות במגעים בגוש המרכז-שמאל
האם גדעון סער יתמודד מול נתניהו על ראשות הליכוד?

ישיבה חרדית. בחדרי חרדים,
74% מהנשאלים מתנגדים להגדלה מחדש של תקציב הישיבות/בחדרי חרדים

לפי ממצאי הסקר, 76% מהחילונים מתנגדים לממשלה עם חרדים, 66% מהמסורתיים, ו-80% מהעולים החדשים. לעומת זאת, 95% מהחרדים מעדיפים ממשלה עם המפלגות החרדיות. הסקר נערך ביום רביעי בקרב מדגם מייצג של 500 אזרחים באוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל. הוא גם בחן את היחס לביטול הקיצוצים בתקציב הישיבות. 74% מהנשאלים מתנגדים להגדלה מחדש של תקציב הישיבות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"הקהל מתנגד למפלגות, לא לציבור החרדי"

מנכ"ל חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב אמר בתגובה ש"הציבור נכנס כבר עכשיו ובצדק לחרדה מהאפשרות שמשה גפני ישוב לנהל את המדינה מועדת הכספים או שהעבריין המורשע אריה דרעי ישוב למשרד הפנים". רגב קרא לראשי המפלגות המתמודדות, בהם משה כחלון, אביגדור ליברמן ובוז'י הרצוג, "להודיע שיענו לרצון בוחריהם ויעשו הכל כדי להקים קואליציה אזרחית ציונית ללא ש"ס ויהדות התורה". רגב הדגיש ש"למפלגות המתמודדות צריך להיות ענין מיוחד בעמדתם של 'המתלבטים' הרבים, אשר נושאים אלה השפיעו על הצבעתם בבחירות הקודמות".

לדברי רגב, "צריך להיות ברור שדעת הקהל אינה מתנגדת לציבור החרדי אלא למדיניות הכפייה, הסחטנות והסרבנות של המפלגות החרדיות. הגיע הזמן שהבוחרים החרדיים, יצמיחו מתוכם מפלגות שתומכות בשילוב הציבור החרדי בחברה הישראלית, בשירות ובעבודה".

(עדכון ראשון: 6.12.14, 18:22)

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully