וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג ולבני: טרכטנברג המועמד מטעם הרשימה לתיק האוצר

31.12.2014 / 12:00

ראשי הרשימה המשותפת הודיעו על הצטרפותו של מי שעמד בראש הוועדה שבחנה את יוקר המחיה. "לא הייתי בממשלה ולא יכולתי לחולל את ההמלצות", אמר טרכטנברג, "החלטתי להצטרף כדי ליישם את מה שהממשלה לא עשתה אז"

צילום: אבי כהן, עריכה: שניר דבוש

חברי הכנסת יצחק הרצוג וציפי לבני, ראשי הרשימה המשותפת של העבודה והתנועה, הודיעו הבוקר (רביעי) באופן רשמי כי פרופ' מנואל טרכטנברג מצטרף לרשימה. טרכטנברג כיהן בעבר כיו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב במועצה להשכלה גבוהה וכראש הוועדה שהקים ראש הממשלה בנימין נתניהו לטיפול ביוקר המחיה בעקבות המחאה החברתית של קיץ 2011.

"לבני ואני הסכמנו שהוא המועמד החברתי-כלכלי שלנו והוא יהיה שר האוצר שלנו", אמר הרצוג במסיבת העיתונאים שנערכה במטה המשותף בתל אביב."המצב הביא הרבה אנשים לנקוט בפעולה, אחד מהם הוא מנואל טרכטנברג", הוסיף הרצוג. "הוא מייצג את הצינות בהתגלמותה – עלה כנער, בעשר אצבעות הגיע לעמדה חשובה בכלכלה הישראלית ומרגיש מחוייבות לכל מה שקורה פה".

פרופ' מנואל טרכטנברג בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה, חיפה נובמבר 2014. אדריאן הרבשטיין
פרופ' מנואל טרכטנברג/אדריאן הרבשטיין

לאחר מכן נשאה דברים לבני. "מנו מצטרף כדמות הכלכלית הבכירה לרשימה שכוללת לוחמים חברתיים מוערכים – גם בעבודה וגם בתנועה", אמרה. "צדק חברתי בשבילנו הוא לא רק סיסמה, אלא מחובתה של הממשלה, והוא ניתן ליישום".

לפני כשבועיים הודיע טרכטנברג על כניסתו לפוליטיקה. אז דווח כי הוא מנהל מגעים עם הרשימה המשותפת של מפלגות העבודה והתנועה. זאת לאחר שבאוגוסט הודיע במפתיע על פרישתו מתפקיד כיו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בחירות 2015 || כל העדכונים בוואלה! חדשות

טרכטנברג אמר במסיבת העיתונאים כי הוא מעולם לא ניהל משא ומתן עם שום גוף פוליטי עד למגעים שהחלו עם האיחוד של מפלגות העבודה והתנועה לפני כמה שבועות. "אני לא אחראי לשמועות בתקשורת", הוסיף.

על ועדת טרכטנברג אמר כי מאחר שלא היה בממשלה בשעתו לא יכול היה לחולל את ההמלצות. "החלטתי להצטרף כדי ליישם את מה שהממשלה לא עשתה אז כשהיו לה את ההמלצות ביד", אמר. "אני פורע את החוב".

בסקר שהתפרסם אתמול בערוץ הכנסת הובילה הרשימה המאוחדת של העבודה והתנועה עם 24 מנדטים. לפי הסקר, שנערך על ידי הערוץ ומכון "פאנלס פוליטיקס", מפלגת הליכוד מפגרת מעט אחרי רשימת ה"מחנה הציוני" עם 23 מנדטים.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully