וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי יודיע על עתידו: "דרעי אוסר עליו להתראיין ללא אישור"

11.12.2014 / 20:06

הקרע בין שני האנשים החזקים בש"ס מעלה ספקות באשר להמשך דרכו של אלי ישי במפלגה, שעשוי להקים מפלגה עצמאית. כחלק מהתנאים של דרעי להישארותו, בין היתר, על ישי לאשר מולו ראיונות

בכירי מפלגת ש"ס התכנסו בחיפה. שלומי גבאי
דרעי מציב תנאים, ישי עשוי להתגמש/שלומי גבאי

ש"ס ממתינה להכרעתו של אלי ישי: חבר הכנסת ששוקל את צעדיו עשוי להחליט בימים הקרובים על עתידו הפוליטי, ובינתיים המאבק עם יריבו הפוליטי אריה דרעי רק הולך ומחריף. בפגישה שהתקיימה אמש (רביעי) בירושלים, ובה השתתף ישי, הציג חבר מועצת חכמי התורה הרב שמעון בעדני מסמך שאותו כינה "הדרישות של דרעי", ובין היתר הו אלו שהובילו לפיצוץ במגעים שהתנהלו בין הצדדים.

סקרים: מפלגה חדשה בראשות אריאל וישי תגרוף 7 מנדטים

לפי גורמים המעורים בפרטים, במסמך שהציג הרב בעדני נכתב בין היתר כי ישי יידרש לקבל אישור מדרעי לפני ריאיונות שיעניק לכלי התקשורת בנושאים מרכזיים או על פעילויות ציבוריות שירצה להוציא לפועל, ועל כל התערבות ברשת החינוך של ש"ס, אם ירצה בכך. נוסף לכך, נדרש מישי להכיר במועצת חכמי התורה כסמכות הרוחנית העליונה. לישי הובהר שאם יפר את אחת מהדרישות, הוא יפוטר מתפקידו לאלתר.

עוד בוואלה! חדשות
"לחדש את התקווה לחיים טובים": עקרונות מפלגת כחלון
הרצוג ולבני בגבול עזה: "אין פשרות מול הטרור"
העצורים בחשד להצתת בית הספר הדו-לשוני - פעילי להב"ה

לישי הוצע מספר 2 ותפקיד שר בכיר

כמו כן, בימים האחרונים הציע דרעי לישי להיות מספר 2 ברשימת ש"ס לכנסת הבאה ולכהן בתפקיד שר בכיר בממשלה הבאה. מנגד, כתנאי להישארות במפלגה, ישי דורש שותפות עם דרעי בהרכבת הרשימה לכנסת בשיטת ה"ריצ'רץ" ובנוסף סמכויות נוספות בניהול המפלגה. מעבר לכך, הוא דורש גם את הרחבת מועצת חכמי התורה בהוספת רבנים נוספים. גורמים בש"ס אמרו כי אין כל התקדמות משמעותית במגעים שמתנהלים בין הצדדים. "כל אחד מתבצר בעמדתו", הם אמרו.

ישי מצדו דוחה שוב ושוב את ההכרעה האם להישאר או לעזוב את המפלגה. בסביבתו ממשיכים לרמז על ריצה עצמאית והאפשרות הזו הופכת ביממה האחרונה מציאותית יותר מאחר ואם לא יחול שינוי דרמטי במגעים בין הצדדים, הפיצוץ בש"ס הוא בלתי נמנע.

בינתיים, ישי ממתין לפגישה נוספת עם הרב בעדני ולהכרעתו הסופית של הרב מאיר מזוז, מבכירי הרבנים הספרדיים, המזוהים עמו שאמור להורות לו כיצד לנהוג. בד בבד, הוא גם נהנה מסקרים שפורסמו לאחרונה המראים כי ש"ס בראשותו תקבל יותר מנדטים מדרעי או מסקרים מחמיאים המראים שמפלגה שלו ושל השר אורי אריאל תגרוף 7 מנדטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully