וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשמאל בירכו: "תם עידן נתניהו"; בימין תקפו: "זה לא יעבוד"

11.12.2014 / 0:11

במערכת הפוליטית נשמעו ברכות מפי מפלגות השמאל על האיחוד בין לבני והרצוג, וביקורות צפויות מהימין. יחימוביץ': "רוח עזה של תקווה". בליכוד, אלקין לא בחל במילים כדי לתקוף את הרצוג: "הוא חנון"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניב פוקס

אחרי ההודעה המשותפת של יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג (העבודה) ושל שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני (התנועה) כי ירוצו ברשימה משותפת בבחירות הקרובות, מיהרו אמש (רביעי) במפלגות המרכז-שמאל לברך על המהלך. עם זאת, כצפוי, בימין ביקרו בחריפות את שיתוף הפעולה בין השניים.

חברת מפלגתו של הרצוג, ח"כ שלי יחימוביץ', אמרה כי מדובר ב"חיבור חשוב וחכם, המפיח רוח עזה של תקווה". לדבריה, "לעתים מתרחש נס, השלם נעשה גדול מחלקיו, והתמונה הפוליטית משתנה כהרף עין. לנתניהו יש תחליף שפוי ונבון, והוא יו"ר מפלגת העבודה יצחק הרצוג. זו נקודת זינוק מדהימה לתחילתו של קמפיין בחירות, אשר בסופו תורכב ממשלה טובה הדואגת לעמה. תם עידן נתניהו".

ח"כ עמר בר-לב, גם הוא חבר מפלגת העבודה, בירך על האיחוד בין המפלגות ואמר כי "מדובר במעשה הנכון, בזמן הנכון". לדבריו, "יצחק הרצוג הוכיח היום שהאינטרס הלאומי של מדינת ישראל ניצב מעל כל אינטרס אישי. כראש המחנה, יצחק הרצוג הוא המנהיג היחיד במערכת הפוליטית שמסוגל לאחד את השורות ולהדיח את נתניהו. כעת, בכוונתי לעשות הכול כדי שהמחנה שהתלכד סביב הרצוג יגדל, ויצליח במשימה הקשה והחשובה שעומדת לפנינו - שינוי המציאות ומתן תקווה לאזרחי ישראל".

עוד בוואלה! חדשות
בצה"ל מאשימים: "השר הפלסטיני ליבה את האש"
חשד: חטף בת 7 באשדוד ותקף אותה מינית ביער מבודד
מכלית התפוצצה ליד בן שמן: אדם נהרג, כביש 1 ו-6 נחסמו

ציפי לבני ויצחק בוז'י הרצוג במסיבת עיתונאים, דצמבר 2014. דרור עינב
ציפי לבני ויצחק הרצוג במסיבת עיתונאים משותפת בתל אביב, אמש/דרור עינב

השר להגנת הסביבה לשעבר וחבר מפלגת התנועה, ח"כ עמיר פרץ, הצהיר כי הוא מברך "על האיחוד שמייצר אופק חדש ותקווה". פרץ הוסיף כי "החיבור הזה הוא שלב נוסף בדרך להחלפת נתניהו וכעת יש לייצר מהלכים נוספים כדי לשנות את המדיניות והמציאות בישראל".

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, הביעה אף היא תמיכה במהלך. "מרצ מברכת על המהלך החשוב של העבודה והתנועה לגיבוש גוש מרכז-שמאל שיוביל להרכבת גוש חלופי לגוש הימין הקיצוני של נתניהו". גלאון הבהירה כי "מרצ רואה עצמה חברה חשובה בגוש זה, כמי שתפקידה ליישר את העבודה והתנועה ולמנוע התקפלות מול גורמים ימניים. גם נווט מיומן חייב מצפן טוב משמאל כדי שהסירה לא תתהפך ימינה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ועדת הכנסת בראשות חה"כ יריב לוין אישרה את הצעת חוק התפזרות הכנסת להכנה לקריאה שניה ושלישית, דצמבר 2014. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
לא בחל במילים כדי לפגוע ביו"ר העבודה. ח"כ אלקין/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

בצד השני של המפה הפוליטית תקפו את המהלך והביעו פקפוק בהצלחתו. "האם הייתם נותנים לחנון, שעם 15 מנדטים סגר הסכם רוטציה עם אחת שלא עוברת את אחוז החסימה, לנהל בשמכם איזשהו משא ומתן?", אמר יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין (הליכוד). לדבריו, "השמאל מציע לנו את ממשלת הכיסאות המוזיקליים: יחלקו כאן את ראשות הממשלה כמו עוגה בגן ילדים. ממש 'ממשלת היפה והחנון'. מישהו יקנה דבר כזה?".

חברו לסיעה ח"כ דני דנון טען כי "לבני שוברת שיאים מחדש בכל מערכת בחירות עם הזיגזגים הבין מפלגתיים שלה". ח"כ דנון הוסיף כי "מי שגדלה על תורת ז'בוטינסקי בבית לוחמי האצ"ל ובתנועת בית"ר והליכוד, עברה לקדימה, משם לתנועה ועכשיו לעבודה והעתיד עוד לפנינו. הצטרפותה של לבני להרצוג היא מפלגת החלומות של אבו מאזן, שמצפה עכשיו לאתנן מטעם שמאל קיצוני כפול בדמות ויתורים מסוכנים על ירושלים ועל חלקי מולדת תוך הזנחת הביטחון בישראל".

שותפתם למפלגה ח"כ מירי רגב כתבה בדף הפייסבוק שלה כי "לא מפתיע ששרת המשפטים ציפי לבני, שומרת הצדק, זו שתמכה באולמרט וזו שתמכה בחיים רמון, חוברת עכשיו להרצוג, ששמר על זכות השתיקה בחדרי החקירות של המשטרה. לבני היא לא פחות מקבלן הריסות שכל מה שמעניין אותה הוא כיסא בממשלה, לא ערכים ולא דרך. בושה שאדם ששמר על זכות השתיקה מעמיד עצמו לתפקיד ראש ממשלה בישראל. הרצוג אינו מועמד ראוי לעמוד בראש מפלגה. הציבור צריך להבין שיש כאן שני אנשים שהצדק רחוק מהם".

(עדכון ראשון: 21:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully