וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים בש"ס מתנערים מהמכתב לישי: "לא אישרנו את הנוסח"

18.12.2014 / 12:24

חברי המפלגה טוענים כי המכתב החריף שנשלח אתמול ליו"ר המפלגה לשעבר אינו משקף את דעתם. ח"כ מרגי, המזוהה עם ישי: "חלק מהדברים לא היו לרוחי, ביקשתי להוריד את הסוף אבל נאמר לי שהמכתב כבר נשלח לעיתונאים"

צילום: עומר מירון, עריכה: שניר דבוש

(תומכי היו"ר דרעי מתפרעים בתום הודעתו של ישי על פרישה מש"ס, השבוע)

יממה אחרי שש"ס פרסמה את המכתב של חברי מפלגתה נגד ח"כ אלי ישי, שפרש משורותיה ומקים בימים אלו רשימה עצמאית, טוענים כמה מחבריה כי התנגדו לנוסח המכתב, אך כשביקשו לעדן אותו נמסר להם שהוא כבר "מופיע בתקשורת". עוד טוענים חברי ש"ס, כי מי שניסח את המכתב הם בכירים במפלגה המזוהים עם היו"ר אריה דרעי – חרף טענותיו של האחרון כי אין לו חלק במאבק נגד ישי. כך, למשל, טען ח"כ יעקב מרגי, כי "חלק מהדברים במכתבים לא היו לרוחי".

בשיחה עם וואלה! חדשות הדגיש ח"כ מרגי כי הוא אינו חוזר בו ממהות המכתב, אלא מהנוסח. "לא היה נוח לי עם חלק מהביטויים", אמר. "היה לחץ של זמן, תוך רצון של גורמים במפלגה לבלום את ההתקפה של ישי". לדבריו, "כולם בידידות טובה ובאהבה אתו. אנחנו מקווים שישי, בשר מבשרנו, יהיה חלק מהמפלגה עד הבחירות הבאות".

פילוג בש"ס || כתבות נוספות:
באזז בחירות: דרעי סופג אש על הפילוג בש"ס
בדרך לאיחוד? הפגישה החשאית של אלי ישי ואורי אריאל
הסתה פרועה ברשת נגד ישי; "הילדים חוששים שיקרה לו משהו"

אלי ישי מגיע לישיבת סיעת ש"ס , מרץ 2013. יואב דודקביץ'
"נאמר לנו שיש כבר הסכמה למכתב". ח"כ ישי/יואב דודקביץ'

ח"כ ניסים זאב התייחס גם הוא לסערה סביב המכתב נגד ישי וטען כי הוא לא עודכן בפרטים. "ידעתי שיש מכתב רק אחר הצהריים - נאמר לי שיש נוסח מוכן וביקשו לאשר אותו", אמר. "ביקשתי להוריד כמה מילים שהיו קשות במיוחד. מאוחר יותר, התקשרתי שוב לאחר שעיינתי במכתב וביקשתי להוריד את הסוף שלו. נאמר לי שזה כבר נשלח לעיתונאים. ביקשתי לנסח נוסח נפרד מחבריי, אך נאמר לי שכבר ישנה הסכמה לנוסח על ידי החברים. בדיעבד התברר לי שגם חברים נוספים במפלגה ביקשו לשנות את המכתב".

במכתב המדובר התייחסו הח"כים לדברים שאמר ישי אחרי פרישתו, שנעשה ניסיון לעשות פוטש במפלגה. "בימים האחרונים הנך מפיץ כי נעשה בשנה האחרונה ניסיון לפילוג בסיעה של כמה חברי כנסת ושאתה מנעת את זה, וכן שכאילו חל איסור להתראיין שלא באישור יו"ר התנועה הרב אריה דרעי", כתבו. "הרינו להבהיר, לא די במעשה החמור שעשית בכך שעזבת את התנועה תוך שימוש בשמו של מרן וחילול השם, הנך מוסיף חטא בכך שהנך בודה סיפורים מלבך. לבל ישתרש שקר זה נעמיד דברים על דיוקם".

ישי הודיע בתחילת השבוע על פרישתו מש"ס, והוא נאלץ לעשות זאת לבדו. גם חברי הכנסת ניסים זאב ויעקב מרגי, שנחשבו למזוהים עם ישי, אמרו כי הם נשארים בש"ס ולא יעזבו אותה. בתגובה להתפתחות האחרונה, הם שיגרו אתמול מכתב לישי, בו הגדירו את עזיבתו "מעשה חמור" והכחישו את טענתו שלפיה הם היו שותפים בניסיון להדיח את דרעי ולפלג את התנועה. "לא נשתוק ולא ניתן לך, או לאף אחד מטעמך, לנסות לפגוע בתנועה על ידי הפצת עובדות שאינן נכונות", כתבו.

לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully