וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג ולבני בגבול עזה: "אין פשרות מול הטרור"

12.12.2014 / 0:06

יום אחרי ההודעה על חבירה, יצאו יו"ר של התנועה והעבודה לסיור בגבול עזה. הם תקפו את ראש הממשלה על ההתמודדות הכושלת, לדבריהם, מול חמאס: "נתניהו חלש מול הטרור". לבני הכחישה שדנה ברוטציה מול לפיד

צילום: שי מכלוף, עריכה: קשת סידי

יו"ר העבודה יצחק הרצוג ויו"ר התנועה ציפי לבני שהודיעו שלשום על חבירה לרשימה מאוחדת בבחירות הקרובות קיימו אתמול (חמישי) סיור משותף בעוטף עזה. "אנחנו מתחילים את מסע הבחירות לשינוי פני ישראל, כאן, מהגבול עם עזה - המקום שספג טילים, מנהרות וכאב ועמד בגבורה ובעוז", אמר הרצוג.

הרצוג נתן ביטוי לממד הביטחוני שמצוי גם הוא, יחד עם הנושאים הבוערים האחרים, במרכז מערכת הבחירות. "ביטחון המדינה בלב מחשבותינו. אך אנחנו באים לשכנע שביטחון אפשר להשיג גם עם תהליכים מפוכחים. אין פשרות עם הטרור, אבל יש יוזמה מדינית מקורית, יש יכולת לתת תקווה, יש צורך לפתוח את עזה תוך כדי תהליך שישמור על הביטחון כדי לאפשר שקט וביטחון לתמיד".

בחירות 2015 || אזור הבחירות של וואלה! חדשות
"לחדש את התקווה לחיים טובים": עקרונות מפלגת כחלון
לפיד: "אלה בחירות בין ימין למרכז, ורוב העם במרכז"
גדעון סער הודיע: לא מתמודד על תפקיד יו"ר הליכוד

לבני הוסיפה כי בתקופה הקרובה עתידה ישראל לשתי חזיתות: הצבאית והמדינית. "מנהיגות חכמה צריכה להבחין בין השתיים: לפעול בכוח צבאי נגד הטרור, ולפעול בעוצמה מדינית נגד המתקפה המדינית שצפויה נגד ישראל. לצערי ראש הממשלה נתניהו לא רק שלא מבדיל בין השתיים, אלא מערבב ביניהן. הוא חלש מול הטרור. הוא מנסה לפעול חזק מדינית, אבל מי שלא יודע לרתום את העולם, כמובן לא יכול לעשות את זה".

הרצוג ולבני תוקפים בחזרה: "נתניהו מפחד מהאיחוד ומאיים על התקשורת". שי מכלוף
הרצוג ולבני בגבול עזה/שי מכלוף

יו"ר התנועה התייחסה גם לתגובת נתניהו לאיחוד עם העבודה ועקצה: "מפלטו של מי שאין לו חזון, זה תמיד למצוא את האשמים במצב - בתוך עמו, או בתקשורת שלא מחמיאה לעתים. אם התשובה של נתניהו למה שנראה לו כמו חיבור, זה לחבור לימין הקיצוני, זה מה שאזרחי ישראל צריכים לדעת".

בתשובה לשאלה אם בחרה לחבור להרצוג, אחרי שאיחוד אפשרי עם יש עתיד כשל, אמרה לבני: "לא שוחחתי על הנושא ולא ביקשתי. המילים 'צוות משותף/רוטציה' לא יצאו מפי עם לפיד. אני והרצוג מאמינים שהשותפות הזו היא מכפילת הכוח של המחנה הציוני. זו הייתה הבחירה שלי גם מראש".

הרצוג הוסיף כי "ככל שעובר הזמן, אני מרגיש הרבה יותר בטוח במהלך הזה". לדבריו הוא מקבל תגובות אדירות לחיבור. "אזרחים מכל העם אופפים אותנו. היכולת לדעת ולהוכיח שבפוליטיקה אפשר ללכת יחד כדי לייצר תקווה לשינוי בעם - זו הצלחת המהלך". עוד אמר: "ברור שנתניהו יגיד שהמהלך שלנו מחזק את הימין. כששמעתי את התגובה של נתניהו וחבריו, אמרתי לעצמי – בינגו".

(עדכון ראשון: 19:06)

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully