וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל אורן מצטרף לכחלון: "נחזק את היחסים עם ארצות הברית"

24.12.2014 / 17:00

שר הרווחה והתקשורת לשעבר חשף כי שגריר ישראל בארצות הברית לשעבר ירוץ ברשימת "כולנו". אורן: "היום אני לוקח אחריות". מחר צפוי כחלון לחשוף זהות של אדם נוסף ברשימתו, ככל הנראה אלי אללוף

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: שניר דבוש

משה כחלון הכריז אחר הצהריים (רביעי) על הצטרפותו של שגריר ישראל בארצות הברית לשעבר, מייקל אורן, לרשימת מפלגת "כולנו" בבחירות לכנסת ה-20. מדובר בפעם הראשונה ששר הרווחה והתקשורת לשעבר חושף את זהותו של אחד האנשים שירוצו ברשימתו. מחר צפוי כחלון לחשוף זהות של אדם נוסף מרשימתו ועל פי ההערכות, מדובר באלי אללוף, שעמד בראש הוועדה למלחמה בעוני שהגישה את מסקנותיה בקיץ האחרון.

"שיתוף הפעולה של ישראל עם בעלות בריתה וידידותיה בעולם הוא יסוד חשוב ומשמעותי בקיומה", אמר כחלון במסיבת עיתונאים משותפת עם אורן בבית ציוני אמריקה בתל אביב. "גם בימים של מחלוקת, תמיד ידענו להטות אוזן, לקרב ידידים ולחזק קשרים. החשיבות של התנהלות מפוקחת ואחראית בזירה מדינית היא יעד אסטרטגי של מדינת ישראל".

בחירות 2015 - כותרות נוספות:
גז, מילקי ומע"מ אפס: מי באמת דואג לנו בכנסת?
מצנע הודיע על פרישתו מהפוליטיקה: "לא אוכל להשפיע"
ליברמן: "אזמין את הרצוג ונתניהו להצטרף לממשלה שאקים"

משה כחלון ומייקל אורן במסיבת עיתונאים, בית ציוני אמריקה. דרור עינב
כחלון ואורן מחוץ לבית ציוני אמריקה, היום/דרור עינב

כחלון הסביר את הבחירה באורן ואמר: "לצערנו הרב, אנו עדים היום למציאות אחרת. ידידות אמת של ישראל מתרחקות ומקומה של ישראל לא כפי שהיה בעבר. חיזוק הקשרים הדיפלומטיים בין ישראל לעולם בפן הביטחוני והאסטרטגי הוא נדבך משמעותי בדרך להגשמת החזון של כולנו. מייקל אורן הוא האדם הראוי והמתאים ביותר לשאת באחריות הגדולה הזו".

לדבריו, "מייקל הוכיח כי גם בעתות מחלוקת ניתן לנווט במקצועיות דיפלומטית אל עבר היעדים החשובים של מדינת ישראל. הוא הטוב ביותר בתחומו. הידע הרחב ומערכות היחסים שלו עם ארצות הברית ועם העולם ייחודיים. למפלגת 'כולנו' מצטרף היום מנהיג חשוב ויוצא דופן להגשמת חזוננו המשותף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אורן: "ישראל נמצאת במערכת בינלאומית סוערת"

אורן עצמו הסביר את החלטתו להצטרף לכחלון. "לעיתים קרובות שואלים אותי מהי ציונות בשבילי", אמר. "ציונות בשבילי היא אחריות. היום אני לוקח אחריות. כל חיי פעלתי מתוך אהבה לעם היהודי ומסירות למדינת ישראל. תחילה כנער בן 15 בשדות הקיבוץ וכשעליתי לארץ כחייל בודד לוחם בצנחנים, בהמשך כשליח למחתרת הציונית בברית המועצות, ולבסוף כשגריר ישראל בארצות הברית. תמיד באהבה ובמסירות".

אורן הוסיף ואמר: "היום אני מתייצב כאן לקחת אחריות. מדינת ישראל נמצאת במערכת בינלאומית סוערת. עלינו לנווט באחריות ובאומץ לב בין סכנות ואיומים על מנת להגיע ליעדנו - מדינה יהודית דמוקרטית חזקה משגשגת ומוערכת בעולם. מדינת ישראל נמצאת בצומת הכרעה קריטית. אינני יכול להביט מהצד ולא לעשות דבר בעוד שאנחנו יכולים למצוא את עצמנו תחת מתקפה דיפלומטית. עלינו לקחת את גורלנו בידינו".

מייקל אורן במסיבת עיתונאים, בית ציוני אמריקה. דרור עינב
"היחסים עם ארה"ב קריטיים". אורן וכחלון, היום/דרור עינב

לדבריו, "בעולם נוטים לראות אותנו רק במונחים של סכסוכים ומלחמות. עלינו לשפר את תדמיתנו כך שיראו אותנו בעולם כמו שאנחנו רואים את עצמנו כמדינה צעירה ושוחרת שלום. מפלגת 'כולנו' מחויבת להביא שינוי של ממש בחברה ובכלכלת ישראל, לתת מענה למצוקת הדיור, ליוקר המחיה שיאפשר לכל אזרח ישראלי להתפרנס בכבוד. ברור כי ישראל, המסוגלת להתמודד עם אתגרים מבפנים, תהיה מסוגלת להתמודד בצורה טובה יותר גם עם אתגרים מבחוץ. יתרה מזאת, כשנהיה חזקים מבחוץ נהיה חזקים גם מבפנים".

אורן התייחס בפרט ליחסי ישראל-ארצות הברית. "אני מבין עד כמה קריטיים היחסים שלנו עם האמריקנים", הדגיש. "יש לידידות הזו משמעות אדירה, כמעט קיומית לנו, ואסור לנו לאבד אותה. אין תחליף לארצות הברית כבת בריתה החשובה ביותר של ישראל. ארצות הברית בעיניי זה לא רק מקור של סיוע חיוני ביטחוני כמו הסיוע ל'כיפת ברזל'. מעבר לזה, ארצות הברית היא השותפה שלנו לעקרונות הדמוקרטיים ולנכונות להגן על חירותנו. בימים אלה יותר מתמיד ברור לכולנו שיחסי ישראל-ארצות הברית הם נדבך יסוד בכל תפיסה כלכלית, ביטחונית ומדינית. עלינו מוטלת האחריות לחזק אותם באופן מידי".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully