וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי ישי הציג את "מרן" החדש: "די לאובדן הדרך"

26.12.2014 / 0:50

כנס הפעילים הראשון של "העם איתנו" של ח"כ ישי היה גם ההופעה הפומבית הראשונה של פטרונו. "אנחנו לא מחפשים פרסומת", אמר הרב מאיר מאזוז, והוסיף בביקורת: "כשנהיה חזקים לא נמסור שטחים בקלות בגלל ג'ון קרי"

אלי ישי בכנס הפתיחה של מפלגת "העם איתנו", דצמבר 2014. ראובן קסטרו
"אנחנו כאן כדי להצליח"/ראובן קסטרו

כנס פעילים הראשון של "העם איתנו", מפלגתו של ח"כ אלי ישי, שפרש לאחרונה מש"ס, התקיים אמש (חמישי) בישיבת "כסא רחמים" בבני ברק. "אנחנו כאן כדי להצליח", אמר המנחה - כשמאחוריו על בימת הנואמים מתנוססת תמונתו של הרב מאיר מאזוז, פטרונו הרוחני של ישי לצד תמונתו מנהיג ש"ס המנוח, הרב עובדיה יוסף.

הכנס שהתקיים במגרש הביתי של ישי, הפך גם להופעתו הפומבית הראשונה של מאזוז - ה"מרן" החדש של ישי, שמגבה את המפלגה החדשה אשר מאיימת על ש"ס. מאזוז הפך באחת מראש ישיבה למנהיג מפלגה חרדית-דתית ארצית. הוא התקבל על ידי הקהל בשירה ובהתרגשות רבה ובנאומו הרחיב על יכולתו של הרב עובדיה יוסף לפנות גם לקהלים שאינם חרדים ורמז על כך שהנהגת ש"ס הנוכחית אינה ממלאת את החלל הגדול שנוצר. "הרב עובדיה היה מדבר אל כל אדם, נכנס אל לבו, חרדים, חילונים ואפילו גויים. הרב היה מגנט. לדאבוננו אין לנו כוח כזה", אמר מאזוז.

"אני רחוק מפוליטיקה", הדגיש הרב, "אנחנו לא מחפשים פרסומת, לא מחפשים ג'ובים, אלא עושים למען עם ישראל, למען התורה, למען העניים והנזקקים. אם היו מבינים אותנו, המפלגות החרדיות היו אומרות 'נעזור לכם'. אני מקווה שכולם יבינו. היום לצערנו צריך למצוא ולהוסיף עוד כוח".

אלי ישי והרב מאיר מזוז בכנס הפתיחה של מפלגת "העם איתנו", ישיבת כסא רחמים בני ברק, דצמבר 2014. ראובן קסטרו
ישי ופטרונו/ראובן קסטרו

הרב הרשה לעצמו להתבטא גם בנושאים מדיניים, הבליט את הקו הימני-נצי ואף העז למתוח ביקורת חריפה על מאמציו של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי לקדם את המו"מ לשלום בין ישראל לפלסטינים. "כשאנחנו נהיה חזקים", אמר לקהל התומכים, "לא נמסור שטחים בקלות בגלל ג'ון קרי. כל הגזירות מעם ישראל ילכו ויתבטלו". עוד נאמר בשמו של מאזוז כי "אסור לחזור לימי אוסלו העליזים ולימי גירוש גוש קטיף. לא יקום ולא יהיה. זוהי מהדורה שנייה של תנועת ש"ס שייסד מרן הרב עובדיה יוסף. זכרו, אין כאן פוליטיקה, אין כאן ג'ובים, באנו רק לבנות ולנטוע".

ישי מצדו העביר בנאומו מסר לבניו של הרב עובדיה יוסף, שחלקם שוקלים להוציא נגדו מכתב מחאה. "אני רוצה למסור להם את אהבתי והערכתי הרבה, ובעזרת השם מטרתנו לקדש שם שמיים, להביא מסר אמיתי של יחד שבטי ישראל. משהו שנוכל לממש אותו. בשורה, גשר, בין שחורים לסרוגים, בין כל שכבות הציבור, ללא יוצא מן הכלל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"הממשלה פגעה בכל דבר שבקדושה"

ישי, שברוב הסקרים האחרונים מגרד את אחוז החסימה שעומד בבחירות הקרובות על ארבעה מנדטים, תקף את הממשלה הנוכחית, שלטענתו "פגעה בכל דבר שבקדושה".

אלי ישי והרב מאיר מזוז בכנס הפתיחה של מפלגת "העם איתנו", ישיבת כסא רחמים בני ברק, דצמבר 2014. ראובן קסטרו
"גשר בין שחורים לסרוגים". ישי/ראובן קסטרו

האסטרטגיה המובילה את ישי מאז פרש מש"ס, שלא לתקוף את המפלגה הוותיקה, בלטה גם בנאומו של הרב צמח מאזוז, אחיו של פטרונו הרוחני של ישי. "אנחנו לא אנשים שמחפשים מלחמה, רוצים שהציבור שלנו יקבל את מלוא העזרה שמגיעה לו. הסקרים אומרים שיש ירידה בש"ס, זה כואב לנו. ש"ס עצמנו ובדמנו. לא היינו מעוניינים בירידה הזו, אולי זה ישתנה. מי שמצביע לש"ס שיבושם לו".

בעקבות הפילוג בין דרעי וישי, שהוביל בסופו של דבר להקמת המתחרה לש"ס, אמר צמח: "אנחנו לא נגד ש"ס ואריה דרעי. אנחנו מקורבים לו, והוא מקורב אלינו", אמר, "הוא משלנו. אבל מה? אנחנו דואגים לעולם התורה. שיהיו עוד יותר נציגים שידאגו לעולם התורה, למשפחות ברוכות ילדים. צריך פה שידבר שם בחלונות הגבוהים. זו המטרה וזו הסיבה. ולא באנו בשביל דבר אחר. ש"ס זו לא מפלגה שאנחנו מתנגדים לה, אבל אנחנו צריכים לחזק את המפלגה החדשה בראשותו של הרב אליהו ישי".

הקו המנחה בנאומי הדוברים - בניגוד לביקורת מקרב פעילי ש"ס, הוא כי הם לא פוגעים במורשתו של הרב יוסף, אלא רק ממשיכים אותה. "מפה הערב יוצאת הבשורה", הכריז ח"כ ישי בנאומו, "די לשנאת חינם, לפגיעה בשכבות החלשות, לאובדן הדרך".

ישי המשיך ותיאר את הקו הימני שיוביל את מפלגתו במערכת הבחירות הקרובה. "אנחנו נהיה היד החזקה על הכתף של הממשלה הבאה, היד שתמנע החזרת שטחים, היד שתמנע שחרור מחבלים. לא עוד פגיעה בעולם התורה, לא עוד פגיעה בשכבות החלשות, לא עוד דריסה של ערכי העם היהודי".

(עדכון: 25.12.14, 23:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully