וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגישה עם דרעי בוטלה - ישי בדרך החוצה מש"ס

14.12.2014 / 0:12

העזיבה של ישי נראית קרובה מתמיד: חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב שמעון בעדני, הורה לדרעי לבטל את הפגישה שתכנן עם ישי על רקע הקרע המתמשך בין השניים. כמו כן, ניתנה הוראה לכל הפעילים שלא להתראיין בנושא

אלי ישי מגיע לעין כרם לבקר את הרב עובדיה יוסף. יואב דודקביץ'
דורש את הרחבת מועצת חכמי התורה. ישי/יואב דודקביץ'

האם חבר הכנסת אלי ישי יפרוש מש"ס אחרי 30 שנה? בסביבתו של ישי אמרו אמש (שבת) כי אם יו"ר המפלגה אריה דרעי לא יקבל את רשימת הדרישות שהציג, הוא לא יישאר במפלגה. השניים היו אמורים לקיים היום פגישה, אולם חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב שמעון בעדני, הודיע לדרעי לבטל את הפגישה. הרב בעדני אמר שכוונות הפרישה של ישי יטופל אך ורק על ידי מועצת חכמי התורה. כמו כן, ניתנה הוראה לכל הפעילים והנציגים בש"ס שלא להתראיין בנושא כל ולהתרכז במערכת הבחירות הקרובה. בש"ס אומרים כי ההוראה שלא לקיים היום פגישה ניתנה גם בגיבוי נשיא מועצת החכמים הרב שלום כהן.

במסגרת המחלוקת בין השניים דורש ישי שותפות עם דרעי בהרכבת הרשימה לכנסת בשיטת ה"ריצ'רץ" לצד סמכויות נוספות בניהול המפלגה. מעבר לכך, הוא דורש גם את הרחבת מועצת חכמי התורה בהוספת רבנים נוספים.

עוד ידיעות באותו נושא:
לשכתו של ישי: "איימו לדקור אותו אם יקים מפלגה חדשה"
בדרך לפרוש מש"ס? ישי קיבל ברכה מהרב שטיינמן
רבנים ספרדים בכירים לצד ישי: "נתמוך בו אם יפרוש מש"ס"

בכירי מפלגת ש"ס התכנסו בחיפה. שלומי גבאי
הקרע לא ניתן לאיחוי. ישי ודרעי/שלומי גבאי

בפגישה שהתקיימה ביום רביעי בירושלים, ובה השתתף ישי, הציג חבר מועצת חכמי התורה הרב שמעון בעדני מסמך שאותו כינה "הדרישות של דרעי", ובין היתר הן אלו שהובילו לפיצוץ במגעים שהתנהלו בין הצדדים. לפי גורמים המעורים בפרטים, במסמך שהציג הרב בעדני נכתב בין היתר כי ישי יידרש לקבל אישור מדרעי לפני ריאיונות שיעניק לכלי התקשורת בנושאים מרכזיים או על פעילויות ציבוריות שירצה להוציא לפועל, ועל כל התערבות ברשת החינוך של ש"ס, אם ירצה בכך. נוסף לכך, נדרש מישי להכיר במועצת חכמי התורה כסמכות הרוחנית העליונה. לישי הובהר שאם יפר את אחת מהדרישות, הוא יפוטר מתפקידו לאלתר.

כמו כן, בימים האחרונים הציע דרעי לישי להיות מספר 2 ברשימת ש"ס לכנסת הבאה ולכהן בתפקיד שר בכיר בממשלה הבאה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
עצרת לזכרו של הרב עובדיה יוסף במלאה שנה לפטירתו. נועם מושקוביץ
עצרת לזכרו של הרב עובדיה יוסף במלאת שנה לפטירתו, השנה/נועם מושקוביץ

גורמים בש"ס אמרו כי אין כל התקדמות משמעותית במגעים שמתנהלים בין הצדדים. "כל אחד מתבצר בעמדתו", הם אמרו.
בסביבתו של ישי ממשיכים לרמוז על ריצה עצמאית. האפשרות הזו הופכת ביממה האחרונה מציאותית יותר מאחר שאם לא יחול שינוי דרמטי במגעים בין הצדדים, הפיצוץ בש"ס הוא בלתי נמנע.

ישי נהנה מסקרים שפורסמו לאחרונה המראים כי ש"ס בראשותו תקבל יותר מנדטים מדרעי או מסקרים מחמיאים המראים שמפלגה שלו ושל השר אורי אריאל תגרוף 7 מנדטים.

(עדכון ראשון: 22:56)

לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully