וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי האוניברסיטאות: "לאפשר לסטודנטים להצביע בקמפוס"

22.12.2014 / 19:25

בכירי המוסדות האקדמיים בישראל דורשים מוועדת הבחירות להציב קלפיות באזור שבו לומדים הסטודנטים, כדי למנוע מצב שבו הם יוותרו על הצבעה בשל מרחק מכתובתם הרשמית. "יגדיל בצורה ניכרת את שיעור ההשתתפות בבחירות"

אוניברסיטת תל אביב. מיכל קידרון,
"פתיחת קלפיות בקמפוסים תגדיל משמעותית את היקף ההשתתפות בבחירות". קמפוס אוניברסיטת תל אביב/מיכל קידרון

יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה), פרופ' מנחם בן ששון, שיגר בימים האחרונים מכתב ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-20, שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן, ובו הוא מתריע כי סטודנטים רבים נאלצים לוותר על זכותם להצביע מאחר שהם גרים רחוק מכתובתם הרשומה במשרד הפנים, ועל כן יש להקים קלפיות בקמפוסים.

"אני משוכנע שפתיחת קלפיות בקמפוסים השונים, שבהן יוכל כל סטודנט להצביע בלי קשר למקום מגוריו – כפי שניתן היום לחיילי צה"ל, תגדיל בצורה ניכרת את שיעור ההשתתפות של אוכלוסייה זו בהליך הבחירות לכנסת", כתב בן ששון. "אני פונה אליך, למרות לוח הזמנים הקצר, להורות על פתיחת קלפיות בקמפוסים השונים למען אוכלוסיית הסטודנטים, המונה יותר מ-300 אלף איש".

בחירות 2015 || סיקור מיוחד:
שאול מופז מאותת על עתידו הפוליטי: "אני איש מרכז"
סקר: גם בלי אורי אריאל - מפלגתו של אלי ישי שורדת
בשל הבחירות: לא ימונו מחליפים למפכ"ל ולנציב שב"ס

אזרחים בוחרים לכנסת ה-19, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
"העדפתי לשבת וללמוד במקום לנסוע לבחור". קלפי בבחירות 2013/נמרוד סונדרס

פנייתם הרשמית של האוניברסיטאות לוועדת הבחירות היא הגושפנקה שלה קיוו סטודנטים רבים, שהביעו את מורת רוחם מהעובדה כי הקלפיות רחוקות ממקום מגורם בפועל. על המכתב חתומים שש האוניברסיטאות בישראל – העברית בירושלים, תל אביב, חיפה, בר אילן, בן גוריון שבנגב והאוניברסיטה הפתוחה - וכן הטכניון ומכון ויצמן למדע.

בן ששון נימק במכתבו כי יש להקל על ציבור הסטודנטים, שצפויים להוביל את המשק הישראלי בעתיד. "הסטודנטים הם עתידה של מדינת ישראל בכל התחומים ובכל המגזרים, הם נושאי הנטל המרכזי של שירות במילואים, הקמת משפחה ובניית החברה הישראלית", כתב. "רבים מהם, ודאי אלה המתגוררים בפריפריה, נאלצים לוותר על האפשרות לנסוע מרחק רב ליישוב שבו רשומה כתובתם במשרד הפנים, רק על מנת להגיע לקלפי ולהצביע. למותר לציין, ודאי בפניך, מהי מידת החשיבות שכולנו מייחסים להשתתפות בחגיגת הדמוקרטיה הגדולה של יום הבחירות בישראל, ובמיוחד עבור אוכלוסייה זו, שהיא הלכה למעשה דור העתיד של ישראל בכל התחומים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"ברוב העולם אפשר להצביע בקמפוסים"

התאחדות הסטודנטים פנתה באחרונה אף היא לשר התקשורת לשעבר גלעד ארדן בבקשה דומה, אך היא הוסיפה נימוקים נוספים מלבד אלו המוזכרים במכתב מטעם ור"ה. "סטודנטים העובדים בשכר שעתי וכורעים תחת הנטל הכלכלי, אינם מקבלים תמורה עבור יום הבחירות, ולכן יעדיפו לוותר על זכות ההצבעה", כתב יו"ר התאחדות הסטודנטים גלעד ארדיטי. "נוסף על כך, תאריך הבחירות, 17 במרץ, יעמיד סטודנטים רבים, שעדיין נמצאים בתקופת בחינות ועל כן זמנם מוגבל מאוד, בלחץ רב. ידוע לנו על ניסיונות רבים מול ועדת הבחירות המרכזית להגיע לפשרה או הסדר כלשהו אשר יסייע לסטודנטים להגיע לקלפי, אך הניסיונות טרם הביאו לתוצאות". עוד כתב ארדיטי, כי "ברוב המדינות בעולם לסטודנטים יש מגוון אמצעים להצביע בבחירות במקום לימודיהם, ולא רק במקום מגוריהם. מן הראוי שהסדר זה יהיה קיים גם במדינת ישראל".

חיים בנדיבה, סטודנט להנדסת בניין מאילת הלומד בטכניון ומתגורר בחיפה, היה סטודנט גם בבחירות הקודמות. לדבריו, המרחק מעיר הולדתו הוא שמנע ממנו מלהצביע ב-2013. "היה לי מבחן יום אחרי הבחירות, לכן העדפתי לשבת וללמוד, כמובן. גם השנה לא אצביע בגלל המרחק. הנסיעה גומרת אותי, ובטח לא אסע בשביל יום אחד", אמר.

נוית שיין, שנולדה בנהריה, היא סטודנטית לתקשורת ולסוציולוגיה באוניברסיטת בר אילן. בימים אלו היא שוכרת דירה בגבעת שמואל, אולם לדברי המרחק הרב מעיר הולדתה לא ימנע ממנה להצביע. "אני חושבת שאגיע כי חושב לי להשפיע, אבל זה יהיה מאד קשה לנסוע ולחזור. אני עובדת ולומדת והיה לי הרבה יותר קל ופשוט אם אוכל להצביע באזור שלי. אם היה אכפת לאנשים למעלה מדור העתיד של הפוליטיקה, שמשפיע על מה שקורה, אז אולי היו משקיעים בזה - אבל כנראה שלא ממש חשוב להם", אמרה.



לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully