וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגת הבית היהודי תערוך בשבוע הבא מפקד בזק

10.12.2014 / 0:03

בניגוד למקובל, במפלגה החליטו לאשר באופן חד פעמי למצטרפים החדשים להתמודד בשורותיה עבור הרשימה לכנסת ה-20. בנוסף, תאריך הבחירות לראשות המפלגה ולרשימה לכנסת אוחדו, ונקבעו ל-14 בינואר

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט וח"כ יוני שטבון בוועידת הבית היהודי, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
נפתלי בנט בוועידת הבית היהודי בספטמבר/ראובן קסטרו

מפלגת הבית היהודי תערוך בשבוע הבא מפקד בזק למפלגה. אתמול (שלישי) הודיעה המפלגה כי היא תאפשר להצטרף ולהתמודד בשורותיה, עבור הרשימה לכנסת ה-20. ביתר המפלגות נהוג כי חברים חדשים צריכים להמתין כחצי שנה לפחות בטרם יתמודדו לכנסת, אולם במפלגה החליטו באופן חריג וחד פעמי לאפשר לחברים חדשים להתפקד החל מיום ראשון הקרוב ועד ה-29 בדצמבר.

בנוסף, תאריך הבחירות לראשות המפלגה ולרשימה לכנסת אוחדו, ונקבעו ל-14 בינואר. כדי להימנע מתופעת "מפקדי הארגזים", מסרו בבית היהודי כי יפקדו חברים רק באמצעות כרטיס אשראי אישי ובאופן דיגיטלי.

בחירות 2015 || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
ח"כ שקד מתלכלכת: "אתם מגרבצים ואנחנו עושים"
"הצלנו את הכלכלה": המסמך הפנימי של יועצי לפיד
בניכוי שליש: אילו ח"כים לא יהיו בכנסת הבאה?

במקביל, נמשכים הניסיונות להביא לשימור הבית היהודי כגוף פוליטי אחד, לאור המחלוקת בין שתי המפלגות שמרכיבות אותה, מפד"ל החדשה ותקומה. השיחות על אפשרות הריצה המשותפת יימשכו עם שובו מארצות הברית של שר הכלכלה, נפתלי בנט, בהמשך השבוע.

אתמול בבוקר הודיע יגאל דילמוני, סמנכ"ל מועצת יש"ע, כי בכוונתו להתמודד בפריימריז במפלגת הבית היהודי. "אחרי עשרים שנה של עבודה בפיתוח ובהסברת ההתיישבות, אני מעמיד את עצמי לבחירת מתפקדי הבית היהודי כדי שאוכל בעזרת השם להשפיע בכנסת", אמר. בשבוע שעבר הודיע גם הרב הצבאי לשעבר, תת-אלוף (במיל') אביחי רונצקי, כי יתמודד בפריימריז לרשימת המפלגה.

ביום חמישי האחרון נפגשו יושב ראש הקואליציה, זאב אלקין ויושבת ראש סיעת הבית היהודי, איילת שקד, וחתמו על הסכם עודפים. ההסכם קובע כי במצב שבו עודפי הקולות של שתיהן יצטברו לכלל מנדט נוסף – תזכה במנדט זה המפלגה שלה יהיה עודף קולות גדול יותר מבין השתיים.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 22:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully