וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: "אני ליכודניק אמיתי שיודע לוותר על שטחים"

5.12.2014 / 18:16

אחרי ששמר על עמימות יחסית סביב עמדותיו המדיניות, פתח השר לשעבר את קמפיין הבחירות ונאם בפני עשרות צעירים: "לא פוסל לשבת בממשלה עם נתניהו, לא עבדתי שנתיים כדי לשבת בצד"

פתיחת קמפיין הבחירות של משה כחלון בבר בתל אביב, דצמבר 2014. יותם רונן
"נעסוק בעיקר במחירי הדיור והמזון". משה כחלון באירוע השקת הקמפיין, היום/יותם רונן

שנתיים אחרי שהודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים במפתיע ואינספור שמועות ורמזים, חזר היום (שישי) משה כחלון לקדמת הבמה ופתח באופן רשמי את הקמפיין שלו לקראת בחירות 2015. מלווה בפמלייתו הגיע שר התקשורת והרווחה לשעבר לפאב תל אביבי, ושם השיק את הקמפיין בנוכחות עשרות צעירים. "אני מהליכוד האמיתי שיודע לעשות שלום ולוותר על שטחים. אני שייך לליכוד השמרן והאחראי", אמר כחלון ושבר את העמימות באשר לעמדותיו המדיניות.

בין היתר, התייחס כחלון לאפשרות שישלב כוחות עם בנימין נתניהו לאחר הבחירות. "אחבור לכל מי שיישם את האג'נדה שלי. אני לא פוסל אף אחד, ומי שפוסל – פסול", אמר כחלון נחרצות. "לא הכנתי תכניות במשך שנתיים כדי לשבת בסוף בצד. לדעתי זה טעות לפסול".

כחלון התייחס גם לנושא הנמצא במוקד הקמפיין שלו - הנושא החברתי, ואמר: "התחושות קשות: 'אני לדירה לא אגיע בחיים', 'אני יכול להיות מהנדס ורואה חשבון, אבל אם אני לא מחובר למשרדים הנכונים אגיע למשכורת של 6,000 שקלים', אבל אסור להתייאש. יש אינטרס אחד לקבוצת בעלי ההון – הם נמצאים למעלה, נהנים ממשבר הדיור, ומהמשבר הפיננסי הנוכחי הם אלה שעושים כסף. המתנה שאתם יכולים לתת להם זה להגיד מה שהיה זה מה שיהיה. אל תעשו את זה. תגידו: מה שהיה לא יהיה – והחגיגה הזאת תיגמר".

פתיחת קמפיין הבחירות של משה כחלון בבר בתל אביב, דצמבר 2014. יותם רונן
לפי הפעילים, בימים האחרונים נפתחו תאים פוליטיים באוניברסיטאות התומכים בכחלון. אירוע השקת הקמפיין, היום/יותם רונן

כחלון פירט גם בנוגע ליעדים הפוליטיים של רשימתו לכנסת, שהוא מרכיב בימים אלו. "התנועה שאנחנו רוצים להקים היא תנועה חברתית-כלכלית. נתעסק במשברים עמוקים שלא התעסקו בהם. ניתן לעשות שינוי, אפשר להתפתח, אל תתנו להם את המתנה הזו של הייאוש. תמיד אחד בוכה ואחד צוחק; זה שצוחק עכשיו צריך לדעת שיבוא יום שהוא יפסיק לצחוק. קבוצות שעושקות צריכות לדעת שהיום הזה יגיע", אמר וזרק עקיצה כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בפן המדיני, לא נחמיץ הזדמנות לשלום. המצור המדיני לא טוב לנו ובזה נפעל". עם זאת, הוא הדגיש: "הפורטה שלנו זה מחירי הדיור והמזון".

השר לשעבר, שהצהיר לא אחת בריאיונות לתקשורת כי הוא מתקשה לחזור לליכוד, צור מחצבתו, בשל זניחת הקו החברתי של המפלגה לדבריו, תיאר בפני הנוכחים מניין הגיע ולאן מועדות פניו. "אני יליד שכונת אולגה שבחדרה, מגיע ממשפחה עם שמונה ילדים. בגיל 14 הלכתי לעבוד כדי לעזור למשפחה. אני אומר את זה כאן כי זה מפגש של צעירים. התקווה חייבת להיות. אבא שלי היה פועל בניין. יום אחד, בחמש וחצי בבוקר, גשם בחוץ, ישבתי מולו ושתינו תה. הוא שאל אותי: 'איך ילד קטן כמוך הולך לעבודה?', ואני הבטחתי לו: 'אבא, אל תדאג, אני אלך לצבא ולאוניברסיטה ואגיע הכי רחוק שיש'. זה המסר המרכזי שלי: אם מישהו היה אומר לי אז שאני אגיע למקום הזה, ומאות יבואו לשמוע אותי, הייתי אומר שאין סיכוי. אבל זה קרה בגלל דבר אחד – כי לא איבדתי תקווה", אמר כחלון.

לקריאה נוספת:
ח"כ שקד: "לא פוסלת את האפשרות שבנט יהיה ראש ממשלה"
יד אחת נגד נתניהו: התקדמות במגעים בגוש המרכז-שמאל
ניסיון פילוג או ספין? כך ניסו בליכוד להביך את לפיד
האם גדעון סער יתמודד מול נתניהו על ראשות הליכוד?

משה כחלון במפגש במוזיאון תל אביב 5.12.2014. ראובן קסטרו
משה כחלון באירוע במוזיאון תל אביב, היום/ראובן קסטרו

יו"ר מטה הצעירים של כחלון הציג אותו בהתלהבות ואמר: "מדינת ישראל נמצאת במצב לא טוב, הן מבחינה חברתית והן מבחינה כלכלית. אנחנו, צעירי המדינה, כבר לא מאמינים שיהיה שינוי ושיפור. הרבה צעירים התפקדו למפעל הזה שנקרא משה כחלון. נפגשתי עם הרבה אנשי ציבור, אבל משה כחלון הוא חלק מקומץ מאוד קטן של אנשים שכשאתה שומע אותו אומר משהו, אתה יודע שזה יקרה. אני גאה להציג את המנהיג הבא של מדינת ישראל, משה כחלון".

"האיש הנכון במקום הנכון"

אחת הפעילות במטה הצעירים של כחלון סיפרה כי 150 פעילים מכל הארץ מתכוונים לעבוד עבורו. במקום הורגשה אווירת בחירות תוססת, והפעילים במקום אף פקדו חלק מהצעירים שהגיעו למקום לתנועתו של כחלון, הקורמת בימים אלה עור וגידים. לפי הפעילים, הליך הגיוס לרשימה צבר תאוצה בחודשים האחרונים, ומאז ההודעה על הבחירות נפתחו אפילו תאים באוניברסיטאות.

בכיר לשעבר במטה מפלגת קדימה סיפר על הפוליטיקאי החדש-ישן העומד במרכז תשומת הלב התקשורתית. "הופתעתי ממספר האנשים שבעבר היו חברים בקדימה ובמפלגת התנועה, חלקם פעילי שטח מוכרים, שעברו לעבוד עכשיו עם כחלון. הם כנראה חושבים שהוא האיש הנכון במקום הנכון", אמר. "חלקם הגדול באו מהקשת השמאלית, ואף שכחלון נתפס בעיני הציבור כמרכז-ימין, הם כנראה מבינים שהוא האיש הנכון במקום הנכון. לכן הם נצמדים אליו. איך כולם אמרו לי? האיש מביא קבלות".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully