וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצנע הודיע על פרישתו מהפוליטיקה, שטרית צפוי ללכת בדרכו

24.12.2014 / 15:41

ח"כ מטעם התנועה ויו"ר מפלגת העבודה לשעבר הסביר את החלטתו בכך שלא יוכל להיות "שחקן פעיל ולהשפיע בתחומים החשובים לו". ח"כ מאיר שטרית יכנס מחר מסיבת עיתונאים בה צפוי להודיע גם הוא על פרישתו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חבירתה של התנועה למפלגת העבודה היא צעד נכון". מצנע/מערכת וואלה!, צילום מסך

חבר הכנסת מטעם התנועה ויו"ר מפלגת העבודה לשעבר עמרם מצנע כתב הבוקר (רביעי) בעמוד הפייסבוק שלו כי הוא החליט לפרוש מהעולם הפוליטי. "לפני זמן קצר הודעתי ליו"ר התנועה ציפי לבני על כך שאינני מתכוון להתמודד בבחירות הקרובות לכנסת במסגרת הרשימה המשותפת של התנועה, העבודה או בכל רשימה אחרת", כתב חבר הכנסת. כמו כן, ח"כ מאיר שטרית, יו"ר סיעת התנועה, יכנס מחר מסיבת עיתונאים בה הוא צפוי להודיע גם כן על פרישה מהפוליטיקה.

לאחרונה עלתה האפשרות שהשניים ישתלבו ברשימה המשותפת של העבודה והתנועה, אולם ככל הנראה הם החליטו לפרוש לאחר שהבינו שסיכוייהם לקבל שריון באחד המקומות הגבוהים ברשימה הם נמוכים.

עוד על עמרם מצנע בוואלה! חדשות:
מצנע לא חוזר בו: "לבית היהודי ולחמאס מטרות זהות"
ח"כ מצנע: "נתניהו פחדן, צריך לפרוש מהממשלה"
מצנע: "אסור לשתוק על אלימות של הורים נגד מורים"

מאיר שטרית יוצא מביתו, יוני 2014. קובי אליהו
צפוי להודיע מחר על פרישתו מהפוליטיקה. מאיר שטרית/קובי אליהו

מצנע הסביר את פרישתו בכך שבנסיבות שנוצרו לא יתאפשר לו להשפיע בתחומים החשובים לו: "במסגרות הפוליטיות המתהוות, הגעתי לתובנה שלא יהיה בידי להיות שחקן פעיל ולהשפיע בתחומים חשובים אלו כחבר כנסת. גם היום, כפי שנהגתי כל חיי, אני מחויב לקידום אותם נושאים החשובים כל כך להבראתה של החברה הישראלית ואעמיד את עצמי לרשות העוסקים במלאכה".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"חבירת התנועה לעבודה יכולה להביא להחלפת השלטון"

מצנע הוסיף כי הוא תומך באיחודן של שתי המפלגות וכי הוא מאמין שיחדיו יש להן הכוח להביא להחלפת השלטון. "אני מאמין שחבירתה של התנועה למפלגת העבודה היא צעד נכון שיש בכוחו לשנות את המציאות בישראל. מפלגת העבודה הייתה ונותרה ביתי הפוליטי. כיום, בהנהגתו של יצחק הרצוג, בהשתתפות ציפי לבני, ובהרכב צעיר ומוכשר, יש לה את היכולת להביא להחלפת השלטון, ואני רואה עצמי מגויס למטרה חשובה זו. אני מאמין בצורך הקיומי שלנו כמדינה להגיע להסדר מדיני, לצמצם פערים חברתיים, לקדם את החינוך ולשמור על הדמוקרטיה, ואני משוכנע שיעדים אלו ברי השגה".


עוד כתב מצנע כי הוא חש שתרם רבות בתפקידו כיו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט של הכנסת לקידום התחומים שעליהם היה מופקד, וימשיך בתפקידו עד לכינונה של הכנסת ה–20. "מדינת ישראל הרוויחה קול שפוי, קול ממתן והגיוני שהביאו נציגינו בממשלה".

מצנע נולד בקיבוץ דברת והוא בוגר הפנימייה הצבאית לפיקוד שבחיפה. בשנת 1963 התגייס לצה"ל והתקדם עד לדרגת אלוף. בשנת 1993, מיד לאחר שחרורו מצה"ל, החליט לרוץ לראשות העיר חיפה וכיהן בתפקיד במשך עשר שנים. בשנת 2002 רץ לראשות מפלגת העבודה, זכה ברוב גדול בבחירות המקדימות, והוביל את המפלגה בבחירות לכנסת ה-16, בהן הפסיד לאריאל שרון. בשנת 2005 הודיע מצנע על פרישתו מהכנסת, על מנת לכהן כיו"ר הוועדה הקרואה בירוחם ובמאי 2011 הודיע על כך שיתמודד בשנית על ראשות מפלגת העבודה. ב- 2012 הודיע על הצטרפותו למפלגת התנועה. מצנע נשוי לעליזה, מורה בגמלאות, ולשניים שלושה ילדים.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully