וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מע"מ אפס: נתניהו מקדם תכנית שהתנגד לה בעבר

8.12.2014 / 17:15

ראש הממשלה הצהיר כי הוא תומך בביטול המע"מ על מוצרי יסוד. "זה מתבקש לתת מע"מ אפס למיליוני אזרחים", הסביר נתניהו. אולם מבדיקת וואלה! חדשות עולה כי הוא התנגד לתכנית דומה רק לפני חודשיים

צילום: באדיבות חדשות 2 וגלובס, טל אנגלנדר, עומר מירון; עריכה: גדי וינסטוק

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצהיר הבוקר (שני) ב"וועידת ישראל לעסקים של גלובס" בתל אביב כי הוא תומך בביטול המע"מ על מוצרי יסוד שבפיקוח. לדברי נתניהו, התכנית שבכוונתו לקדם תאפשר למשפחות לחסוך אלפי שקלים. בישיבת סיעת הליכוד שהתקיימה בצהריים התייחס נתניהו לתכניתו, וטען כי לא מדובר בתכנית חדשה. "זמן מה שאני מדבר על מע"מ אפס למוצרי יסוד – ביצים, גבינה ועוד ומנכ"ל משרדי עובד על זה כמה שבועות", אמר ראש הממשלה.

"זהו צעד משלים מאחר שעשינו כבר כמה צעדים כמו הקלות בייבוא ופטור לקניות באינטרנט", הוסיף נתניהו. "עתה זה מתבקש לתת מע"מ אפס למיליוני אזרחים ובכך להיטיב עם המוני העם ולא רק עם כמה אלפים אם בכלל". אולם, בדיקת וואלה! חדשות מעלה כי בהיותו ראש ממשלה, נתניהו התנגד פעמים רבות לאותה ההצעה בדיוק.

בחירות 2015 || כותרות נוספות:
נשים ישולבו ברשימות החרדיות? גפני: "יעשו מהן קרקס"
הרצוג תוקף את נתניהו: "לא אתה היית על ההגה 9 שנים?"
תומכי סער אוספים חתימות שיאפשרו את התמודדותו מול נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד, כנסת. נועם מושקוביץ
ראש הממשלה נתניהו בישיבת סיעת הליכוד, היום/נועם מושקוביץ

בחודש יולי השנה דחתה מליאת הכנסת הצעת חוק בקריאה טרומית של חבר הכנסת אמנון כהן (ש"ס), שביקשה להחיל מע"מ אפס על מוצרי מזון בסיסיים ומע"מ דיפרנציאלי על תחבורה ודיור. הקואליציה התנגדה להצעה, שנפלה ברוב של 52 מול 34 חברי כנסת.

נוסף על כך, דחתה הקואליציה שתי הצעות חוק של חברי הכנסת אילן גילאון וניצן הורוביץ (מרצ), שהציעו חוק אחד שכלל מע"מ אפס על מוצרי מזון בסיסיים והצעה אחרת לפטור ממע"מ על תרופות. השניים הגישו את אותן הצעות גם בכנסת ה-18. גם אז עמד נתניהו בראשות הממשלה, אולם הממשלה התנגדה להן והן נפלו.

גם ח"כ דב חנין (חד"ש) ניסה את מזלו בהעברת חוק דומה, כשביקש לקבוע אפס אחוזי מע"מ על מוצרי מזון בסיסיים. אולם, הקואליציה התנגדה לחוק, והוא נפל במליאת הכנסת בקריאה טרומית ב-8 במאי השנה. גם השר לשעבר עמיר פרץ דרש מנתניהו רק לפני חודשיים לכלול בהצעת התקציב לשנת 2015 מע"מ אפס על מוצרי יסוד לרבות בגדי תינוקות, אולם נתניהו התנגד להצעה והעדיף לתמוך דווקא בהצעת שר האוצר לפיד למע"מ אפס על דירה ראשונה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ניצן הורוביץ ואילן גילאון. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
הציעו מע"מ אפס על מוצרי מזון בסיסיים ופטור ממע"מ על תרופות. הורוביץ וגילאון/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

בישיבת סיעת הליכוד אמר נתניהו כי בעבר התנגד למע"מ אפס על מוצרי מזון כיוון שעלתה הצעה למע"מ אפס על דיור, לה היה מחויב משיקולים קואליציוניים. לשאלת וואלה! חדשות מדוע התנגד לכך גם בכנסת ה-18, השיב נתניהו: "הייתה התנגדות, היא קיימת, אני לא מסתיר את זה. מע"מ אפס היה צריך להגיע על הדבר הנכון. אם הולכים להרחיב אותו הדבר הנכון הוא להרחיב אותו על מוצרי יסוד מפוקחים מסל הקניות". נתניהו הוסיף כי "הדבר הזה הביא אותי בשבועות האחרונים לקדם את התכנית הזאת. קיוויתי שנוכל לשים בראש סדר מעיינינו אלא שהדבר הזה לא התאפשר".

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully