וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "מוכנה לשלם מחיר כדי שהיעד יושג"

יו"ר התנועה הגנה על החבירה להרצוג ואמרה בריאיון ל"יומן" כי "בתוך שבוע הרשימה המשותפת הפכה להיות אלטרנטיבה לנתניהו". בנושא הרוטציה, היא רמזה שתהיה מוכנה לפשרות בזמן הרכבת ממשלה

ציפי לבני בישיבת סיעה של התנועיה, דצמבר 2014. נועם מושקוביץ
מוכנה לפשרות? ציפי לבני/נועם מושקוביץ

יו"ר התנועה ח"כ ציפי לבני רמזה אתמול (שישי) כי תהיה מוכנה "לשלם מחיר פוליטי" במהלך הרכבת הממשלה הבאה. את הדברים אמרה בריאיון ל"יומן" עם איילה חסון בתגובה לשאלה שעסקה בנושא הרוטציה בראשות הממשלה. בימים שאחרי האיחוד של העבודה והתנועה נטען כי לבני יצאה נשכרת מהחבירה להרצוג, ושמתן הרוטציה הוא מעין "פרס" עבורה אשר יקשה על חלוקת תפקידים בממשלה.

היא הגנה על הרשימה המשותפת והבהירה כי עד לפני שבוע היו בזירה הפוליטית כמה מפלגות בינוניות – מה שהשתנה באחת עם ההכרזה על החבירה. "בתוך שבוע הרשימה המשותפת הפכה להיות אלטרנטיבה לראשות ממשלה. הרצוג, במעשה חכם ואמיץ לקח את הקונספט והעמיד עצמו מועמד ראוי מול נתניהו. זה לא היה קורה אחרת".

לדבריה, היא הציגה להרצוג "קונספט" אחר שעיקרו הנהגה משותפת. "לא כופפתי ולא איימתי. אמרתי לו שהשותפות מדברת אל לב הציבור, לאנשים שהיה קשה להם להצביע לעבודה בנפרד. הוא קיבל את ההחלטה, עמד מאחוריה, ובשבוע שבו התחלנו לעבוד יחד – ראו זוגיות שעובדת, וראו את זה גם בסקרים. מ-13-14 מנדטים הוא הפך למועמד לראש ממשלה. הוא קפץ על הסוס הדוהר, וזה בדרך ללשכת ראש הממשלה".

עוד בוואלה! חדשות
טייס "טס" ב-120 קמ"ש – בכביש שמותר בו רק 50
הפצוע בפיגוע משחזר: "הבנתי שאני בסכנה, התחלתי לברוח"
בדרך לפרוש מש"ס? ישי קיבל ברכה מהרב שטיינמן

"המטרה היא לייצר ממשלה אחרת"

היא חזרה על כך ש"נתניהו הוא ראש ממשלה שמפחד משריו" והצהירה שהחיבור נועד להפיל אותו. "המטרה היא לייצר ממשלה אחרת ולא לאפשר לנתניהו להקים עוד ממשלה. הרצוג הוא המועמד לראשות הממשלה. ננהג באחריות, גם אני - כך שנתניהו לא יהיה ראש הממשלה. הוכחתי אחריות ושילמתי בעבר מחירים פוליטיים, ואני מוכנה לשלם מחיר כדי שהיעד יושג".

לפי דבריה של השרה לשעבר, שותפות עם מפלגת הבית היהודי של בנט היא כמעט לא אפשרית. "הבית היהודי היא מפלגה קיצונית, כך גם חלק מהחברים בליכוד. החלטותיו של נתניהו בחלק מהמקרים, גם ב'צוק איתן' היו נכונות – אבל אחרי המבצע הוא התחבק עם בנט ושבר ימינה. 'ברית האחים' שהכניסה את בנט לממשלה הזיקה למדינה. הקבוצה שלו היא משיחית שפוגעת באפשרות להסדר. לא שותפה לעמדותיו של ליברמן, אבל מעריכה אותו על הפרגמטיות שלו". לעומת זאת, אמרה: "אני והרצוג, שנינו מרגישים טוב ומקבלים חיבוק מהציבור".

הרצוג מצדו התייחס אמש לשאלה אם יצטרף לממשלה בראשות נתניהו אחרי הבחירות. "על פי הסקרים האחרונים, צריך לשאול את נתניהו אם יצטרף לממשלת הרצוג, ולא להיפך", אמר ב"אולפן שישי" בערוץ 2. "לפני עשרה ימים לא נתנו לנו במספרים את הסיכוי לעבור את רף ה-20 מנדטים. במהלך איפון, כמו בג'ודו, שינינו את המצב".

(עדכון ראשון: 12.12.14, 21:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully