וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציפי לבני: "השבוע שינינו את כל מפת הבחירות"

יום אחרי שאושר האיחוד עם מפלגת העבודה בראשות הרצוג, השתתפה יו"ר התנועה בכנס של לשכת סוכני הביטוח. "הסכמנו לעבוד יחד לאורך כל הזמן, אם ניבחר", אמרה לבני, שזכתה בשישה שריונים ברשימה המאוחדת

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

"עד לפני שבוע היה נראה כי הבחירות מיותרות, או כאילו התוצאה נבחרה מראש. השבוע שינינו את כל מפת הבחירות", כך אמרה הבוקר (שני) יו"ר התנועה ח"כ ציפי לבני. בכנס של לשכת סוכני הביטוח בתיאטרון הבימה בתל אביב הוסיפה שרת המשפטים לשעבר: "הסכמנו לעבוד יחד לאורך כל הזמן, אם ניבחר. אנחנו יודעים להתנהל יחד, וזה לא ברור מאליו בפוליטיקה. אין הרבה שיודעים לעבוד יחד. שנינו ציונים".

היא יצאה נגד הקיפאון המדיני ואמרה שהתנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא זה מרחיקה את ישראל מהקהילה הבינלאומית. "התפיסה האזורית היא חשובה, אבל היא לא תתקיים מבלי ניסיון שלנו להיכנס למו"מ ולנסות לפתור את הסכסוך", אמרה והוסיפה כי עם זאת - גם פעולותיו של יו"ר הרשות אבו מאזן לא מועילות. "בשורה של התנהלויות מאוד בעייתיות הוא קיבל החלטה אסטרטגית שפוגעת בישראל ודוחקת בה". לדבריה, הפנייה של הפלסטינים לאו"ם לא תתקבל. "צריך הנהגה שתדע לרתום את העולם לאינטרסים שלנו. זו לא ההנהגה שמציג היום נתניהו".

בהמשך התייחסה לביקורת שהציגה את האיחוד שלה עם הרצוג (שזכה לשם הזמני "הגוש הציוני") ואמרה כי "זה מקומם שיש ניסיון לייצר תפיסה כאילו יש גוש אחד שהוא המחנה הלאומי. "אני רוצה להילחם על הזכות לדבר על היהדות, לא המשיחית - אלא זו המקבלת, הדמוקרטית", הוסיפה.

בחירות 2015 || אזור מיוחד בוואלה! חדשות
אלדד יניב יתמודד בעבודה: "רוצה להיות חלק מתיקון"
אלי ישי נערך לפרישה: שוקל להקים מפלגה חדשה בשם "מרן"
ליברמן: "למחנה הלאומי יש יותר ממועמד אחד לראשות הממשלה"

ציפי לבני ויצחק בוז'י הרצוג במסיבת עיתונאים, דצמבר 2014. דרור עינב
"שנינו ציונים". לבני ויצחק הרצוג ביום שבו הודיעו על רציתם המשותפת/דרור עינב

אמש אישרה ועידת מפלגת העבודה את הסכם האיחוד עם מפלגת התנועה, שעליו חתמו ברביעי האחרון יו"ר העבודה יצחק הרצוג ויו"ר התנועה לבני. בוועידה שהתקיימה בגני התערוכה בתל אביב אישרו הנוכחים את האיחוד פה אחד. "ביחד אנחנו נוביל את הרשימה המשותפת האיכותית ביותר, שתנצח את הבחירות ותחליף את ההנהגה", אמר הרצוג.

כחלק מההסכם, קיבלה התנועה שישה שריונים ברשימת העבודה לכנסת ה-20. פרט למקום השני ברשימה ששוריין ללבני, התנועה תזכה גם במקומות 8, 16, 21, 24 ו-25 ברשימה המשותפת. המקום ה-11 ברשימה שוריין גם הוא, לשיקול דעתו של הרצוג, שעשוי לשבץ שם את יו"ר מפלגת קדימה ח"כ שאול מופז, אם וכאשר יגיעו השניים להבנות. גורמים במפלגת העבודה אמרו כי אין כל חדש במגעים עם פרופסור מנואל טרכטנברג, ששמו עלה כמועמד להצטרף לשורות העבודה לקראת הפריימריז במפלגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"השותפות מדברת אל לב הציבור"

הסקרים לאחר האיחוד בין לבני והרצוג החמיאו לשניים, והפכו את העבודה למפלגה הגדולה ביותר. לבני, שלא חצתה את אחוז החסימה לבדה, הגדילה את כוחה של מפלגת העבודה שזכתה ב-24 מנדטים בסקר ערוץ 2. שתי המפלגות מחזיקות בכנסת הנוכחית ב-21 מושבים.

בסוף השבוע חיזקה לבני את הרשימה המשותפת והבהירה כי עד לפני שבוע היו בזירה הפוליטית כמה מפלגות בינוניות – מה שהשתנה באחת עם ההכרזה על החבירה. "אמרתי להרצוג שהשותפות מדברת אל לב הציבור, לאנשים שהיה קשה להם להצביע לעבודה בנפרד. הוא קיבל את ההחלטה, עמד מאחוריה, ובשבוע שבו התחלנו לעבוד יחד – ראו זוגיות שעובדת, וראו את זה גם בסקרים. מ-13-14 מנדטים הוא הפך למועמד לראש ממשלה. הוא קפץ על הסוס הדוהר, וזה בדרך ללשכת ראש הממשלה".

אתמול תקפו בליכוד את לבני, לאחר שזו התארחה בתכנית הסאטירה "מצב האומה" ותקפה את ראש הממשלה בנימין נתניהו, כשתיארה את הזוגיות בינה לבין הרצוג, ואמרה כי "יש לנו זוגיות יציבה. החלטנו מראש שאנחנו לא נריב על מי שוטף כלים ומי עושה כביסה, שנינו נוריד את הזבל ביחד". בנוסף, לבני אמרה כי "עדיפים שני מועמדים בפוטנציה על פני מועמד באימפוטנציה". בנוסף, כשנשאלה על כך שבעשור האחרון עברה בין ארבע מפלגות, ענתה: "מפלגה זו רק פלטפורמה". השר יובל שטייניץ אמר כי מוטב שהיא "תפסיק לנבל את הפה", והשר ישראל כץ ביקר את "הסגנון והרמה", ומנגד מיהר לשאול את עוקביו "האם לבני על סמים?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully