וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "במקום לקלל, בנט והימין צריכים להגיד לי תודה"

21.12.2014 / 0:46

מטה הרצוג ולבני פרסם הודעה שבה אישר בדיעבד כי יו"ר התנועה ביקשה מג'ון קרי לדחות ההצבעה על הכרה במדינה פלסטינית עד אחרי הבחירות. "אנו משתמשים בקשרים המדיניים שלנו לטובת המדינה"

ציפי לבני בישיבת סיעה של התנועיה, דצמבר 2014. נועם מושקוביץ
"שאף אחד לא ידבר איתנו על פטריוטיות". ח"כ ציפי לבני/נועם מושקוביץ

חברת הכנסת ציפי לבני (התנועה) הגיבה אמש (שבת) לביקורת הקשה שנמתחה עליה מימין בעקבות הדיווח שלפיו ביקשה משר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי לדחות את ההצבעה על ההכרה בפלסטין במועצת הביטחון של האו"ם עד לאחר הבחירות בישראל. "במקום לקלל, בנט וחבורת הקיצונים מהליכוד היו צריכים להרים טלפון ללבני ולומר תודה אלף פעם - כי בניגוד לכל שיקול פוליטי, היא פעלה למען האינטרסים של מדינת ישראל ולא השאירה אותם להסביר לציבור איך ביטחון ישראל הופקר בזירה הבינלאומית", נמסר בהודעה מהמטה המשותף של הרצוג ולבני.

הרצוג ולבני התייחסו למתקפה נגד יו"ר התנועה בטקס הדלקת נרות שבו השתתפו הערב יחד ברעננה. "מדיניות נתניהו הובילה את ישראל לבידוד בינלאומי", אמרה לבני בטקס. בכך, למעשה, אישרה לבני את מה שפורסם הלילה במגזין האמריקני "פוריין פוליסי" על השיחה בינה לבין קרי.

"אנחנו נדע להוביל מהלכים אחראיים למען המדינה ולמען האינטרסים הביטחוניים והמדיניים של ישראל", אמרה לבני והוסיפה: "נמשיך לפעול ולהגיד לכל אחד בעולם: אל תפגעו במדינת ישראל. אנחנו לא עושים פוליטיקה, אנחנו משתמשים בקשרים המדיניים שלנו לטובת המדינה. שאף אחד לא ידבר אתנו על פטריוטיות".

עוד על בחירות 2015
ח"כ שטרן פורש מהתנועה: "מקומי הטבעי לא במפלגה"
יחימוביץ' נגד ליברמן: "מעורר בי חלחלה, יש גבול לספינים"
חיים ילין הצטרף ליש עתיד: "לנתניהו אין נחישות להנהיג"

יצחק (בוז'י) הרצוג בוועידת מפלגת העבודה, גני התערוכה. דרור עינב
"שלא יעזו בימין הקיצוני לחלק לנו ציונים". ח"כ יצחק הרצוג/דרור עינב

הרצוג הגן על שותפתו החדשה ואמר: "זה מאבק של הציונות מול הקיצוניות. אנחנו מחנה משותף אחד חזק". לדבריו, "שמעתי שבנט תקף הערב את לבני. שלא יעזו בימין הקיצוני לחלק לנו ציונים ושלא יעזו ללמד אותנו מהי טובת המדינה. נתניהו והימין הקיצוני דרדרו את ישראל לשפל מדיני ולשפל חברתי וחיסלו את התקווה. במקום השיח של שנאה ופילוג נביא חיבור ושיתוף. אני גאה שמנענו החלטה חד צדדית של הפלסטינים".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מכה לנתניהו: בית הדין של הליכוד ביטל את השיריונים שאושרו במרכז. לשכת העיתונות הממשלתית
"נחשף פרצופם האמתי של הרצוג ולבני". ראש הממשלה בנימין נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

השניים, כאמור, התייחסו לתגובות הנזעמות שפורסמו קודם לכן על ידי חברי הליכוד והבית היהודי. "נחשף פרצופם האמתי. מיד אחרי הבחירות הם מתכוונים לסגת ולאפשר הקמת 'חמאסטן' שניה ביהודה ושומרון", נמסר ממטהו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"הצמד הרצוג-לבני מסוכן לישראל. הם מעדיפים אינטרסים פוליטיים צרים על פני האינטרס הלאומי", תקף סגן השר אופיר אקוניס. "במערכת הבחירות הזאת נחצים כל הקווים האדומים. הגברת לבני, שכישלונה במשא ומתן עם הפלסטינים נמשך כבר לאורך שנים, משיאה עצות לשר החוץ האמריקני, רק כדי לקדם את האינטרסים הפוליטיים האישיים שלה".

שר הכלכלה נפתלי בנט ביקר גם הוא בחריפות את לבני. "היא הגיעה לשפל של חתרנות מדינית", אמר. "מאחורי הגב של ממשלה מכהנת היא מתזמנת פעולות שיזיקו לישראל, והכל על מנת לפגוע ב'ביבי-בנט'. האינטרס של הגברת לבני לא קודם לאינטרס של המדינה, ודרישה לתזמון מתקפה על ישראל היא חציית קו אדום. לדבריו, "ישראל על פי לבני היא מדינה מתנצלת, שמתנהלת על פי אינטרסים פוליטיים. אני מצפה מיו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג, שאני מעריך את כנות כוונותיו, לקרוא לסדר את לבני, שבימים האחרונים זונחת כל קו ממלכתי ומייצרת אווירה מסיתה, אנרכיסטית ומסוכנת למערכת הבחירות".

למילים הקשות נגד שרת המשפטים לשעבר הצטרפו חברים נוספים בסיעת הבית היהודי. "חתרנות השמאל - אז לבני ביקשה מקרי לדחות את האמבוש על ישראל לא כי זה לא טוב למדינה, אלא כי זה לא טוב לשמאל בבחירות. אין דברים כאלה", כתבה ח"כ איילת שקד בפייסבוק.

שרת המשפטים ציפי לבני עם שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי. רומא, מאי 2013. רויטרס
ציפי לבני ושר החוץ ג'ון קרי במהלך פגישתם ברומא אשתקד/רויטרס

בדיווח שפורסם הלילה נטען כי לבני ונשיא המדינה לשעבר שמעון פרס טענו בפני קרי כי הצבעה על הצעת ההחלטה הפלסטינית תשרת את אנשי הימין - ובהם ראש הממשלה ושר הכלכלה נפתלי בנט. לפי הדיווח, שהתבסס על דבריהם של שלושה דיפלומטים מהאיחוד האירופי, הזהיר קרי את 28 שגרירי המדינות החברות באיחוד האירופי כי כל פעולה של מועצת הביטחון תחזק את ידיהם של הקיצוניים בישראל, המתנגדים לתהליך השלום. עם זאת, שר החוץ השאיר פתח לתמיכה של וושינגטון בהחלטה של מועצת הביטחון, כל עוד לא מדובר בכזו החורצת מראש את תוצאות המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים.

לדברי דיפלומט אירופי, שר החוץ האמריקני קבע בצורה נחרצת כי יש להשהות כל מהלך בנושא עד אחרי חודש מרץ, שבו יתקיימו הבחירות. "קרי הבהיר בצורה מאוד מאוד ברורה כי עבור ארצות הברית, אין כל כוונה לדון בהצעות כאלו ואחרות לפני הבחירות".

עוד הוסיף הדיפלומט, כי לבני הבהירה לקרי שמהלך מסוג זה יחזק בעיקר את ראש הממשלה, אשר מתנגד נחרצות למאמץ הדיפלומטי של הפלסטינים. "אם החלטה כזו תתקבל על ידי הקהילה הבינלאומית, הדבר יחזק את נתניהו והימין הקיצוני בישראל", ציטט הדיפלומט האירופי את קרי. לדבריו, החלטה כזו תחזק גם את הקיצוניים הפלסטינים. דיפלומט אירופי אחר הוסיף כי החלטה כזו מצד האו"ם "תיתן תנופה למפלגות הימין, ואף קיים החשש שתחזק את הכוחות הקיצוניים יותר".

לפניות לכתב עמרי נחימאס: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 21:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully