וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "לא היינו אמיצים מספיק ב'צוק איתן'"

27.12.2014 / 11:58

באירוע "שבתרבות" בחולון סירב יו"ר יש עתיד לפרט את הסיבה לדבריו בטענה שהוא "השר היחיד שלא הדליף מהקבינט". הוא הוסיף שישראל הייתה צריכה לדרוש את פירוז חמאס וכינה את נתניהו "פחדן". הליכוד בתגובה: "הוא מבוהל"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק

יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד אמר היום (שבת) באירוע "שבתרבות" בחולון כי ישראל לא הייתה אמיצה מספיק במהלך מבצע "צוק איתן". הוא סירב לפרט את הסיבה לדבריו בטענה שהוא "השר היחיד שלא הדליף דברים מהקבינט". לדבריו, "היינו צריכים להיות בוועידה לשיקום עזה ולדרוש את פירוז חמאס".

עוד הבהיר שר האוצר לשעבר כי "זאת הייתה טעות ופחדנות מדינית. לנתניהו הייתה חרדה שלא נראינו מספקי נחושים במהלך המבצע, ואז ללכת לוועידת התורמות היה נראה כחולשה. לא היה מאמץ וזו טעות. זה ניסיון מתמיד של ראש הממשלה לא לעשות שום דבר. אם אתה לא עושה שום דבר, בשביל מה אתה בשלטון? מה שמעניין את נתניהו זו רק השרדות פוליטית".

לפיד התייחס להסדר עתידי עם הפלסטינים ולדרישתם להקים את בירתם במזרח ירושלים. "ירושלים היא לא מקום, היא הרעיון המכונן של הישראליות והאתוס הבסיסי שלנו", הדגיש לפיד. "אפשר להגיע להסדר גם בלי לוותר על ירושלים. אנחנו את ירושלים לא נחלק. לא משנה מה יקרה. ואם זה אומר שבסוף לא יהיה הסדר, אז לא יהיה הסדר. מדינות לא מנהלות משא ומתן על הבירה של עצמן".

עוד על בחירות 2015
השחיתות בישראל ביתנו: בשמאל מתפללים למען ליברמן
השואו של ביבי: נתניהו נפגש עם הפעילים לערב משוחרר
אלי ישי הציג את "מרן" החדש: "די לאובדן הדרך"

יאיר לפיד. טל אנגלנדר
"לא פוסל אף אחד". לפיד, היום/טל אנגלנדר

שר האוצר לשעבר הוסיף כי "לא מעניין אותו מה יקרה עם המדינה הפלסטינית. הגיבורים של הצעירים הפלסטינים זה לא ערפאת ואבו מאז,ן אלא אנשים במסכות שחורות שעורפים ראשים". לדבריו, "אתה לא רוצה לחיות עם האנשים האלה – אתה רוצה שהם יהיו במדינה אחרת".

על הבחירות הקרובות אמר לפיד כי הוא לא פוסל אף אחד, לא את נתניהו ולא את החרדים. עם זאת, הבהיר שר האוצר לשעבר כי "נעשה כל דבר שבעולם כדי שנתניהו לא יהיה ראש הממשלה הבא". לדבריו, "מבחינתנו אין שום בעיה לשבת עם החרדים. אני מוכן לשבת עם מי שמוכן לעבוד בשביל אזרחי ישראל, לא משנה מאיזו מפלגה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
"דברי הבל מפיו של פוליטיקאי כושל". נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

יו"ר יש עתיד המשיך לתקוף את ראש הממשלה ואמר כי "נתניהו עשה כמיטב יכולתו להרוס את יחסינו עם ארצות הברית. לא רוצה שלום, לא רוצה קשרי מסחר - הוא רק רוצה שהם יהיו בצד אחד ואנחנו בצד השני". עוד טען לפיד כי את "נתניהו מעניין רק הישרדות. צריך לפעמים להרים את הראש ולשאול לאן אנחנו מובילים את מדינת ישראל. זה שהיא נשארת במקום זה לא מספיק. אנחנו צריכים להחזיר את הגאווה לאזרחי מדינת ישראל".

בתגובה לדבריו של לפיד נמסר מהליכוד: "ראש הממשלה בנימין נתניהו הנהיג את מבצע 'צוק איתן' בנחישות, בתקיפות ובעוצמה, אך גם באחריות ובשיקול דעת. השיקולים המרכזיים אשר עמדו לנגד עיניו הם השלמת היעדים והמשימות שהוטלו על צה"ל, לרבות חיסול מנהרות הטרור ופגיעה קשה בתשתיות החמאס, תוך שמירה מרבית הן על חיי אזרחי ישראל והן על חייהם של חיילי צה"ל בזירת הלחימה. אזרחי ישראל יודעים כי אלה הן העובדות לאמיתן וכי האתגרים הביטחוניים העצומים הניצבים בפני ישראל מחייבים מנהיגות מנוסה, אחראית ונחושה. כל היתר הם דברי הבל מפיו של פוליטיקאי כושל, מתוסכל ומבוהל, אשר תמך גם הוא במדיניותו התקיפה והשקולה של ראש הממשלה במהלך המבצע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully