וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים מש"ס נגד ישי: "נאמנים למרן, מחזקים את דרעי"

14.12.2014 / 15:20

חברי הכנסת של הסיעה התכנסו ופרסמו הודעת תמיכה ביו"ר, כפי הנראה גם מחשש שגורלם יהיה דומה לזה של ישי, שצפוי לעזוב את המפלגה ביממה הקרובה. "קוראים לישי לחזור בו מכוונתו לפלג את ש"ס"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

על רקע כוונתו של ח"כ אלי ישי לפרוש ביממה הקרובה מש"ס, נפגשו היום (ראשון) חברי הכנסת של המפלגה במלון הילטון בתל אביב והחליטו כי הם מעניקים גיבוי פומבי ליו"ר המפלגה ח"כ אריה דרעי. על אף הניסיונות להציג זאת כפגישה חשאית, ח"כ בש"ס שהיה מיוזמי המפגש אמר: "אריה דרעי ואלי ישי אמנם לא השתתפו בה, אבל הם ידעו שהיא צפויה להתקיים". ההערכה כי ללא קשר לקיום הפגישה, ישי יעזוב את המפלגה ביממה הקרובה.

בחירות 2015 - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
החבילה הנדיבה של הרצוג נחשפת: לבני תזכה ל-6 שריונים
בליכוד תקפו את לבני: "שתפסיק לנבל את הפה"
"הריבים עם בנט מאחוריי": דני דיין הצטרף לבית היהודי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חברי הכנסת של ש"ס מציגים: תמיכה פומבית ואחידה בדרעי. הפגישה במלון הילטון, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסיום הפגישה פרסמו הח"כים הודעה שלפיה הם תומכים בדרעי וקוראים לישי לחזור בו מכוונתו לפלג את ש"ס. "אנו החתומים מטה, חברי הכנסת של סיעת ש"ס, נתכנסנו כאן בעיר תל אביב, נאמנים לדרכו של מרן רבנו עובדיה יוסף ונשמעים להוראות מועצת החכמים בנשיאות מרן ראש הישיבה חכם שלום, מודיעים בזאת כי למרות שהדבר מובן מאליו, גם המובן מאליו מוטב שייאמר: אנו מחזקים את ידי יו"ר התנועה ח"כ הרב אריה דרעי אשר מונה מפי קודשו של מרן ומועצת החכמים גם יחד", נכתב". "אנו קוראים לחברנו ח"כ הרב אליהו ישי לחזור בו מכוונתו לפלג את התנועה הקדושה ולהישמע להוראות מועצת חכמי התורה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הודעת התמיכה בדרעי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממכתב הח"כים ניתן להסיק שפרישתו הצפויה של ישי משפיעה גם על יחסי הכוחות בתוך המפלגה. עד כה, שורה של חברי כנסת המזוהים עמו הסתתרו מאחוריו והותירו לו להילחם עבורם נגד דרעי כשהוא ניצב בחזית. כעת, כשכוונתו לפרוש, הם חוששים שימצאו את עצמם מחוץ לרשימת המפלגה לכנסת הבאה ומנסים ליישר קו עם היו"ר. את החשש הזה כבר הביעו חלקם בשבועות האחרונים, עוד בטרם דיבר ישי באופן רציני על אפשרות שיעזוב את המפלגה.

יחבור לאריאל או יקים מפלגה? האפשרויות של ישי

מקורבים לישי אמרו היום לוואלה! חדשות כי אין בכוונתו לפרוש מהחיים הפוליטיים. לדבריהם, הוא עדיין בוחן את האפשרויות של חבירה לשר אורי אריאל או לחילופין הקמת מפלגה חדשה לבדו. "משפחתו הקרובה מאוד דחפה אותו לפרוש מהחיים הפוליטיים למשך זמן מסוים, אך רבנים שעמם הוא מתייעץ החליטו אחרת וכך הוא ינהג", הם אמרו. זאת על רקע המשבר המתמשך בינו לדרעי.

ישי עצמו יאלץ להודיע בתוך יממה על עתידו הפוליטי. בינתיים, הוא ממתין להודעתו של השר אורי אריאל שצפוי להיפגש הערב לפגישה מכרעת עם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ולהחליט אם הוא מתכוון לפרוש מהמפלגה ולחבור לישי או להמשיך במפלגתו. במקרה שהחיבור בין השניים לא יעבוד, ישי צפוי להקים מפלגה חדשה. אפשרות זו פחות טובה עבורו, גם בשל אחוז החסימה הגבוה שיהיה לו קשה לעבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully