וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צינורות הכסף: האוליגרכים שעל לבם מתחרים דרעי וישי

21.12.2014 / 20:32

מאבקי הכוחות בין יו"ר ש"ס הנוכחי לקודמו עלו בשבועות האחרונים מדרגה, אך מעטים יודעים שהשניים לא נאבקים רק על מנדטים, אלא גם על כספי שני אנשי עסקים שמחלקים את זמנם בין ישראל לחו"ל וידועים בכיסיהם העמוקים

אריה דרעי ואלי ישי במליאת הכנסת בעת הדיון על חוק פיזור הכנסת. דוברות הכנסת,
לא רק מאבק על מנדטים. דרעי וישי/דוברות הכנסת

המאבקים בין אריה דרעי וש"ס לאלי ישי ומפלגתו החדשה "העם איתנו" עלו לאחרונה שלב, והם צפויים להיות מכוערים יותר ויותר ככל שיתקרב מועד הבחירות. אבל היריבות לא נגמרת בפן הפוליטי. לא רבים יודעים זאת, אך על השולחן החרדי-ספרדי יש גם הרבה מאד כסף, שעליו מתחרים השניים. בשבועות האחרונים נאבקים דרעי וישי מאחורי הקלעים בין היתר על לבו של האוליגרך הגיאורגי, מיכאל (מיכו) מירילשוילי (בנו המילארדר החרדי יצחק מירלשוילי). הלילה (ראשון) יטוס הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף, המזוהה עם דרעי, לסנט פטרסבורג שברוסיה לאירוע של הקהילה היהודית, שבו יהיה מירילשוילי.

גם אם בסביבת השניים לא מודים בכך באופן רשמי, להשתתפותו של יוסף באירוע יש משמעות גדולה. ערב הבחירות, כשברקע הסקרים מעידים על ירידה גדולה בכוחה של ש"ס ורשימת האיומים מבית ומחוץ רק הולכת וגדלה, מבקש דרעי לחבק את אחד התורמים הגדולים של ש"ס, אך בעיקר להבטיח כי מירלשוילי ובנו לא יזרימו כסף למפלגה החדשה של ישי.

לפי גורמים המעורים בפרטים, החשש של דרעי נובע בין היתר ממערכת היחסים ההדוקה בין מירלשוילי לרב שלמה משה עמאר, הרב הראשי הספרדי לשעבר - שמכהן היום כרב הראשי של ירושלים. בין ש"ס ועמאר שורר "שלום קר", אך לפי אותם גורמים, אנשים הקרובים לעמאר ומזוהים עם ישי עלולים לנצל את הקרבה עם מירלשוילי לטובת מפלגת "העם איתנו". לפי הגורמים, לא רק דרעי אלא גם בסביבתו של מירלשוילי, יש מי שינסה לבלום אפשרות כזו.

בחירות 2015 || סיקור מיוחד:
פריצת דרך לאיחוד הרשימות הערביות; סקר: את מי רוצים בראש?
תקומה נשארת בבית היהודי: מכה לישי - וגם לנתניהו
לבני: "במקום לקלל, בנט והימין צריכים להגיד לי תודה"

מיכאל מירילשוילי עם רוה"מ בנימין נתניהו. זקא,
מירילשוילי/זקא

מיכאל מירילשוילי נולד ב-1960 בגאורגיה, אולם את רוב חייו העביר בסנט פטרסבורג, שם למד רפואה. בראשית שנות ה-80 הקים עסקים בתחום הרפואה, התרופות, הבנייה וההימורים. כמו כן יש ברשותו גם מרכזי קניות.

בעשור הקודם מירילשוילי נדון למאסר בעקבות מעורבות בחטיפה של שני אנשים שהיו מעורבים, לכאורה, בחטיפת אביו - מראשי הקהילה היהודית בגאורגיה. השקעותיו של מיכאל ברוסיה היום הן בתחום הנדל"ן ובנוסף, בשליטתו כמה חברות שהוקמו בישראל בשנים האחרונות - בהן חברת האנרגיה "באר יצחק", חברת היהלומים "חושן ארגמן" והחברה המפעילה את ערוץ 20.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אלי ישי במסיבת עיתונאים מכריז על הקמת מפלגה חדשה. נועם מושקוביץ
ישי במסיבת העיתונאים שבה הודיע על פרישה מש"ס והקמת מפלגת "העם איתנו"/נועם מושקוביץ
"מיכאל מירילשוילי מסוגל להזרים מיליון דולר לאריה דרעי וש"ס, אך מנגד מיליון נוספים לישי"

בנו בן ה-30, יצחק מירילשוילי, נחשב לאיש עסקים מצליח שהונו מוערך לפי מקורות שונים ביותר ממיליארד דולר. הוא הקים ב-2006 יחד עם שני אנשי עסקים את הפייסבוק הרוסי וי-קונטקטה - רשת חברתית שהיום חברים בה יותר מ-280 מיליון דוברי רוסית מכל העולם. ב-2013 מכר מירלשוילי את אחזקותיה, שהסתכמו בכ-40% ממניות החברה, תמורת 1.2 מיליארד דולר.

הקשר של משפחת מירלשוילי עם ש"ס אינו חדש. מירלשוילי האב מכבד מאד את דרעי, אך גם מחבב את ישי. הוא רואה באחרון גם "השדכן" שחיבר אותו לרב עובדיה יוסף בתקופה שבה כיהן כיו"ר המפלגה. בנוסף, כמה חודשים אחרי פטירת הרב יוסף, נפגש יצחק מירלשוילי עם רבנים בכירים במועצת חכמי התורה של ש"ס, המזוהים בעיקר עם דרעי, שביקשו ממנו לעזור לתנועה. גם לפני מות הרב יוסף, שוחח האחרון עם מירלשוילי וביקש ממנו לעזור. לפי גורמים בש"ס, מירלשוילי העביר אז שלושה מיליון דולר למפלגה.

"מיכו תורם הרבה מאד כספים לעולם הישיבות החרדי", אומר עיתונאי בכיר במגזר החרדי, "כל ישיבה, אשכנזית או ספרדית שאי פעם ביקשה ממנו או מבנו תרומה, קיבלה את שביקשה". באשר לסוגיה הפוליטית הוא אומר: "הוא מסוגל להזרים מיליון דולר לאריה דרעי וש"ס אך מנגד מיליון נוספים לישי". כאמור, העברת הכספים לישי היא מהלך שבסביבתו של דרעי עומלים רבות כדי למנוע.

איש העסקים הצרפתי שתומך בישי: מהבעלים של רדיו "קול ברמה"

בתוך כך, ישי זוכה גם לתמיכה של איש העסקים היהודי-הצרפתי צבי עמאר. כך לדוגמה, לילה לפני שהכריז ישי על הקמת מפלגה חדשה, נחת עמר בישראל ועודכן בכל הפרטים הקשורים בפרישתו מש"ס. עמאר, המכהן כנשיא הקהילה היהודית במרסיי שבצרפת הוא המנהל של חברת אופנת ספורט, נחשב לדובר של הקהילה היהודית במדינה וכן של ישראל ומושקע בעסקים שונים בישראל ובחו"ל. עמאר תרם בנדיבות לרב יוסף המנוח וכמעט בכל אחד מביקוריו בישראל הוא ביקר אצלו בביתו בירושלים.

לעומת מירלשוילי, במקרה של עמאר, ישי ורעייתו ציפי מיודדים מאוד עם משפחתו. לא פעם בשנים האחרונות הם בילו במשותף את חופשותיהם השנתיות בבית של עמאר במרסיי וקיימו חופשות משותפות בבית של עמר במתחם ממילא בירושלים. לפני כשנתיים השקיע עמאר השקעה כספית גדולה כשזכה במכרז להקמת תחנת הרדיו החרדית-ספרדית "קול ברמה". הוא מחזיק בגרעין השליטה של התחנה והעובדה הזו ללא ספק גם משפיעה על הרוח הנושבת בתכניות האקטואליה והבידור, שם נוטים יותר לטובת ישי.

מתחנת "קול ברמה" נמסר בתגובה: "לקול ברמה מערכת אקטואליה, בידור ותוכן מהמובילות בישראל ואיננה מושפעת מתמיכה או אג'נדה כזו או אחרת. אנו עובדים כשלנגד עינינו ערכים עיתונאיים וטובת קהל המאזינים".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully