וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג מגן על הרוטציה עם לבני: "לא נסחטתי"

יו"ר מפלגת העבודה התייחס בריאיון לגלי צה"ל להסכם השנוי המחלוקת שאליו הגיע עם ראשת התנועה, והבהיר: "אף אחד לא ויתר, דאגתי למפלגה שלי". לבני: "לא הייתה אופציה אחרת"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניב פוקס

יו"ר מפלגת העבודה, יצחק הרצוג, הדף הבוקר (חמישי) את הביקורת שנשמעת נגדו מאז אמש, לנוכח הרוטציה שעליה סיכם עם ראשת התנועה, ציפי לבני, בראשות הממשלה במקרה שהרשימה המשותפת בהנהגתם תרכיב את הממשלה. "איתה אני רוצה ללכת למהלך הזה, אף אחד פה לא ויתר או נסחט", הבהיר הרצוג בריאיון שהעניק לתכנית "נכון להבוקר" בגלי צה"ל. "דאגתי גם למפלגה שלי, רציתי לשמור אותה כגורם המרכזי. אני מאמין שזה מייצר הזדמנות נדירה. העובדה שהתגובות היסטריות לטובה מראות שהסקרים צדקו".

"אנו בראש ובראשונה מציבים אלטרנטיבה שאני וציפי נוביל את המרכז הישראלי הגדול", הוסיף. "זו הזדמנות אדירה של אזרחים מיואשים לבוא להיות איתנו ולכן ישנתי טוב מאד בלילה ואין לי הרהורי חרטה משום שזה מאפשר להחליף את השלטון".

בחירות 2015 || כל הכותרות בוואלה! חדשות:
ההימור המסוכן של הרצוג, דיל החלומות של לבני | פרשנות
ניצחון לנתניהו במרכז הליכוד: הפריימריז יוקדמו
נחשף שם מפלגתו החדשה של משה כחלון: "כולנו"

הרצוג ולבני סיכמו על איחוד ורוטציה: "רק יחד ננצח". יותם רונן
הרצוג ולבני מודיעים על האיחוד, אמש בתל אביב/יותם רונן

בהמשך הריאיון התייחס הרצוג לאפשרות שהוא ולבני לא ייבחרו, ויעמדו בפני השאלה אם להיכנס כחברים בממשלה בראשות בנימין נתניהו. "לבני אמרה אתמול: 'אני את החוויה הזאת לא עוברת', גם אני אגב את החוויה הזו לא אעבור", אמר. "הבעיה בשיח הזה היא שאנחנו מעבירים למחנה חוסר ביטחון עצמי. אני לא מאמין בחוסר ביטחון עצמי. זו ההזדמנות האחרונה של המדינה לתקן מסלול. אני רוצה לנצח ואנחנו ננצח".

לדבריו של הרצוג, הוא לא פוסל רוטציה של שלושה ראשי ממשלה במהלך הקדנציה. "היות שטובת המדינה עומדת לנגד עינינו ואנחנו אנשים מבוגרים נדע להתמודד עם הסיטואציה הזו ביחד. אנחנו נצייר את התקווה ואת המהלך הפוליטי", אמר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
חברי הכנסת במליאת הכנסת בדיון על תיקון חוק למניעת הסתננות, דצמבר 2014. נועם מושקוביץ
"הזדמנות האחרונה של המדינה לתקן מסלול". נתניהו במליאת הכנסת, השבוע/נועם מושקוביץ

שותפתו של הרצוג למהלך האיחוד הדרמטי, ראשת התנועה ציפי לבני, התראיינה גם היא לגלי צה"ל, לתכנית "מה בוער", והבהירה כי החליטה ללכת על המהלך כי הרגישה "שזה הדבר הכי נכון לעשות". לדבריה, "זיהינו יחד את הבעיה שקיימת. חלק מהציבור לא יכול להצביע למפלגת העבודה, חלקו מסיבות היסטוריות שלא קשורות להרצוג. פתאום רואים את האלטרנטיבה ואיך הרצוג מתחזק ובצדק. ככל שניתן תחושה של סיכוי ככה אנשים לא ירימו ידיים", אמרה.

לבני התייחסה לאופן שבו יתנהל שיתוף הפעולה בינה לבין הרצוג ואמרה: "הציבור יראה צוות. עכשיו אנשים לא מתייחסים למספר 1 ומספר 2. אנו מציגים קונספט אחר. לא הייתה אופציה אחרת".

בדומה להרצוג, גם לבני שבה והדגישה כי היא לא תהיה מוכנה לשבת בממשלה תחת נתניהו. "החודש האחרון בממשלת ביבי-בנט היה בלתי נסבל. היו קרבות יומיומיים, אבל הממשלה הזאת לא תחזור. היא לא תחזור כי הם לא ייבחרו", אמרה. "אתמול הצלחנו להבהיר לציבור שיש אלטרנטיבה. תפסיקו לחשוב שנתניהו יהיה שוב ראש ממשלה ושהוא יבחר לעצמו את הממשלה. נגמר".

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט וח"כ יוני שטבון בוועידת הבית היהודי, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
"החודש האחרון בממשלה היה בלתי נסבל". בנט/ראובן קסטרו

אתמול קיימו הרצוג ולבני מסיבת עיתונאים בבית המועצה לישראל יפה, והודיעו על ריצה משותפת בבחירות. השניים הסכימו כי אם הרשימה ברשותם תרכיב את הממשלה, תהיה ביניהם רוטציה בראשות הממשלה. נוסף על כך, הרצוג הבטיח ללבני עוד שניים או שלושה מקומות משוריינים בשתי העשיריות הראשונות ברשימה.

"הציבור שואל מדי יום ומדי חודש האם ייתכן שמדינת ישראל הפכה לעול על יושביה", אמר הרצוג. "הציבור שואל ומאבד אמון. כבר שש שנים שלנתניהו אין תשובות. הגיע הזמן לשינוי. יש דרך אחרת – דרך איחוד השורות ולכידות המחנה הציוני. הליכה משותפת למען טובת המדינה. למען עתיד ילדינו ונכדינו ואזרחי ישראל כולם. צריך ללכת ביחד כי רק ביחד ננצח. מפלגת העבודה בראשותי תוביל בבחירות את הרשימה המשותפת שאעמוד בראשה. כאשר אקבל את המנדט מהנשיא, אני אכהן שנתיים כראש הממשלה ולבני תכהן שנתיים במחצית השנייה של הכהונה".

לבני הוסיפה: "אני כאן כדי להכפיל את הכוח של המחנה שקץ בשלטון נתניהו. אני כאן כי אני מאמינה שהרצוג צריך להיות ראש הממשלה הבא". לדבריה, "אנחנו צריכים להתגייס יחד כדי ליצור את הכוח המשותף שינהיג זאת. הרצוג מוכשר וערכי, והוא יהיה ראש ממשלה מצוין. האמונה הזו היא הבסיס לשותפות הזו, שותפות שלא תאחד רק אותנו, אלא את המחנה הציוני כולו, שקץ בשלטון המכהן ורוצה להחליף אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully