וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקרים: מפלגה חדשה בראשות אריאל וישי תגרוף 7 מנדטים

11.12.2014 / 11:19

לפי שני סקרים פנימיים שהגיעו לוואלה! חדשות, מפלגה חרדית-לאומית בראשות שני הבכירים מהבית היהודי וש"ס תגזול מנדטים ממפלגותיהם וכן מהליכוד ומכחלון. זאת, על רקע סכסוכים העשויים לגרום לפרישתם של השניים

צילום: עומר מירון, מתוך משדר וואלה! חדשות

מפלגה חרדית-לאומית בראשות שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל מהבית היהודי וח"כ אלי ישי מש"ס תגרוף שבעה מנדטים - כך עולה משני סקרים פנימיים שונים שהזמינו גורמים בימין, ואשר הגיעו לידי וואלה! חדשות. מדובר בסקרים שנערכו בעשרת הימים האחרונים, האחד על ידי פרויקט המדגם בראשות מינה צמח, והשני על ידי רפי סמית, על רקע האפשרות הקיימת של פיצול - הן בבית היהודי והן בש"ס.

הסקר של סמית, שנערך בתאריכים 9-8 בדצמבר, טרם האיחוד של הרצוג ולבני, הראה כי מפלגת העבודה תהיה המפלגה הגדולה בכנסת עם 21 מנדטים. הליכוד קיבל בסקר זה 20 מנדטים בלבד, הבית היהודי 17 וישראל ביתנו ויש עתיד 10 מנדטים כל אחת. מפלגה בראשות משה כחלון - שאתמול נחשף שמה - וכן מפלגת ש"ס בראשות אריה דרעי, יקבלו תשעה מנדטים כל אחת. מרצ קיבלה שישה מנדטים ואילו התנועה של ציפי לבני לא עברה את אחוז החסימה בסקר זה, שכאמור נערך טרם החבירה של השניים.

בחירות 2015 || כל העדכונים בוואלה! חדשות:
ההימור המסוכן של הרצוג, דיל החלומות של לבני | פרשנות
ניצחון לנתניהו במרכז הליכוד: הפריימריז יוקדמו
נחשף שם מפלגתו החדשה של משה כחלון: "כולנו"

ח"כ אלי ישי בבית החולים הדסה עין כרם שם הרב עובדיה מאושפז, אוקטובר 2013. יואב דודקביץ'
המפלגה החדשה עשויה לקחת מנדטים גם מש"ס. ישי/יואב דודקביץ'

לאחר מכן נשאלו 500 הנשאלים כיצד היו מצביעים לו הייתה מתמודדת בבחירות מפלגה חדשה של הציונות הדתית והמתיישבים בראשות אורי אריאל ואלי ישי. הסיעה החדשה זכתה לשבעה מנדטים: שלושה מהם קוזזו מהבית היהודי שירד ל-14, שניים מש"ס שקיבלה רק שבעה, מנדט נוסף הגיע ממפלגתו של כחלון שירדה לשמונה מנדטים, ומנדט אחד גם הגיע מהליכוד שזכה ל-19 מנדטים. יתר המפלגות נותרו ללא שינוי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חבר הכנסת אורי אריאל ,מבקר המדינה השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס נותן ליו''ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין את הדו"ח על השריפה בכרמל, יוני 23012. מגד גוזני
ריצה משותפת עם ישי היא תסריט בעל היתכנות סבירה. אריאל/מגד גוזני

על פי מחקר מדגם, התוצאות היו זהות. גם בסקר זה זכתה המפלגה לשבעה מנדטים, שקוזזו מהליכוד (3) מהבית היהודי (2) מש"ס (1) ומיהדות התורה (1).

בשבועות האחרונים מסתמן כי ריצה משותפת של ישי ושל אריאל היא תסריט בעל היתכנות סבירה. סיעת הבית היהודי, המורכבת ממפלגת המפד"ל החדשה בראשות נפתלי בנט והאיחוד הלאומי בראשות אורי אריאל, עומדת בפני צומת דרכים. שני ראשי המפלגות מנהלים ביניהם מגעים להמשך הריצה המשותפת, אולם אלה לא הבשילו בשבועות האחרונים לכדי הסכמה.

נוסף על כך, באיחוד הלאומי לא ראו בעין יפה את העובדה שבנט החליט לפתוח את המפלגה כך שחברים חדשים יוכלו להתפקד ולהיבחר מטעמה לכנסת הקרובה. גורמים באיחוד הלאומי הביעו חשש כי המפלגה תאבד את צביונה הדתי ותהפוך ל"ליכוד ב'", או - על רקע האיחוד בגוש השמאל - אף תתאחד עם הליכוד כפי שעשה נתניהו ב-2013 עם ישראל ביתנו.

בש"ס, מנגד, יחסיהם הקרים של יו"ר המפלגה, אריה דרעי, וקודמו בתפקיד, אלי ישי, אף פעם לא היו סוד. בשבועות האחרונים נעשו מאמצים גדולים להביא לפיוס בין השניים, אולם לא ברור מה מצב היחסים ביניהם כעת. גורמים בימין אמרו לוואלה! חדשות כי אם בסופו של דבר יהיה פיצול בבית היהודי ובש"ס, ותקום מפלגה בראשות אורי אריאל ואלי ישי, היא תיהנה לא רק מתמיכה ציבורית רחבה אלא גם מ"גב כלכלי רחב".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully