וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "חמאס יחזור לירות כי נתניהו פוחד מבנט"

24.12.2014 / 9:28

בכנס כלכליסט תקף שר האוצר לשעבר את ראש הממשלה, ואמר כי "נתניהו אמר שמע"מ אפס עולה שני מיליארד שקל, אבל במקום זה הוא גרר אותנו לבחירות שיעלו לנו יותר מזה". הרצוג: "בתקופת נתניהו קרס הביטחון החברתי"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

שר האוצר לשעבר, יאיר לפיד, נשא הבוקר (רביעי) דברים בכנס כלכליסט - "ועידת התחזיות 2015". "מערכת הבחירות הכי מיותרת שיצאנו אליה אי פעם תהפוך למערכת הבחירות הכי משמעותית", אמר לפיד ופתח בביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו. "שלוש פעמים נתניהו נבחר באותה השיטה – הוא הפחיד אותנו וגרם לנו להאמין שהוא היחיד שיכול להציל אותנו מהפחדים האלה. אתמול, נתניהו אמר שלא ניתן שנגיע לכותל עם נגמ"ש. אדוני ראש הממשלה – באיזה עשור את חי? טוב שלא אמרת שלא תיתן שיחזירו את המנדט הבריטי".

לפיד המשיך והתייחס לביטול חוק מע"מ אפס בידי נתניהו, לעומת הבחירות שבחר לצאת אליהם – שאף יקרות ממנו. "נתניהו ביטל את החוק, כי הוא עלה שני מיליארד. במקום זה, הוא גרר אותנו לבחירות שעולות יותר", אמר. "האם נראה לכם שיש ספק שבמוקדם או במאוחר חמאס יחזור לירות פצמ"רים לעוטף עזה? מאוד פחד מבנט ומדנון, נתניהו לא הלך לתהליך מדיני שהיה מביא לפירוז עזה בתמורה לשיקומה". לפיד הוסיף כי "הדבר החיובי היחיד בפירוק הממשלה הוא שאנחנו הולכים לבחירות האלה עם שני צדדים ברורים – צד אחד שלא רוצה לעשות כלום, והצד שלנו".


בחירות 2015 - כל הכותרות:
מי הוא היועץ האמריקני הבכיר של הליכוד לבחירות?
נתניהו עוקץ את לבני: "לא חזרנו לכותל כדי להגיע אליו בנגמ"שים"
מסתמן: מנכ"ל בזק לשעבר ישובץ במקום גבוה במפלגת כחלון

יאיר לפיד בוועידת ישראל לעסקים, דצמבר 2014. דרור עינב
"הדבר החיובי היחיד בפירוק הממשלה הוא שאנחנו הולכים לבחירות האלה עם שני צדדים ברורים"/דרור עינב

גם יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, תקף בדבריו את מדיניות נתניהו, שהובילה, לדבריו, לקריסת הביטחון החברתי בישראל. "החברה הישראלית נמצאת תחת מתקפה חברתית וכלכלית. הקסאמים הכלכליים והחברתיים – שהם תוצאה ישירה של מדיניות נתניהו – נוחתים עלינו מדי יום", אמר הרצוג. "היו גם שרי אוצר לישראל בשש השנים האחרונות, וגם להם יש אחריות אבל נתניהו הוא האחראי הראשי, 'שר העל לענייני האוצר', חסיד הכלכלה הקפיטליסטית החזירית".

הרצוג האשים את נתניהו מניסיון להעלים את המחאה החברתית שפרצה לפני שלוש שנים וחצי. "נתניהו עשה כל שביכולתו להעלים את המחאה, לקבור את קיומה, לדרוס ולגרוס את מסקנות ועדת טרכטנברג שהוקמה בעקבותיה", אמר הרצוג. "כולם כבר הבינו: כמו בביטחון, כך גם בכלכלה ובחברה – אתה חזק בדיבורים וחלש במעשים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
יצחק (בוז'י) הרצוג בוועידת מפלגת העבודה, גני התערוכה. דרור עינב
"נתניהו עשה כל שביכולתו להעלים את המחאה החברתית". יצחק הרצוג/דרור עינב

יו"ר מפלגת "כולנו", משה כחלון, התמקד בדבריו בכלכלה ואמר: "הטרגדיה הגדולה, היא שאנחנו חיים במדינה עשירה, מדינה שמתעשרת, והאזרחים לא נהנים מזה. הפערים מתרחבים. משהו בשיטה הכלכלית הזו לא עובד". כחלון המשיך ואמר כי הפתרון שלו למצב הוא פתיחת השוק לתחרות. "הכלכלה שלנו בישראל היא כלכלה חולה, ולמחלה הזו יש שם - ריכוזיות. אני מכיר תרופה אחת למחלה הזו, והיא תחרות. להרוויח - כן. חזירות - לא".

כחלון המשיך והתייחס לציבור, שתשומת לבו, לדבריו, אינה נתונה לימין ולשמאל אלא דווקא לנושאים הסוציו-אקונומיים. "אנחנו בפתחה של בחירות. שינסו כמה שהם רוצים, הן לא יהיו על ימין ושמאל. הבחירות הבאות הן על צמצום פערים, על מתן הזדמנות שווה. הבחירות הבאות הן על קיומנו כעם של אנשים שעובדים ורוצים לחיות בכבוד".

הרצוג דיבר במסגרת מושב בנושא חברה וכלכלה 2015. בהמשך הכנס צפויים לדבר שורה של בכירים במגזר הפרטי בנושאים שונים, ובהם מגמות בשוק התקשורת העולמי, התקציב שלאחר הבחירות, הריבית ומדיניות הבנקים המרכזיים והתיאבון הסיני להשקעות בישראל. במקביל יתקיימו מושבים בנושא משק האנרגיה הישראלי ונדל"ן.

לקראת הצהריים ידברו שר החוץ אביגדור ליברמן ויו"ר התנועה ציפי לבני בנושא האתגר המדיני והביטחוני. את הכנס ינעל הרמטכ"ל בני גנץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully