וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הבחירות קבעה: לא יוצבו קלפיות באוניברסיטאות

28.12.2014 / 17:45

ועדת הבחירות המרכזית דחתה את בקשת האוניברסיטאות והסטודנטים להציב קלפיות בקמפוסים, בטענה שחוק הבחירות לא מגדיר סטודנטים כאוכלוסייה שיש לה קושי להגיע לקלפי המקורית. הסטודנטים: "מאוכזבים שהנושא נפל בשל בירוקרטיה"

אוניברסיטת תל אביב. מיכל קידרון,
"חשש לפגיעה בטוהר הבחירות". אוניברסיטת תל אביב/מיכל קידרון

ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-20 דחתה היום (ראשון) את בקשת ראשי האוניברסיטאות והתאחדות הסטודנטים להציב קלפיות בקמפוסים. באוניברסיטאות צופים כי ההחלטה תגרום לאחוז הצבעה נמוך בקרב כ-300 אלף סטודנטים ברחבי הארץ, זאת בשל המרחק מהקלפיות שבהן הם אמורים להצביע.

הוועדה דחתה את הבקשה בהתבססה על סעיף 7 לחוק הבחירות לכנסת, המגדיר את האוכלוסייה "המרותקת לקלפי" - כלומר, אנשים שלהם קשה להגיע לקלפי הייעודית שלהם ויכולים להצביע גם במקומות אחרים. על אוכלוסייה זו נמנים חיילים ושוטרים, אנשים המוגבלים פיזית בניידותם, נשים השוהות במקלט לנשים מוכות, אסירים ועצירים, ימאים ושליחי המדינה בחו"ל. כמו כן, טענה הוועדה כי קיים חשש לפגיעה בטוהר הבחירות והצבעה כפולה של הבוחר.

"אין מניעה אובייקטיבית מציבור הסטודנטים מלהגיע לקלפי שבה הם רשומים או לחילופין לשנות את כתובתם במרשם אוכלוסין כך שישובצו בקלפיות ליד מקום מגוריהם בפועל". עוד צוין בתגובה כי "ועדת הבחירות מממנת נסיעות לכל מי שנאלץ לנסוע להצביע בקלפיות" וכי "היא מבקשת מראשי האוניברסיטאות להפציר בסטודנטים להצביע".

ידיעות נוספות על בחירות 2015
לפיד: "נתניהו לא אמיץ"; נתניהו: "לפיד מבוהל"
סקר וואלה! חדשות: הליכוד מתחזק, אך גוש הימין נחלש
נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס: "ישי הלך לבית הכיסא"

אוניברסיטת חיפה, מאי 2012. אוניברסיטת חיפה, אתר רשמי
"יש למצוא פתרון זמני ומידי לסטודנטים שגרים רחוק". אוניברסיטת חיפה/אתר רשמי, אוניברסיטת חיפה

בהתאחדות הסטודנטים התאכזבו מההחלטה. "אנחנו מאוכזבים שנושא כה מהותי וכה פשוט לביצוע לא מטופל בשל הליכים בירוקרטיים", אמר יו"ר התאחדות הסטודנטים גלעד ארדיטי לוואלה! חדשות. "אנחנו פועלים להתנעת תהליך ארוך-טווח, שבסופו תהיה חקיקה רשמית ומחייבת להצבת קלפיות בקמפוסים. בינתיים, נעניק עזרה במציאת פתרון זמני ומידי לסטודנטים שגרים רחוק מהקמפוסים וזקוקים למענה".

לפני כשבוע שלח י"ור ועד ראשי האוניברסיטאות, פרופ' מנחם בן ששון, מכתב ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן, ובו הוא התריע כי סטודנטים רבים נאלצים לוותר על זכותם להצביע מאחר שהם גרים רחוק מכתובתם הרשומה במשרד הפנים, ועל כן יש להקים קלפיות בקמפוסים.

"אני משוכנע שפתיחת קלפיות בקמפוסים השונים, שבהן יוכל כל סטודנט להצביע בלי קשר למקום מגוריו – כפי שניתן היום לחיילי צה"ל, תגדיל בצורה ניכרת את שיעור ההשתתפות של אוכלוסייה זו בהליך הבחירות לכנסת", כתב בן ששון. "אני פונה אליך, למרות לוח הזמנים הקצר, להורות על פתיחת קלפיות בקמפוסים השונים למען אוכלוסיית הסטודנטים, המונה יותר מ-300 אלף איש".

פרופסור מנחם בן ששון, יו"ר ור"ה, התייחס לתשובת ועדת הבחירות ואמר: "סברנו כי פתיחת קלפיות בקמפוסים השונים, בהן יוכל כל סטודנט להצביע בלי קשר למקום מגוריו, תגדיל את שיעור ההשתתפות של הסטודנטים בבחירות לכנסת. יחד עם זאת, אנו מודים לנציגי ועדת הבחירות ומכבדים את תשובתם. אנו קוראים לסטודנטים לממש את זכותם הדמוקרטית להשפיע ולהצביע בבחירות לכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully