וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "אנחנו צריכים להיות פרגמטיים ולא פנאטיים"

16.12.2014 / 0:12

באירוע להשקת הספר "תעשיית השקרים", התייחס שר החוץ לתשומת הלב המועטת מדי להכרה אפשרית של האו"ם בפלסטין. "אנחנו תחת מתקפה מדינית אדירה - ומתעסקים בבחירות. את מי זה מעניין?"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: שניר דבוש

"אנחנו בתחילת מלחמה. אנחנו צריכים לעשות בחירה פרגמטית, לא פנאטית ולא אוטופית" – כך אמר שר החוץ אביגדור ליברמן אמש (שני) באירוע להשקתו של הספר "תעשיית השקרים", מאת בן דרור ימיני. ליברמן המשיך ועקץ את שותפיו לקואליציה: "הלוואי שפרגמטיזם הייתה המילה הדומיננטית בשיח של החברה הישראלית. אנחנו קרועים בין אוטיזם, פרגמטיזם ופנאטיזם", אמר, כשדבריו כוונו ככל הנראה לקו האידאולוגי של מפלגת הבית היהודי.

בדבריו, התייחס ליברמן למאורעות יום רביעי ולתשומת הלב המועטה מדי, לטעמו, שמופנית אליהם. "כולם מדברים על יום רביעי הגדול: האו"ם הולך להכיר במדינה פלסטינית, לוקסמבורג רוצה להוריד את החמאס מרשימת ארגוני הטרור וממשלת שוויץ מכנסת את המדינות החתומות על אמנת ז'נבה כדי להגביל את הזכות שלנו להגנה עצמית. כשמסתכלים על האירועים, צריך להבין שאנחנו תחת מתקפה מדינית אדירה ואנחנו רק מתעסקים בבחירות. את מי זה מעניין?", תהה ליברמן.

ג'ון קרי ואבו מאזן במהלך הוועידה של המדינות התרומות לשיקום רצועת עזה המתקיימת בקהיר 12 באוקטובר 2014. רויטרס
"האו"ם יכיר במדינה פלסטינית ואנחנו מתעסקים רק בבחירות". אבו מאזן וקרי/רויטרס

כמו כן, התייחס ליברמן ליחסים הטעונים עם ארצות הברית לאחרונה, ובהם רמז להשתלחויות של שר הביטחון משה יעלון בשר החוץ האמריקני, ג'ון קרי. "מי שמצפה לווטו מארה"ב, צריך להבין שאי אפשר גם להשתלח בה", אמר. "היחסים עם ארה"ב הם אבן יסוד במדיניות החוץ של ישראל, מי שמשתלח כל הזמן בשר החוץ האמריקני צריך להציע משהו במקום. קיימים חילוקי דעות עם האמריקנים ולא צריך ללבן את זה בתקשורת – מי שרוצה לבנות מדיניות צריך להבין שחילוקי דעות מלבנים בצורה מכובדת בחדר סגור ולא בפומבי".

ליברמן התייחס בדבריו גם למשבר הישראלי-פלסטיני, ואמר כי גם בנושא זה, "לא צריך להיות צודק, צריך להיות חכם". לדבריו, "היעדר היוזמה המדינית הוא חלק מהבעיה. אי אפשר להגיד 'לא, לא, לא', צריך להגיד מה כן". הוא הוסיף, כי המאורעות במזרח התיכון גרמו לעולם המערבי להבין שישראל אינה הבעיה. "באביב הערבי העולם הבין שישראל והציונות הם לא האיום עליהם, אלא דאעש, ג'בהת א-נוסרה ואל-קאעדה. חשוב שנאמץ לעצמנו גישה פרגמטית כי בלעדיה, לא יעזור לנו שאנחנו צודקים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"באביב הערבי העולם הבין שישראל היא לא האיום". הוצאה להורג של דאעש בסוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול רמז ליברמן בראיון לוואלה! חדשות, כי יש לראותו כמועמד ריאלי לראשות הממשלה במקום בנימין נתניהו. "למחנה הלאומי יש יותר ממועמד אחד לראשות הממשלה", אמר ליברמן.

לדברי ליברמן, הוא מתנגד להפיכת מערכת הבחירות הנוכחית למערכת בעלת אופי פרסונלי. "אותנו מעניינת המהות. מי שאין לו משנה סדורה – תוקף באופן אישי", הוא הסביר. "אני לא פוסל את הרצוג, את בנט או את דרעי. גם נתניהו ישב עם כולם – העבודה, קדימה ולבני. בהתאם לכך, אנחנו גם לא שייכים למחנה 'רק לא ביבי'".

(עדכון ראשון 21:58)

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully